Monday, April 12, 2010

Vihreaa ja ruskeaa ja pikku paivitys kuuriin


Varikollaaseissa on etsitaan vihreaa ja ruskeaa. Kaivelin arkistoja ja yllatykseksesi kaikki vihrearuskeat kuvat onkin talla kertaa ihan taalta meidan omista kotinurkista.  Jotenkin muhevan nakoinen yhdistelma.


Ja vihreasta ja ruskeasta saankin sopivan aasinsillan hiukan paivittaa dieettiani...

Kuuri on jatkunut mukavasti, aamiaiseksi ja lounaaksi siis smoothie, illallisella salaattia tai hoyrytettyja vihanneksia. Eilen sorruin ihan pikkuisen ripottelemaan sinihomejuustoa salaatin paalle. Muuten olen valttanyt kaikkia elainkunnan tuotteita onnistuneesti. Ja kun suuhun tunkee paljon vihreaa, niin ulos tulee toooosi paljon ruskeaa. Smoothieissa on myos mukana paljon kuitua ja aina lusikallinen pellavansiemen oljya, jotka omalta osaltaan viela vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

Olo on todella keventynyt, mahasta on kadonnut ylimaarainen turvotus, jalat on vetreat jo heti aamusta. Energiaa tuntuu olevan vahan liikaakin, kun olen tottunut viettamaan tassa koneella niin paljon aikaa.

18 comments:

  1. Tuo suolen toimiminen on muuten ihanaa. Minulla suoli toimii yleensä kuin junanvessa ja joskus ihan ihmettelen, miten sellainen määrä ruskeaa voi mahtua ihmiseen :D

    Minulle tulee yleensä tilapäinen ummetus lennoilla. Etenkin pitkät lennot on kaameita, sillä turpoan ja kuivun koneessa. Ja sitten ei tule tuubaa ja minä kun haluan ehdottomasti nauttia joka-aamuisen vapauttavan tuubasessioni - joskus useitakin kertoja :D

    Oho, menihän likaiseksi jutut.

    ReplyDelete
  2. LOL, no hyva tietaa sun tuubasessioista nain etukateen! Mulla on ihan samanlaiset tavat.;D

    Ma teen sulle sitten oikein virkistavan ja ravitsevan smoothien ihan ekaks, niin paaset lennon aiheuttamista rasituksista eroon.

    Ma kanssa turpoan ja kuivun matkustaessa, sama tapahtu nyt taalla pitkalla bussimatkalla.

    ReplyDelete
  3. Jaahas, täällä on päästy asiaan :D

    Aika vaikuttava tämä sun Uusi Elämä - nyt mäkin kävin ostelemassa smoothie-aineksia. Ihan ortodoksinen kuuripäivä tämä ei ollut. Olen nimittäin syönyt sellaisia "kasviksia" kuin yhden kalapuikon ja kaksi (ruis)leipää juustolla ja kalkkunalla - ja sitten se jätski... mutta se kyllä pistää vain vauhtia mun suoleeni, kun olen pikkuisen allerginen maidolle.
    Mutta varsinainen ruoka oli pelkkiä kasviksia. Enkä todellakaan ole koko päivänä syönyt kuin kaksi voileipää - sen verran menee normaalisti heti aamulla!

    Eli niin toi sun kuurisi jo vaikuttaa tälläkin puolen Atlanttia!

    ReplyDelete
  4. Herkullisia vihreitä kollaasissasi. Jaden vihreä on niin kaunista.

    Täällähän on tuubaorkesteri koossa :)

    ReplyDelete
  5. Tuire
    No eikohan kalapuikon ainakin voi melkein laskea kasvikunnan puolelle ja ruisleivassahan on paljon kuitua.

    Mulle on ehdottomasti tehnyt hyvaa juuri noista maitotuotteista luopuminen (tai ainakin vahentaminen, mulla tulee pienia sortumia paivittain). Jatski saa mullakin mahan aina hiukan sekaisin.

    Susu
    Kiitos. :)

    Ja juu, taalla nayttaa olevan tosiaankin tuubaorkesterin kokoontuminen. Aiemmin onkin jo kuultu hanurin pauketta, joten saa nahda millainen orkesteri tasta viela kehkeytyykaan. ;)

    ReplyDelete
  6. Hyvän kollaasin olet koonnut!Juu,what you eat is what gets out....and how it gets out....
    Kasviperäinen ravinto tosiaankin tekee hyvää!

