Sunday, December 5, 2010

Shoppailua Studio City:ssä ja kieliharjoituksia

 Mulla meni koko joulukalenteri pipariksi...luukut sekasin ja eihän siinä ollut edes mitään teemaa...joten nyt mennään ilman luukkuja...ja tällä kertaa ekaks kirjakauppaan, joka on rakennettu entisen elokuvateatterin tiloihin.

 Täältä tarttui jotain mukaankin, muttei kuitenkaan tuo Audrey-kirja.

Samassa korttelissa kirjakaupan kanssa on yks mun lemppari kaupoista...Urban Outfitters (linkki on Euroopan nettisivuille, josta voi tilata myös Suomeen).

 Sieltä löytyy kaikkea hauskaa sisustustavaroista vaatteisiin.

 Ja siellä on myös mielestäni kaikkein parhaat kuvalliset t-paidat, joista sekä mä itse että Rob, tykätään kovasti.

Tätä St. Pepper-paitaa harkitsin jo ihan vakavissani, mutta se jäi toistaiseksi ainakin hyllylle.

Mutta tuolta kirjakaupasta me ei koskaan päästä ilman ostoksia. Kerroinkin jo siitä ja tästä yhdestä meidän lemppari ostoskadusta jo LAPD-blogillani.

Mä ostin sieltä Somerset Digital Studio-kirjasen. Selasin sen vaan ihan vilkaisulla, koska halusin säästä kuvien katselun kotiin, odotukset oli suuret, mutta olinkin aika pettynyt. Anti ei ollutkaan mitään kovin ihmeellistä tai sykähdyttävää.

Rob löysi myös itselleen tosi mieluisan kirjan, mutta mä en nyt muista sen nimeä, enkä voi tarkistaa, koska se otti sen töihin mukaansa. Mutta tänä iltana pääsen tutustumaan siihen itsekin. Ennen Rob luki mulle iltaisin usein ääneen. Mutta nyt ollaankin tehty toisin päin. Mä luen Robille. Se on uskomattoman hyvää englanninkielen puheharjoitusta. Rob korjaa tarvittaessa ääntämisvirheet. Musta tuntuu, että mulla on ihan nyt tässä pienen ajan sisällä ääntäminen ja puhuminen alkanut luistaa huikeasti paremmin. Joten tätä harrastusta jatketaan.

Tosin sekin voi kyllä kääntyä jossain vaiheessa taas toiste päin, koska Rob haluaisi nyt alkaa opetella suomenkieltä, joten sitten on taas Robin vuoro lukea ääneen. Mä kyllä ihan mielelläni suomenkieltä sille opettaisin, mutta musta tuntuu, että joku suomenkielen oppikirja olis hyväksi avuksi. Osaisko kukaan suositella jotain sellaista?

Edit.
Rob tuli töistä ja nyt saankin laitettua sen kirjan nimen ...Quadrivium, the four classical liberal arts of number, geometry, music & cosmology (Walker & Company)...eli sitä sitten iltalukemiseksi...voi olla, että Rob saa korjata aika montakin ääntämys virhettä. ;)