Monday, August 15, 2011

sitä saa, mitä tilaa...you get what you ask for...





Mä sain valmiiksi tilkkuverhot (toka kuva ylhäällä), mutta en oikein ollut niihin tyytyväinen. Mulla oli mielessä joitain paljon rankempaa. Ripustin ne kuitenkin eilen ikkunaan, mutta ne näytti aivan liian näteiltä. Siinä ne roikku yön yli ja olin jo päättänyt, että saa kelvata toistaiseksi, kun Rob tykkäs niistä tosi paljon. Mä kerkisin ottaa jo noi yllä olevat kuvatkin ja kirjoittaan tähän ihan muita höpinöitä, mutta kun Rob tuli ruokkikselle, niin kysäsin siltä, että mitä jos kuitenkin heittäisin noi verhot valkaisuliemeen, koska haluaisin niistä jotenkin kuluneemman ja rankemman näköset. Sellasista kun niin tykkään, en voi sille mitään.

Robin mielestä se oli huono idea, se pelkäs, että pilaan hyvät verhot...mutta en voinut vastustaa kiusausta...



eli upotin verhot valkaisuliemeen(jossa sanottiin ettei silkille) ja väri alkoikin haalistua mukavasti, mutta kun kerran toivoin sitä rankkuutta lisää, niin sitähän sain, silkkiset tilkut suli kokonaan pois. Nyt mulla on tosi rankat verhot. Pitää nyt katsoa mitä niistä tulee, kunhan kuivuvat ekas. Rakastan tälläsiä haasteita. Pitää nyt keksiä joku idea tai ommella uudet verhot.

***
I sewed one pair of patch work curtains (second photo from top), but I was not completely happy with them, they were too neat. I thought, if I soak the curtains to bleach, I get them look more ragged and shabbier. And I did! Silk patches shagged off completely. I got a little challenge here. But it's good,I have to figure out something...or sew new curtains. ;)


24 comments:

  1. Oh wow, these are really stunning. Im sure you are delighted with the results. Lee xx

    ReplyDelete
  2. Kiitos, mua naurattaa! Meillä ei ole talossa yksiä ainoita verhoja ja juuri tänään tuumailin että jos. Mutta ei. Mä en vaan löydä sitä verhogeeniä itsestäni. Onneksi sulla on asiat paremmin. Ja nyt tosi rankat verhot!

    ReplyDelete
  3. Voi sinua! Laita tyhjien paikkojen tilalle vaikka vanhaa pitsiä... Minusta on kivaa, että kirjoittelet näitä juttujasi, meni suteen tai saveen..Olet niin optimistinen, että se ihan tarttuu:)

    ReplyDelete
  4. Oi,joi,ihana kokeilua. Hymyssä suin♥

    ReplyDelete
  5. Ihana aamunavaus käydä täällä:)))
    Kyllä niistä vielä hyvät tulee!!!!

    ReplyDelete
  6. :DVoihan silkki! Mutta hienot verhot -kertakaikkiaan!

    ReplyDelete
  7. Sä oot ihana ♥♥ ☺☺☺☺☺

    ReplyDelete
  8. ;D - Sait mut hyvälle tuulelle. Ja sut tuntien väsäät noista vielä vaikka mitä ihmeellisen hienoa!

    ReplyDelete
  9. *naur* No mut hei! Noihan ON tosi rankat!!! =D

    ReplyDelete
  10. Rankat verhot;D Mulla ei ole verhoja laisinkaan tässä kämpässä,ja Suomesta tuodut verhoni ovat kaikki kaapissa...

    ReplyDelete
  11. Tämä(kin) oli ihana postaus :)sulla on totisesti rohkeutta kokeiluihin -meni syteen tai jonnekin muualle <3

    ReplyDelete
  12. Jepulis sinun touhujasi, sanoo mamma.

    Hurjan hauskalta näyttää.

