Wednesday, January 26, 2011

On siis kevät?





Monet puut on puhjenneet kukkaan, hassua miten keväistä voi olla talvella, joka tosin muistuttaa kesää. Puutarhasta nousee toinen toistaan kauniimpia kukkasia, mutta suurinta iloa on tuottanut tuo pikkuinen hyasintti. Se, joka ei kerinnyt jouluksi kukkaan.

Ja kukista puheenollen, tarvittais hiukan tuoksuehdotuksia. Mä olen kaivannut jo jonkin aikaa uutta hajuvettä. Sellaista romanttista, ei mitään yökerhotuoksua, sellaista kynttiläillalliselle sopivaa. Ja haluaisin ostaa Robillekin uuden tuoksun. Miehekkään, muttei liian. Miedon, muttei liian. Antakaa vinkkejä, mä oon jotenkin pudonnut tuoksukärryiltä. Ja jos umpimähkään lähtee haisteleen, niin siinä menee nenä sekaisin.

Hajuvesisuosituksia otetaan vastaan.

***
Funny, it looks like it's spring, even if it suppose to be winter, even though it's always summer, here in LA. Right now, our garden is full of beautiful flowers, but I'm so happy about that tiny Hyacinth inside the house.


37 comments:

  1. Jee! Hyasintti kukkii:) Odotin miten siinä käy(Minä hölömö).
    Sun täytyy käydä kempparissa ruiskimassa aina yhtä tuoksua per päivä ja sitten pyytää miestä arvioimaan tuoksu 1-10.
    Kirjaat omat ja miehen arviot ylös tuoksun nimen kera ja viimeistään kuukauden kuluttua olet löytänyt uuden ihanan tuoksun(tai monta) ja uuden ja oudon harrastuksen :D

    ReplyDelete
  2. Miukuli
    Hyasintti kukkii vihdoin(mutta älkää kysykö mitä sille toiselle tapahtu). ;)

    Muuten oikein hyvä neuvo, mutta mä käyn ihmisten ilmoilla korkeintaan kerran viikossa, jos edes niinkään usein, eli tuoksuja tulee sitten väkisinkin haisteltua kerralla likkaa. Mutta jos tosta ottaa hiukan pidempi aikaisen harrastuksen, niin ehkä vuoden päästä olen löytänyt oman tuoksuni. ;)

    Lepis
    Kyllä se sinnekin muistaakseni tulee...;)

    ReplyDelete
  3. Mun suosikkituoksujani on Nina Riccin Nina-tuoksu, siinä on ihana omenanmallinen pullo, Chloe:n samanniminen tuoksu, ja Clean-niminen tuoksu, jossa on sininen neliskanttinen pullo ja Diorin Miss Dior Cherie. Tuo Clean on todella raikas ja luonnollinen. En tiedä yhtään pidätkö samantyylisistä tuoksuista, mutta ainakin mun nenään nuo on kevyitä ja luonnollisia..

    ReplyDelete
  4. Höh, komppaan Lepistä. Hgissä -12, lunta enemmän kuin tarpeeksi, tuulee, eikä takuulla yksikään kukka kuki.

    ReplyDelete
  5. Lady Laetitia
    Kiitos, mä kokoan täältä itselleni lunttilapun, jonka otan mukaan tuoksuostoksille, on helpompaa, kun on sentään jotain tuoksuja etukäteen mielessä. Kuullostavat oikein kivoilta tuoksuilta. ;)

    Susu
    lol, kuullostaa aika ankealta. ;)

    ReplyDelete
  6. Oi kevät! Suosikki vuodenaikani, olisipa jo täälläkin.

    Tuoksuasia on muuten siinä hassu, että vuosien varrella voi joku tietty tuoksu muuttua inhokista suosikiksi, ja johon aiempaan suosikkiin voi taas totaalisesti leipääntyä. En pitänyt aiemmin ollenkaan Chloésta, mutta viime kesänä ostin pullon juuri tuota. On aika vahva tuoksu, kun aiemmin olen tykännyt sitrus- ja "vesi"tuoksuista. Joka päivä ei ole kuitenkaan tuoksupäivä. Tuntuisi jotenkin liian raskaalta niin.

    Miesten tuoksut on muuten tosi ihania. Niitä tulee nuuskittua kaupoilla, vaikka ei ole kohdetta jolle ostaa.

