Saturday, September 8, 2012

*{(pUᾔK)}* & Yer bLuєร

*{(pUnK)}*bLUES



Christopher Kane Tee long dress, $270 / Acne knit top, $270 / Crop top, $21 / Mason by Michelle Mason striped shirt / Balmain , $1,755 / Kiki de Montparnasse lace bra / Giuseppe Zanotti wedge shoes, $995 / GIENCHI studded shoes, $310 / Golden Goose sneaker / Maison Martin Margiela high heels, $1,290 / United Nude high heels / Jeffrey Campbell black boots / GIENCHI high top sneaker / Giuseppe Zanotti wedge boots / Magali Pascal leather handbag, $455 / Etro leather handbag, $550 / Miu Miu / Collar necklace / Givenchy jewelry, $755 / In the Tree Tops Wall Hooks / Sydelle & Jay Livingston - PAIR OF POLISHED HORNS ON STEER HEAD -...

 I´ve been busy on Polyvore. Above a fashion collage. And below a collage inspired by Beatles song Yer Blues.

YeR bLuEs

YeR bLuEs by iggy-rouvinen on Polyvore

I´m more and more excited about making collages on Polyvore. It is so different compered to photo editing softwares. It reminds me of old fashion scissors and glue method. If you click the link below the images, you can see the images I´ve used for these collages. 

***

Poluvore-hurmos jatkuu. Olen oikeastaan entistä innokkaampi, kollaaseja syntyy liukuhihnalta. Yllä on muotikollaasi ja alla kollasi, jonka inspiraationa oli Beatlesin Yer Blues biisi. 

Olen istunut tässä pari päivää lähes taotta...no olen kyllä koittanut nukkua muutaman tunnin aina välillä. Mutta heti kun vähänkin raotan silmiäni, muistan Polyvoren ja pomppaan innolla taas jatkamaan. Maltoin nyt kuitenkin pitää sen verran taukoa, että kirjoitin hiukan noista Polyvoren ominaisuuksista. Jos kiinnostaa, niin klikkaa read more.



Mua kiehtoo eniten tuossa Polyvoressa, että se muistuttaa aikalailla niistä ajoista, jolloin kollaasit tehtii leikkaa ja liimaa tekniikalla.  Olen itse ollut innostunut kollaasien teosta jo ihan lapsesta asti. Kesäisin mökillä se oli sadepäivien lempipuuhaani. Olen valmistanut jokusenkin kollaasin huussin seiniä koristamaan. Ylä-asteella voitin yhdellä kollaasillani tutustumismatkan Tohloppiin TV2 studiolla ja kollaasini vilahti jossain ohjelmassakin. No mutta nyt eksyin asiasta.


Tässä hiukan listaa Polyvoren ominaisuuksista:

  • Kuvia voi siirrellä, kääntää, vääntää, flipata ja muuttaa peilikuvaksi
  • niitä voi suurentaa ja pienentää, jos kuvan koko antaa periksi (useat kuvat on aika pieniä)
  • Kuvia ei voi itse leikata, mutta Polyvoressa on sellanen editaattori, joka leikkaa kuvat taustasta. Valkotaustaiset kuvat se leikkaa suht hyvin, mutta muiden kuvien suhteen tulos voi olla vähän sitä sun tätä. Miinuksena tässä on mielestäni se, että kuvia ei voi siistiä. Toisaalta se on yksi Polyvoren kiehtovimmista ominaisuuksista, koska se haastaa kekseliäisyyteen.
  • Kuvia voi vapaasti siirrellä työpöydällä ja niitä voi liikuttaa eteen- ja taaksepäin.
  • Polyvoressa on mahtavat valikoimat materiaalia, kaikki materiaali on kaikkien käytössä. Se on yksi Polyvoren mahtavimmista ominaisuuksista. Sinne voi myös itsekin ladata kuvia netistä.
  • Jos lataa omia kuvia, niin on syytä pitää mielessä, että ne on sitten annettava kaikkien käyttöön. 
  • Värisävyjä ja himmeyttä ei voi muuttaa. 
  • Valikoimista löytyy kyllä tosi paljon erilaisia layereitä ja efektejä, niillä voi oman mielikuvituksen puitteissa korjata noita "puutteita"
Nyt ei muistu mieleen muuta, mutta lisään listalle, jos vielä jotain oleellista juolahtaa mieleen. Suosittelen lämpimästi Polyvorea kaikille, jotka ovat vähänkään kiinnostuneita kollaasin teosta. Olipa kyse sitten muoti-, sisustus- tai taidekollaaseista, niin Polyvoresta löytyy materiaalia joka lähtöön (sisustuskuvia tosi aika niukasti). 
Klikkaamalla noita mun kuvia pääse Polyvoreen ja siellä näkyy oikeassa sivupalkissa aina luettelo kaikista niistä kuvista, joita ko. kollaasissa on käytetty. Se ehkä selventää asiaa jonkin verran lisää. Kysyäkin saa, jos jotain jäi epäselväksi, vastaan jos osaan, en kyllä välttämättä heti malta...mulla on jäänyt vastaamatta monen vanhankin postauksen kommentteihin. Mutta kun tämä ensi-innostus nyt hiukan laantuu, niin enköhän mä tästä taas ryhdistäydy.
Heips, lähdenkin tästä taas taiteilemaan. :)


5 comments:

  1. No niin, nyt on sitten hiirikäsi aivan puuduksissa! Pari tuntia yhteen soittoon olen Polyvoressa häärästellyt. On se koukuttavaa! Ja ihanaa!!!
    Vielä on vähän hakusessa käyttöominaisuudet, mutta pikkuhiljaa valkenee. paitsi että en ole vielä keksinyt miten tallennetaan omalle koneelle ja jpg -formaatissa? Pitääkö jonnekin rekisteröityä?

    Kysyn vielä, että käytätkö valmiita template-pohjia, vai luotko omia? Ja jos luot niin miten ja missä?

    Ja nyt lisää kahvia♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hih, mulla on kanssa hiirikäsi ollut kovilla. Mä en tiedä miten se tallentaminen onnistuu, jollei itsellä ole Polyvoressa profiilia. Mutta kun julkasee kuvat omaa profiiliin, niin ne voi julkasta koodilla. Ja kun kuva on julkastu johonkin, niin sitten sen voi kyllä kopioida jpg:nä.

      Mä en oo käyttänyt templettejä, en oo niihin vielä edes tutustunut, tykkään tehdä kollaasit ihan "vapaasti".;)

      Delete
  2. On se hyvä nähdä että muillakin lähtee välillä lapasesta :DD
    En taida uskaltaa edes kurkata paremmin, tuntuu siltä, että tuo on tarttuvaa laatua....

    ReplyDelete
    Replies
    1. No juu, mulla tuppaa lähteen vähän yks sun toinen juttu lapasesta. Tää ei oo vieläkään rauhottunut...tänään oon polkassu jo 3 uutta kollaasia. ;)

      Delete
  3. Mä kirjauduin kanssa tuonne Polyvoreen ja tei yhden kokeilun, jäin koukkuun minäkin. Mutta nyt tulee se kysymys: Kun haluaisin sen julkaista blogissani, niin olen sen kyllä julkaissut, mutta siihen kuvaan tuli hieman ylimääräistä valkoista renoihin , mienköhän niistä pääsisin. Mä vielä yritän itse pähkäillä, mutta en jaksisi kun olis into tehä taas uutta:) kiitos että jaoit meidän kanssa tuon Polyvoren. toivottavsti sait selvää, mä olen täällä hieman räkäinen, että aivot eivät toimi ihan kunnolla ;)

    ReplyDelete