    ReplyDelete
  13. CraftyLoops
    Thank you, and I will try until I´m delighted.;)

    Johanna
    Juu, saa nauraa. Ja ymmärrän hyvin tuollaisen verhogeenittömyyden, mulla on kanssa ollut verhottomia kausia, ja tiedä häntä, olisko sellanen taas edessä. ;)

    kaari3
    Vanhat pitsit mullekin tuli mieleen, valitettavasti sellasia ei nyt ollut käsillä. Suteen tai saveen, yrittänyttä ei laiteta. ;)

    ReplyDelete
  14. Raija
    Tälläsiä nää mun kokeilut on, onneksi naurattaa itseänikin. ;)

    Arja L.
    Minä en anna periksi, ennen kuin verhot on mieleiset. ;)

    Eeva
    Voihan silkki, indeed! :D

    Pepi
    ♥♥ ☺☺☺☺☺ ;)

    ReplyDelete
  15. Eliisa
    No nyt mun on pakko väsätä niistä jotain tosi makeeta, kiitos näiden kannustavien kommenttien. ;)

    Pink Parsley
    lol, ei vielä tarpeeksi rankat, kyllähän sä mut tunnet.;)

    Yaelian
    Mulla rupee nyt jotenkin kutkuttaa ajatus, että vaihdettaiskin verhot sälekaihtimiin...hm...verhottomuus on ihan tyylikästä ja parempi kuin tyhmät verhot. ;)

    ReplyDelete
  16. Kati
    Hullut kokeilut on just hauskimpia, ei tuu tekemisestä tylsää, kun lopputulos on aina itsellekin yllätys. ;)

    Unelma
    Jostain sitä pitää repiä jännitystä elämään, vaikka sitten verhoista. ;)

    ReplyDelete
  17. Oho, aikas yllättävää että silkit suli kokonaan pois. No nyt sulla on sitten erilaiset, rankat ja varmasti omanlaiset verhot =)

    Värit on hyvät, ainakin siltä näyttää nyt. Jännä nähdä miltä ne näyttävät kun pääsevät paikalleen.

    ReplyDelete
  18. Birgitta
    Väreihin olen nyt aikas tyytyväinen, mutta ei ne nyt vieläkään näytä tarpeeksi rankoilta, paikkasin eilen aukot ja ehkä tein sen hiukan liian huolellisesti...pitää nyt keksiä vielä jotain. Mutta saavat nyt taas hetken roikkua, pitää itsekin kerätä taas uutta potkua. ;)

    ReplyDelete
  19. Heh, oot sie hassu. Mites jo niitä saisi kursittua hakaneuloilla, tekisi niistä kimppuja, lisäisi lisää kangasta ja asettelisi verhot laskoksittain ikkunaan. Sellaisena epämääräisenä "levitelmänä." Toi kankaiden keveys voisi toimii niin...

    ReplyDelete
  20. Maketsu
    Sä oot nero! Miten mä en vanhana punkkarina tullut tollasta ajatelleeksi!! Jotain tollasta mulla oli hämärästi mielessä. Kiitos ja iso hali. ;)

    ReplyDelete
  21. Olen aina katsonut ohjeita hieman halveksuen mutta kai niitä joskus pitää uskoa jos silkki sulaa pois, tämä laittoi ohjeet ihan uuteen perspektiiviin:)

    ReplyDelete
  22. Sinä senkin pikku anarkisti :-)
    Verhoista tulee varmasti tosi makeet itkupillimäisen rouheat!

    ReplyDelete
  23. Henrietta
    Mä en kanssa juurikaan piittaa ohjeista, rikon niitä mennen tullen, kyllä kai niissä jotain perääkin on, mutta on paljon hauskempaa tehdä hiukan kokeiluja. ;)

    SuviAnniina
    Mulla ei oo aavistustakaan, että miksi musta on tällänen pikku anarkisti tullut. Vietän tällästä tosi vaarallista elämää kaiken maailman sääntöjä uhmaten. ;)

    ReplyDelete
  24. Ihanat verhot. Minun pitäisi tehdä sama juttu. Noin saa mieleiset värit.

    ReplyDelete