Wednesday, March 2, 2011

Spiraalia ja pikku Buddha



Valokuvatorstain 197. haaste on kuva ja...."Nebular transition from spiral to annular" (vapaasti suomennettuna: tähtisumun muuttuminen spiraalista rengasmaiseksi). Eli taas mulle sellanen tosi vaikee haaste, mutta ajattelin nyt kuitenkin osallistua tällä kertaa. Usein multa jää tälläset mielikuvitusta vaativat korkealentoiset haasteet väliin, kun en keksi mitään. No, en tiedä onko tämäkään nyt tähtisumun rinnalla kummonenkaan kuva.

Ja sitten taas pari randomia kuvaa, ihan vain huvin vuoksi. ;)




22 comments:

  1. Ylimmän muotokieli on ainakin ihan samaa mitä haastekuvassakin oli! Alempi rendom viehättää paljon.

    ReplyDelete
  2. Hmm, siis random!

    ReplyDelete
  3. Savisuti
    No juu, ekaan spiraaliin tartuin, mikä tuli vastaan. Ja hei, rendom olis kanssa ihan kiva sana, eikä taida vielä tarkoittaakkaan mitään, joten sille vois keksiä jonkun hyvän tarkoituksen. ;)

    ReplyDelete
  4. Kuva on raikas, kuin vedenpohjalla kiiluva helmi spiraalin päällä.

    ReplyDelete
  5. Nyt kun tuota Buddhan kuvaa katselee ei yhtään ihmettele Buddhalaisuuden suosiota, on se niin hyväntuulisen näköinen:)Mitä ovat random kuvat?Netistäkään en oikein selkeätä vastausta tuohon löytänyt!

    ReplyDelete
  6. Kuva sopii hyvin aiheeseen. Pidän kuvan värimaailmasta,

    ReplyDelete
  7. Kiirepakolainen
    Mullekin tuli tosta kuvasta jotenkin vedenalainen fiilis. ;)

    Tapsu
    Usein tosiaan noi Buddha-patsaat on tosi hyväntuulisen näköisiä. Random kuvat on vaan ihan satunnaisia kuvia, ei mitään tekemistä ton valokuvatorstain kuvan kanssa.

    Mirjam
    Ihan on munkin lempparivärejä tossa. :)

    Aino
    No toi on just sellanen vihreä josta mä pidän. :)

    ReplyDelete
  8. Syvän meren turkoosi, ja oranssi buddha...olen saanut aamiaiseni ja olen tyytyväinen, kiitos !!!

    ReplyDelete
  9. Itämaisessa uskonnossa Zen suuntauksessa on myös tuollainen kierre tärkeänä symbolina

    ReplyDelete
  10. Sehän onkin KUVAhaaste, kuvasta voi lähteä liikkeelle. Pidän kaikista kolmesta kuvastasi, etenkin ylimmäisestä, jossa muoto vastaa hyvin haasteeseen ja väritys on herkullinen, hyvin kaunis kuva!

    ReplyDelete
  11. Älä nyt ole noin vaatimaton. Tuo kuva on upea ja vastauksena haasteeseenkin aivan loistava! :)

    ReplyDelete
  12. Kaunista sumua. Hyvin sommiteltu kuva haasteeseen.

    ReplyDelete
  13. Kuulapallo kierteessä. Hieno vastaus.

    ReplyDelete
  14. Ylin on mielestäni juuri sitä mitä tässä haasteessa tavoitellaan...

    ReplyDelete
  15. Wihtori
    lol, no sepä kiva kuulla, minä kun täällä olen vasta juuri heräilemässä kahvikupposen kera. ;)

    Ari
    Juu, totta, ei tullut tuo mieleeni tuossa kuvaushetkellä. :)

    Tuima
    Kiva, mä olen vielä niin aloittelija noiden kuvahaasteiden suhteen, että siitä pieni epävarmuus, mutta kiva, jos otokseni näyttää sopivan haasteeseen. ;)

    Tiina
    No mä olen hiukan noviisi, joten pientä haparoinnin makua oli eilen ilmassa, siksi olen tosi iloinen, että on tullut mukavaa palautetta. :)

    Doris50
    Kiitos, olen tosi iloinen kommentistasi. :)

    Arleena
    Kiitos, ei ole sentään pallo hukassa. ;)

    Pappilan mummo
    Tosi kiva, ehkäpä mä nyt rohkaistun tästä ja uskallan vastaisuudessakin osallistua tälläisiin "vaikeisiin" haasteisiin. :)

    ReplyDelete
  16. upea ratkaisu haasteeseen..
    Aivan hurmaava kuva, ihana värimaailma ja muodot...
    ja nuo suloiset kukkaset, väriensä kanssa, en muista nimeä, joskus niitä sattunut saamaan täältä pikkukaupungistajkin..
    ihanat suussasulavat, mielen hyväilevät värit täällä..
    Kiitos =)

    ReplyDelete
  17. Hanne
    Sen nimi on englanniksi Bird of Paradise. Meillä on kaksi isoa pensasta pihassa, ne alkaa jo kyllä nyt pikku hiljaa lopetteleen kukkimistaan, mutta onneksi nyt alkaa kukkimaan monta muuta kasvia. :)

    ReplyDelete
  18. Tuohan on taiteellisen hieno spiraali ja sitä seuraava kuvitteellinen pallon liike tuo jo avaruudellisia mielikuvia mukaan; siinä se planeetta kiertää (jos ei ihan tähti)..
    Ja mikä värisävyjen harmonia!

    ReplyDelete
  19. aikamoinen kiekura! Helminaha ja vihreä kuula tekevät kuvasta kiinnostavan yllätyksellisen. Ja vihreä on kaunista patinaa.

    ReplyDelete
  20. Kutuharju
    No sä osasit nähdä ton kuvan just niin kuin mulla oli mielessä. ;)

    Marja-Leena
    Just tollanen patinanvihreä on ihan mun lemppari ja sehän on myös lasinvihreä. ;)

    ReplyDelete
  21. joka kuvassa nätit värit - tykkään. Muotojakin löytyy, spiraalia ja pyöreää.

    ReplyDelete