    ReplyDelete
  7. Anne
    No sitä ihanampi se kevät on, mitä enemmän sitä odottaa. Ei kevät täällä samallalailla keväältä tunnu kuin Suomessa.

    Toi on niin totta, mulla on moni suosikki vaihtunut inhokiksi. Mulla on ollut nyt sellainen raikas sitrus kausi meneillään, mutta se alkaa kyllästyttämään. Pistämpä sunkin suosituksen korvantaakse.

    Miesten tuoksut on tosiaan ihania, kun vaan nyt osaisin löytää niiden joukosta jonkun uuden. ;)

    ReplyDelete
  8. Vähäks myös minä olen katellinen noista kukista ja keväästä.Nyt mittari näyttää täällä -20 ,hyi yöäk oli tosi kylmä!
    Hajuvesi asiat on tosi vaikeita...jokaisella on niin oma ph tai jotain,joten jos joku tuoksuu toisella hyvältä niin ei sitten itsellä ollenkaan hyvältä.
    Mites olis jotkut ns. luonnon tyyliset tuoksut.Luulen että sieltä löytyis vaikka mitä.Miesten tuoksut on munkin mielestä ihania.Itse haluaisin jotain viileän makeaa.Ehkä sellasen miesten ja naisten tuoksun sekotuksen.
    Onko siellä Lush tai joku vastaava,niissä on kivoja hajupomadoita. ja eikun tuoksuttelee.
    Luulen myös ,että jos mietit minkä tyylisestä tykkäät,niin hyvä erikoismyyjä kyllä löytää sulle hyvän tuoksun.

    ReplyDelete
  9. Ihanuudet
    Toi on niin totta, että hajuvedet tuoksuu jokaisella erilailla. Ja totta, täältähän kyllä löytyy vaikka mitä, siinä se vaikeus ehkä juuri onkin. Mikä on Lush? taidan olla ihan umpipihalla.

    Erikoismyyjän puoleen kyllä tietty voi aina kääntyä, mutta mä tykkäisin ihan rauhassa miettiä ja täällä jos neuvoa pyytää, niin palvelu on niin ylenpalttista, että siinä unohtuu täysin omat aikomukset. Ja toisaalta, jos tietää oikean tuoksun, niin sellaisen voi aina ostaa halvemmalla "kioskista".

    ReplyDelete
  10. Lush on varmaan Englannista kotosin luonnonmukaista kosmetiikkaa...kaikkea ihanaa.http://www.lushusa.com/shop

    ReplyDelete
  11. Mun lempparihajuveteni on tällä hetkellä Calvin Kleinin One, mutta sen romantillisuudesta en tiedä. Se taitaa olla enempi sellainen perushajuvesi. Klassikko.

    ReplyDelete
  12. Ihanuudet
    Ahaa, kiitos linkistä, kaikki luonnonmukainen tietty aina kiinnostaa. :)

    Tiina
    Hmm...mä muistan joskus harkinneeni tuota tuoksua, nyt ei muistu se mieleen, pistän senkin korvantaakse. Kiitos. :)

    ReplyDelete
  13. Hei mäkin tykkään tosta One tuoksusta muilla,mutt mulla se tuoksuu ihan pahalta...valitettavasti.Mutt muistan kun yks naapurin mies käytti sitä ja haikailin aina sen tuoksun perään...jospas Rob tykkäis siitä.

    ReplyDelete
  14. Mä ostin Laurille joululahjaks Ralph Laurenin Big Pony collection sarjan hajuveden, nelosen niistä. Mä tykkään ja Lauri tykkää, ja ne muutkin saman sarjan tuoksut on hyviä! :D Eikä ollu kalliita. Täällä 39e.

    ReplyDelete
  15. Ihanuudet
    Tuota pitää ainakin haistella.

    Sirpu
    Ahaa, hyvä vinkki, tiedän kuinka ronkeli Lauri on hajujen suhteen, joten pistän tonkin korvan taakse. ;)

    ReplyDelete
  16. Mä ostin joskus miehelle Cliniquen Happy -tuoksua. Mmmm, se oli hyvä ja mieto. Harmi, että pullo loppui niin pian...

    ReplyDelete
  17. Moikka!

