Tuesday, July 5, 2011

eNgLiSh bReAkfaSt tEa + cOoL JaZz = SweEt RhaPsOdy (DIY)

Touch Up Tuesday ~ above: after ~ below: before.

Tässä pieni vinkki miten saa helposti tehtyä hauskaa kulahtanutta "antiikki"-paperia. Ei siihen muuta tarvita kuin kupillinen (tai kulhollinen) teetä ja tietty erilaisia papereita. Mulla lojuu laatikossa mielettömät pinot maalikaupan värimalleja. Niitä voi tietty käyttää askarteluun ihan sellaisenaan, mutta itse kun tykkään kaikesta hiukan kulahtaneesta, niin repimällä, rypistelemällä ja lopuksi vielä pienellä teekylvyllä saa aikaseksi ihanaa kulahtanutta paperia.

***

Here is a little tip how to make fun distressed antique papers. Only thing you need is a cup of tea (or bowl) and of course all kinds of papers. I have tons of color samples, they are of course good material for crafting as is, but I like everything old and shabby, so I just shredded  and crumpled. And then finally nice tea-bath, and voilá: I have delightful shabby paper.




Mulla ei oo vielä aavistustakaan, mitä olen noista papereista tekemässä, mutta tosi inspiroivia ne on.

***
I have no idea, what I´m going to do with my paper treasures, but surely they are very inspiring.

5 comments:

  1. Kiitos vinkista! Mulla lojuu kans kaikenlaista paperia, lähinnä paperintekopaperia odottamassa inspistä... Teevettä en ole kokeillut, sanomalehtipaperia olen kulahduttanut auringossa. Teellä taitaa onnistua nopeammina!

    ReplyDelete
  2. Inspiroivaa todellakin! Mitä kaikkea sitä voisikaan tehdä, voi että :)

    Osaatkohan kertoa miksi minun blogissani yksi juttu on lisäillyt ihan itsekseen monta linkkiä tänne sinun blogiisi? Siis ne linkit ovat kommenttien jälkeen ja ainakin minulle näkyvät. On siinä muutama muukin linkitys ja tuntuvat vain lisääntyvän. Siihen juttuun löytyy blogissani oikealta marginaalista linkki kuvan kera: siinä lukee kerro kerro kuvastin haaste. Ehkä tää on supertyhmä kysymys? Tuli mieleeni, että ehkä keksit mistä on kysymys...luulen kyllä, että sinä et ole niitä linkittänyt vaan blogger...

    ReplyDelete
  3. Lepis
    Kiitos sullekin vinkistä. Tosiaan, aurinkohan se on kanssa tosi hyvä kulahduttaja ja sitä mulla piisaa. Pitääkin viedä lehtipino ulos. Tee on salaman nopea, pitää hiukan varoa, ettei liota liikaa. ;)

    Sari
    Niin, mitä kaikkea tosiaan voisikaan tehdä, mahdollisuudet on rajattomat.

    Ja enpä osaa vastata kysymykseesi, mulla on kanssa sellaset kilometrien pituiset linkki listat postausten perässä. Bloggeri niitä jotenkin kai sinne ihan itse laittaa, sen logiikasta en oo saanut mitään tolkkua. ;)

    ReplyDelete
  4. Tea-staining paper is so much fun, isn't it? I have done it for many projects and if it comes out too light, you just dunk it in again!! I just love the color! I have read that you could do the same with coffee as well!

    Wishing you a great week!

    Betty

    ReplyDelete
  5. Värillisiä papereita en olekaan teessä uitellut, mutta monet sellaiset "liian valkoiset" pitsit olen vanhentanut!

    ReplyDelete