    ReplyDelete
  7. Varsin mielenkiintoisia tavaroita kollaasissasi.

    ReplyDelete
  8. Moro.Mäkin rakastan värejä ja ruskeeta ja vihreetä löytyy täältäkin kodista...turkoosia ja syklaaminpunaista ja vähän muutakin. Tervellisyydestä sen verran,et oon ollut vähä hiilihydraattisella ruualla jo puoltoista vuotta ja hyvältä tuntuu...jos välillä sortuu,tuntee sen heti olossaan.

    ReplyDelete
  9. Pidin kovasti tuosta itämaisvaikutteisesta kollaasistasi ja haukkasin vähän salaattia, nam. kiitos

    ReplyDelete
  10. En ole muuten koskaan ennen maistanut mitään smoothieta, vaikka olen kyllä tietoinen sellaisten olemassaolosta.

    Joten odotan innolla sitäkin kokemusta! Olen liian saamaton kokeilemaan mitään itse, mutta kenties siihen iskee kipinä, kun näkee miten se tehdään (ja miltä se maistuu) :D

    Meillä ei ole kylläkään ole edes mitään tehosekoitinta tai vastaavaa.

    ReplyDelete
  11. kekseliäs (: jännä tuo patsas, onko se buddha?

    ReplyDelete
  12. Yaelian
    Kiitos. Ja niin totta, mulla oli joku harhaluulo, etta syon aika terveellisesti ja tarpeeksi vihreaa, mutta taa kuuri jotenkin avas mun silmat.

    Maiju
    Kiitos, mulle ne on niin tuttuja, etta tuli hiukan tunne, etta mahtaako olla toi kollaasi liian tylsa?

    Minna ja Anne
    Tosi kivoja sisustusvareja sulla. Ma olen myos koittanut pitaa hiilareiden syontia vahaisena, mutta mulla on ollut ruokavaliossa tosi paljon elainproteiineja, ja nyt huomaan eron, kun olen vaihtanut ne kasviksiin.

    Kiirepakolainen
    Kiitos ja kiva, etta sallaatti maistu sullekin. ;)

    Elegia
    Voi hyvinkin olla, etta sulle iskee smoothie innostus, tai sitten saat niita liikaa...ja tietty sen valmistamiseen tarvitaan joko teho- tai sauvasekoitin.

    Tanja
    Patsas on thaimaasta, sen pitaisi olla vanha, en tieda onko oikeasti, mutta buddha se on joka tapauksessa.

    ReplyDelete
  13. Pehmeän vihreä-ruskea kaunis kollaasi

    ReplyDelete
  14. Hi, I just discovered your blog. Thank you for linking to mine. I have to say I ADORE EVERYTHING you are posting. Love the color, the light, the style and I love the kitties. I'm a french girl and live in LA too. I don;t know if you speak english (you probably do) or French. Unfortunately I cannot read your language so I can only enjoy the pictures. I'm very inspired!

    ReplyDelete
  15. Minäkin oon alottanu smoothiella aina aamuisin puuron sijasta. Olo on keveämpi ja nälkä pysyy poissa samaan malliin. Vielä kun jaksais alkaa pimppailemaan niitä ja laittaa vihreetä sekaan.

    ReplyDelete
  16. Ihanan piristävä värikollaasi! Upeita värisävyjä yhdessä.

    Ja ihania kuvia muutenkin blogissasi!

    ReplyDelete
  17. Arleena, kiitos. :)


    Corine
    Thank you so much for your lovely words, and unfortunately I don't speak frenc, but English of course. Nice to meet an other European gal in LA.

    And I've been just too lazy to write my post also in English, but luckily the pictures speak International language.

    Hanna
    Kiva, smoothiet on kylla helppoja tehda ja ma oon ruvennut heittaa sinne sekaan yhta sun toista. Sinne voi tunkea tosiaan kaikkea terveellista, sellaistakin, jota ei oikein muuten tule syotya.

    Kultsin Kamppa
    Kiitos, tosi kiva kuulla ja ihana aina saada uusia ystavia. :)

    ReplyDelete
  18. Todella blogin tyyliin sopiva kollaasi jälleen. :)

    ReplyDelete