    Tuoksusuosikkeja: naisten Diorin Miss Dior Cherie ja perinteisempi Laura Biagiottin Laura. Miehelläni on nyt käytössä Dolce & Gabbanan the one, se on mukavan kevyt, mä tykkään. Aiemmin on käyttänyt Tommy Hilfigerin Tommya, se on vähän voimakkaampi, mutta hyvä kans.
    Mun blogistani löytyy sulle tunnustus :)
    Mukavaa loppuviikkoa!

    ReplyDelete
  18. Uudemmista tuoksuista Calvin Kleinin Beauty on ihana, yksi ikisuosikkini on DKNY. (Donna Karanin New York, se korkea ja kaita pullo.)

    Tsemppiä tuoksutteluun!

    Minttu

    ReplyDelete
  19. Mikä lie puu ekassa kuvassa mutta oivoi rupean uikuttamaan kun on niin ihanat kukkaset, suloistakin suloisempi. Pullota nuo kukkaset siinä sulle raikas keväinen tuoksu:) Minen hajuvesistä tiedä mitään, migreeni ei anna käyttää. Pää räjähtää kovista tuoksuista, bussissakin pitää vaihtaa paikkaa jos nainen joka vetänyt puoli pulloon päälleen tulee viereen istumaan. Naiset jotka käyttää hajuvesiä, monesti eivät enään haista sitä tuoksua joten lisäävät vain määrää ja sitten haisevat kuin parfyymitehtaalla. Tuoksun pitää olla vieno vihjaus tuoksusta jota jää mietiskelemään ei kokonainen pullo joka lamauttaa kaiken ja iskee päin naamaa saman tien.

    ReplyDelete
  20. Elizabeth Arden: Green Tea! : )

    ReplyDelete
  21. Pakko yhtyä keskusteluun sen verran, että kevättä kahdehdin ja odotan täällä lumisessa, -6 asteen talvessa. Laura Biagiottin Laura on tuoksu, johon ihastuin ensi nuuskaisulla ekareissullani Lontooseen ja siitä saakka olen sille ollut uskollinen. Se on vaan jotenkin niin... keväinen! :)

    ReplyDelete
  22. kandee haistaa ne tuoksut ite! Ei kaikki sovi kaikille vaik olis hyvä tuoksu.

    Kivoi kuvii taas. Olis kiva nähä kuvii muultki ku näit samoi. Miks et käy missään ikinä? Sulhan on kaikki mestat siel mihi mennä!!


    T. Milla

    ReplyDelete
  23. ii
    Happy jo nimenä kuullostaa niin kivalta, että sitä pitää tuoksutella ja Cliniquen tuotteista olen aina pitänyt. Pistetään korvantaakse sekin. ;)

    Kati
    Kiitos, pitää tulla hakemaan tunnustus. Ja noi tuoksusuositukset menee kanssa korvantaakse, joskus taidettiin tuoksutella tota Dolce & Gabbanan tuoksua ja muistaakseni se oli tosi kiva.

    Minttu
    Calvin Kleinin Beauty onkin yks tuoksu, jota olen ajatellut, siinä on sekä jasmiinia (mun lempituoksu) ja santelipuuta (robin lempituoksu). Tota DKNY en ole haistellutkaan, joten korvantaakse sekin. ;)

    Henrietta
    Mäkään en tiedä mikä puu se on, kesällä en ole pannut niitä mitenkään merkille, nyt vasta huomasin, kun ne on kukassa ympäri kaupunkia. Nyt pitää muistaa seurata niitä kesään asti, niin ehkä selviää mikä se on.

    Toi on yks vaara, kun tottuu omaan hajuveteen liiaksi, ettei sitä enää itse haista ja tulee laitettua liikaa.

    -Sanna-
    Green tea kuullostaa ihanalta, sekin pitää laittaa nyt korvantaakse. ;)

    TeeTee
    Kyllä se kevät sinnekin tulee, ja onkin sitten niin ihana. Lauraa on nyt jo ainakin kahdesti ehdotettu, joten ehdottomasti korvantaakse sekin. ;)

    Milla
    Juu, totta, mä kerään nyt vaan vinkkejä, tietty haistelen ekaks. Tuoksut tuoksuu niin erilailla eri ihoilla.

