Tuesday, January 6, 2009

Pinkki, pinkkia ja enemman pinkkia

Elekia se villitsi Lumpuissa postaamaan jotain pinkkia. No ma innostuin heti ja ajattelin, etta kyllahan mulla pinkkia vaatekaapissa pursuu yli ayraiden. Mutta kun kurkistin kaappiin, niin sielta tuli vastaan kylla pelkein pelkkaa mustaa ja harmaata. Mutta jotain sentaan loytyi. Pinkki alushame ja asusteeksi sen kanssa hento vaaleanpunainen viuhka.

Mutta pinkkia kylla loytyy muuten joka puolelta. Tahan nyt valitsin hiukan kukkaloistoa. Musta on kiva leikkia floristia ja tehda pienia kimppuja ihan omaksi iloksi, tosi olen aina haaveillut myos omasta kukkakaupasta.


Puutarha ei ole nyt ihan parhaassa kukoistuksessa, mutta aina sielta jotakin kaunista loytyy.




Viime vuonna naihin aikoihin mulla oli valtava innostus moyria puutarhassa, nyt ei ole ollut ihan sellaista tsemppia paalla. Vuosi sitten kylla haaveilin ja harkitsinkin ihan vakavasti, etta josko musta vois tulla puutarhuri. Aika usein tulee siis mietittya, etta mitahan musta isona tulee.

8 comments:

  1. Ihania pinkkejä yksityiskohtia ja tosi kauniita nuo kaikki pinkit kukkaset. Oma kukkakauppa olisi aivan ihana. Saisi olla kauniiden ja ihanalta tuoksuvien kukkien keskellä ja loihtia ihan oman maun mukaan kauniita asetelmia. Sun kukkakaupastasi tulisi varmasti ihanan persoonallinen ja värikäs!

    Sama juttu muuten täällä. Yhä edelleen mietin, että mikähän minusta tulee isona... ;-)

    ReplyDelete
  2. Siellähän kukkii ruusut vielä ihanasti. En ole kurkannut meidän pihalle, mutta aika kylmiä on yöt olleet täällä etelämmässä..

    Hyvää uutta vuotta muuten!

    ReplyDelete
  3. Sama haave täällä on ollut jossain vaiheessa, mutta olen luovuttanut.

    Tuli kesää ikävä kukkiasi katsellessa, nyt juuri taivaalta sataa pehmeää valkoista pumpulilunta.

    ReplyDelete
  4. Jotenkin ajattelin, että sinulta jos keltään löytyisi pinkkiä, mutta ei siis ihan niin paljon.

    Minä vielä epätoivoisesti pengon vaatekaappia.

    Kukkia, ihanaa...tunnen yhden kukkakauppiaan, joka valittaa kipeitä niveliä, kun kylmässä sitoo asetelmia. Aamulla pitää herätä aikaisin hakemaan kukkia tukusta...joo, inhorealisti:)

    ReplyDelete
  5. Sari
    Joo, ma kanssa rakastan sita kukkakaupan tuoksua. Jotenkin sellainen jo lapsuudesta tuttu tuoksu.
    Ja sormet on aina syyhynny kukkakaupassa, etta paasit itse kimppuja sommittelemaan. Ma olen ollut aina aika rasittava asiakas, kun mulla on ollut omia ideoita, joita olen halunnut toteutettavan. Siksi olen ajatellut, etta napparampaa olis, jos voisin sitoa ne kimput itse.

    Ja sahan olet vasta sellainen nuori tyton heitukka, etta sulla nyt on aikaa miettia vaikka kuinka. ;D


    Merja
    No ruusut kukkii ihan ympari vuoden ja nyt puutarha on jopa vihreampi kuin oli loppu kesasta. Tosin meidan ei ole kylla nyt mitenkaan hehkea, meidan multa on niin onnetonta, pitas pistaa kaikki uusiksi.

    Ja hyvaa uutta vuotta sinne etelaan myos!


    Arleena
    No sahan parjaist varmaa jo nyt kukkakauppiaana, sulla tuntuu olevan kylla todella vihrea peukalo. Ma parjaan vain leikkokukkien kanssa, mutta olen onneton ruukkukasvien kanssa. ;)


    Susu
    No hassua tassa oli, etta minakin niin luulin, eika mulla edes ole paljonkaan vaatteita. Mulla on aina mielikuvissa vaikka mita, mutta todellisuudessa ei paljonkaan mitaan.

    Kukkakauppiaan ammatti taitaa olla monille myos aika vaikea, kun eksoottisissa kukissa voi olla niin paljon kaikkia torjunta ja sailonta aineita. Mina olen tavannut monta valittavaa kukkakauppiasta, se vaan tuntuu niin hassulta niin ihanassa ymparistossa.

    ReplyDelete
  6. Kukkakauppiaan tyttärenä voin kertoa ettei se hääppöistä hommoo ole. Ja aina töissä silloin kuin muilla ihmisillä on juhlata: joulu, äitienpäivä jne. Eiiiii-i!

    Sormenpäät verellä ja puolimärkäpaskaisena jatkuvasti. Ei kiitos.

    ReplyDelete
  7. Lepis
    No ma olen kylla kuullut niin paljon tuosta, etta ei ole todellakaan sellainen unelmahomma, joksi sita ajattelisi.

    Ma tosin olen aina ollut sellainen, etten oikein osaa juhlia silloin kuin muut, joten siina mielessa se sopisi oikein hyvin mulle ja sormenpaat on kylla niin parkkiintuneet, etta ehka voisin jotenkin parjata.

    ReplyDelete