Tuesday, June 14, 2011

Haudot vain harhaa....





 ...mä sulle luvannut en ruusutaa´arhaa...toi biisi soi usein mun päässä kierrellessäni puutarhassa.

Paljon omaa pihaa kauemmaksi en ole viime aikoina malttanutkaan lähteä, kun olen istunut tässä koneella niin tiiviisti. Mutta kun nyt on ihan pakko sentää vähän jalotella, ettei kankut liimaadu penkkiin, niin omassa puutarhassa on aina kiva käyskennellä. Ruusut on nyt ihan parhaimmillaan ja näin rusasta kukkasatoa en oo täällä ennen nähnyt. Viileä ja harvinaisen sateinen talvi ja kevät on tehnyt kyllä luonnolle hyvää.

Harmi vaan, ettei tuoksua voi välittää visuaalisesti, jotkut ruusuista tuoksuu niin voimakkaasti ja tietty ihanalle. En raaskinut päivällä leikkoa niitä, mutta pitää käydä iltasella tai aamulla varhain poimimassa muutama maljakkoon, ihan sen tuoksunkin takia. 

Kun tässä laitoin noita kuvia, niin tuli mieleen, että pitääkin tehdä tässä joku päivä uus kierros ja koittaa kuvata jokainen puska ja laskea kuinka monta erilaista ruusua meillä kasvaa. Niitä on aika paljon. Joten lisää kuvia on luvassa (tämä myös varoituksena sellaisille koviksille, jotka kukkakuvia karsastaa). Musta on tullut kyllä niin hempeä kukkafriikki, että oksat pois. Tai no, miten niin tullut? Aina mä oon ollut. ;)

16 comments:

  1. Heippa! Oi mieletön, mitä ruusuja!! Kyllä melkein tuoksu tulee tänne asti..Ja toi biisi, kiva, jossain vaiheessa tuli paljonkin kuunneltua..Ihania ruusuhetkiä Sinulle toivottelee Riitta Sinikka.

    ReplyDelete
  2. Tänne vaan kuvia! Elämässä ei ole koskaan liikaa kaunista...

    ReplyDelete
  3. No nyt alkoi Maho Neitsyt -yhtyeen ATK soida päässä! :D

    Toivottavasti mullakin on joskus puutarha ja siellä ruusuja.

    ReplyDelete
  4. Kyllä sinulla näyttää se ruusutarha
    siellä olevan.
    Aivan ihania ruusuja.
    Nykyään nämä jaloruusut eivät niin
    tuoksukaan.

    Laita vaan niitä ruusukuvia näytille!

    ReplyDelete
  5. Upeita ruusukuvia! Millaista kameraa muuten käytät`?

    ReplyDelete
  6. Anna tulla vaan ☺ -me muut sitten katsellaan niitä senkin edestä ♥

    ReplyDelete
  7. Tulipas ihastuttava sukellus ruusuihin!

    ReplyDelete
  8. Ihania ruusuja ja kaikki omalta pihalta, voi onnentyttö:) Mä lupaan ainakin olla kyllästymäti kukkakuviin niinko varmaan arvaatkin.

    ReplyDelete
  9. Ihania ruusuja...on meilläkin juhannusruusuja tossa oven vieressä,aika vaatimattomia noihin verrattuna.

    ReplyDelete
  10. Riitta Sinikka
    Kiitos ja oikein ihania hetkiä sinullekin. ;)

    Maketsu
    Totta höpöjät ja kuvia tulee taatusti. ;)

    ii
    Sulla on sitten vähän rajumpi biisi päässä, ehkä sun pitäis haaveilla Eija Merilän biisi päässä. Mä tein niin ja nyt mulla on ruusutarha. ;)

    ReplyDelete
  11. Sirpa
    Totta, meidänkin monet ruusut on lähes tuoksuttomia, mutta onneksi löytyy myös tosi tuoksuvaisia. Ruusuja ja muitakin kukkia tulossa. ;)

    Yaelian
    Kiitos. Mulla on Canon Eos Rebel T1i. :)

    Pepi
    Kiva, laitan lisää kukkaloistoa hempeille. ;)

    ReplyDelete
  12. Kulkukatti
    Kiitos sukelluksesta. ;)

    Henrietta
    Mä oon kyllä onnentyttä kukkien suhteen. Niitä on ympärivuoden ympärilläni. Ja en nyt ihan ekaks epäilly, että sä kukkakuviin kyllästyisit. ;)

    Ihanuudet
    Juhannusruusut on ihania, mä ikävöin niitä. Mulla oli Suomessa puutarhassa muutamia tosi isoja ja upeita juhannusruusupensaita. Ja nythän siellä on just niiden aika. ;)

    ReplyDelete
  13. Hyvä kamera,mulla vanhempi EOS-malli,mutta yleensä kuvaan pikkupokkarilla. Pitäisi käyttää järkkäriä useammin...

    ReplyDelete
  14. Yaelian
    Juu, se on ihan ok kamera ja itse asiassa mun eka digijärkkäri. Nyt kyllä on ruokahalu kasvanut syödessä, haaveilen uudesta kamerasta, mutta ei mitään kiirettä. ;)

    Unelma
    Kiitos.:))

    ReplyDelete
  15. Voi miten kauniit ruusut. Ihan kadetta lykkää, kun siellä menestyy kaikki kukat, niin paljon paremmin kun täällä meillä.

    ReplyDelete