    Me ollaan niin laiskoja käymään missään ja nyt on ollut erityisen hiljainen kausi, joten pelkään pahoin, että näitä samoja nurkkia täällä pitää tyytyä katselemaan.

    Täällä ei tosiaan kyllä paikat lopu kesken, nähtävään riittäis vaikka kuinka. ;)

    ReplyDelete
  24. Puut jo kukassa... Huoks... Täällä oli eilen -26 astetta pakkasta. Tänään onneksi lauhtui.
    Mulla tuoksu on Escadan Moon Sparkle, tykkään myös Oscar De La Rentan tuoksuista...

    ReplyDelete
  25. Mari
    Täällä puut kukkii ympärivuoden, ei se ihan samallalailla sykähdytä kuin siellä Suomessa keväisin. Ja kyllä se kevät sinnekin pian tulee.

    Moon Sparkle kuullostaa kauniilta, pistämpä sunkin suositukset korvantaakse. ;)

    ReplyDelete
  26. Kevättä rinnassa täälläkin, vaikka lunta on ennnätysmäärä. Oma hajuvesisuosikkini on jasmiini, mutta sinulle Ruusunen sopisi peinteinen ruusuinen tuoksu. Sitä voi valmistaa itse aidosta ruusuöljystä, jota sieltä varmaan saa. Sekoita sitä kylmäpuristettuun aitoon mantelioljyyn n. 2 1/2 dl) 5 tippaa ja levitä hieman kostealle iholle kylvyn jälkeen. Tietenkin ruusuntuoksuinen kylpyvaahto jättää myös hienoisen tuoksun ihoon. Allergisena suosin vain luonnonöljyjä. Jos haluat testata suosikkiani valmishajuvesistä, etsihän kosmetiikkaosastolta Miracle -nimistä hajuvettä, punertavaa.

    ReplyDelete
  27. Marjaisa
    No jasmiini on mun suosikki kanssa, vaikka itse kyllä tykkään ruususta, mä käytin tea rose öljyä hajuvetenä pitkään, mutta Rob ei tykkää siitä. Sille tulee jotain vanhoja muistoja mieleen ruusun tuoksusta.

    Jasmiinista se kyllä onneksi tykkää, me poltellaan tosi paljon suitsukkeita ja öljyjä tuoksulyhdyssä täällä kotona, ja niiden suhteen meillä menee tuoksumieltymykset ihan yksiin.

    Pistänpä vielä Miraclenkin korvantaakse, jos siinä kerran on jasmiinia.

    ReplyDelete
  28. Oi, ihanaa jos puut kukkivat jo siellä. Näin eilen ja tänään täällä auringon ja tajusin miten paljon olen sitä kaivannutkaan. Kuvistasi valo aina heijastuu niin hienosti ja ehkä se juuri tuo iloa ja kauneutta kuviisi.

    Täällä ilma on vielä niin kylmä, että saan tilata pitkään aurinkoa, jotta se lämmittäisi luitani kunnolla ;-) Mutta kevät tulee onneksi tännekin, pikkuhiljaa mutta kuitenkin...

    Tuoksuista, vieno ruusu on ollut minulle mieluinen, mutta talvisin käytän vaniljaisia tuoksuja. Eri ihmisille tuntuu sopivan erilaiset tuoksut, mistä sitten lie johtuukin. Ei kun kauppaan tuoksuttelemaan =)

    Ihanaa viikonloppua sinulle!

    Ps. palasin laittamaan vielä tämän, kun huomasin taas olevani melkein liian nopea. Joskus kommentit on jääneet avaruuteen kun liian nopeaan siirryn vanhempaan postaukseen ja tuo varmennussana jää laittamatta. Mun pitäisi olla joskus vähemmän nopsa =)

    ReplyDelete
  29. Minullekin on joskus ihmetelty, että miksi en ole koko ajan menossa ja "nähtävyyksiä" katselemassa. Mutta kuinka moni tekee sitä kotiseudullaan ja kotipaikallaan, aina vaan katselee nähtävyyksiä? Olen koettanut selittää, että en ole täällä turistina, vaan asun ja elän niin kuin muutkin ihmiset, eivät hekään koko ajan käy "nähtävyyksissä". Eikä sitä aina kaikkea nähtyä edes miellä nähtävyydeksi, you know what I mean?

    home is where you make it

    ReplyDelete
  30. Birgitta
    Täältä puuttuu tyystin tuo pimeä ja kylmä vuodenaika, aurinko paistaa lähes aina pilvettömältä taivaalta. Ja valo on täällä aivan erilainen. Kiva jos se välittyy kuvistani. Minä puolestani kuljen ahmimassa talven ihanuutta suomalaisilla blogeilla.

    Mä kanssa tykkäisin itse ruusun tuoksusta, mutta kun nyt jostain syystä ärsyttää mun miehen nenää, niin se ei taida olla kovin fiksu valinta mulle. Vaniljaisista tuoksuista mä pidän kyllä kanssa tosi paljon. Mutta tosiaan, tuoksuttelemaan sitä pitää päästä.

    Mulla on toi sama vika, luulen kommentoineeni, mäkin huomaan usein unohtaneeni painaa sen viimeisen painalluksen. ;)

    Anonyymi
    Just niin, on ihan eri asia olla jossain turistina kuin asua vakituisesti. Ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Mun mies on asunut täällä 35 vuotta ja sekin on nyt käynyt ekaa kertaa katsomassa jotain nähtävyyksiä, kun meillä on ollut Suomesta vieraita. Ja monet "nähtävyydet" on muuttuneet niin arkipäiväisiksi jutuiksi, ettei tule edes ajatelleeksi, että niistä esim. jotain juttua vääntäis.

    Mulla on muuten ihan yhtälailla suuri osa Tampereen nähtävyyksistä näkemättä, vaikka olen asunut siellä suurimman osan elämästäni. ;)

    ReplyDelete
  31. Nojoo, vähä eri asia jos on asunu kakskyt vuotta ku et on asunu pari vuotta. Mut tietty jos ei kiinnosta käydä missää ni ei oo pakko mennä, mut ehkä kantsis jotain liikuntaa tehä siis. Ei se aina tarkota et museot ja muut!


    T. Milla

    ReplyDelete
  32. Milla
    Parina ekana vuonna mä olin ihan innoissani, varsinkin tokana vuonna kun sain kameran, me oltiin aina jossain. Ja nähtävyyksiä tuli jälleen katsastettua tosi paljon viime kesänä ja syksynä, kun tyttäreni perhe ja poikani oli täällä. Mulla onkin mielettömät määrät kuvia vielä postaamatta.

    Nykyisin käydään vaan kaupungilla tai esim. konsertissa korkeintaan kerran viikossa. Ihan jokaisesta reissusta nyt ei viitsi postausta tehdä.

    Tänään mennään muuten taas konserttiin, yleensä en ota kameraa mukaan, mutta ehkäpä otan tänään. Eiköhän siellä saa aika mukavasti liikuntaakin, me kun tykätään tanssia. ;)

    ReplyDelete
  33. Miks ei kukaan maininnut Shalimaria, Guerlanin ihanaa tuoksua! Se on aika vanha tuoksu, nykyisinhän tuoksuja tulee tuhkatiheään uusia ja kaikilta pikku tähtösiltäkin.
    Oscar by Oscar de la Renta on myös aina hyvä - sekin klassikko. Kuten Chanellin tuoksut, joista vitoseen Marilynkin yöksi pukeutui.
    Näistä minä tykkään. Ehkä eniten Shalimarista. Se on vain niin ihana. Äidillekin kerran ostin ja ystävänsä tunnistivat tuoksun.
    Kukat kärsivät sisälläkin, kun ei ole aurinkoa näkynyt mies/naismuistiin.

    ReplyDelete
  34. eeva
    Voi miten multa on ihan unohtunut iki ihana Shalimar, mulla ei oo sitä itsellä ihme kyllä vielä ollut, ehkä syynä on ollut se, että olen jäänyt jahkailemaan Shalimarin ja Samsaran välille, ja musta tuntuu, että nyt joudun taas samaan tilanteeseen, kun nyt muistutit. Chanel 5 tuo mulle jotain epämielyttäviä muistoja mieleen.

    Kyllä ne kukat siellä pian piristyy, kun se ihana kevät sinnekin kerkiää. ;)

    ReplyDelete
  35. MaaMaa
    Kiitos, Scarlett menee kanssa korvan taakse. ;)

    ReplyDelete