Friday, April 6, 2012

~ sOft aMBeR aNd baLi Hai ~

The Collage Obsession challenge for this week is to "Share" a piece of art work that you are proud of. I first drew the face with iPad and then in PaintShopPro I combined it with the photos shown below. And what I´m proud of this creation is, that it was my first attempt to use my iPad drawing in digital collage and it worked pretty good. :)


The photo of Marilyn is from Dr Macro and sky in my own snap.

***

Kollaasi Opsessio haasteena oli jakaa joku kuva josta on ylpeä. Piirsin ensiksi kasvot iPadilla ja sitten yhdistin ne PaintShopProssa yllä oleviin kuviin. Ja olen ylpeä, koska tämä oli mun eka yritys käyttää iPad-piirustustani osana digitaalista kollaasia ja se onnistu heti ensi yrittämällä aika kivasti. 

Tätä samaa konseptia tulen varmaan käyttämään jatkossakin. Mä tykkään piirtää kasvoja, mutta en sitten jaksakkaan piirtää kuvan muita osia samanlaisella innolla. Pikku värilappuset oli taas ihan pakko laittaa, koska kuvassa on just mun lempivärejä.

25 comments:

  1. Todella ihana, eteerinen neito. Pidän erityisesti hänen vaatteestaan ja asennostaan.

    Hyvää pääsiäistä ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Jarna, vaatteet on lainattu Marilyniltä.;) Oikein ihanaa pääsiäistä myös sulle. :)

      Delete
  2. Super nice!!! She is glowing!!! She looks like she is going at her wedding!!... on a cloud? Maybe it was cloud number 9? like the song? hehe :) Very nicely done, again!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Isabelle, I love the song cloud number 9. :)

      Delete
  3. Kello on täällä puoli kolme aamulla....ja arvaas kuka yrittää keksiä samaisen ohjelman saloja :D
    ....tunnustan totaalisen tyhmyyteni ja avuttomuuteni, mutta onpahan kiva leikkiä...,
    Nukkumaan pitäis mennä, että jaksais aamulla lähteä Lillaan lapioimaan lunta! Peijooni, se ei vaan täältä häviä :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hih, oikein lohduttavaa kuulla, että joku muukin piirustelee pikku tunneille. Mä oon tossa kuvassa käyttänyt myös PaintShopProta, myös hiukan kasvojen jatkomuokkaukseen.

      Siellä on tosiaan tullut lunta ihan uskomattomat määrät. Mutta hei, mikään ei oo tehokkaampaa liikuntaa kun lumien lapiointi. ;)

      Delete
  4. Love it. Very inspirational. I am looking forward to creating something to share.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Tamara, hope you get idea and creation to share with us. :)

      Delete
  5. Mä en oo aiemmin ollenkaan ymmärtäny, että mihin iPadiä tarttis. Mutta noi piirustussysteemit kuulostaa houkuttelevalta... Argh! Pitääkö sellanenkin nyt vielä hankkiä?? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. iPad on hauska lelu, johon saa houkuttelevan paljon lisäleluja. Mutta suurin osa on kyllä niistäkin aika leluja. ;)

      Delete
  6. Joo viitaten edelliseen olen minäkin alkanut yhä enemmän haluamaan iPadia katsellessani ihania luomuksiasi. Se on halvempi kuitenkin kuin hyvä piirustuspöytä ja mitä ilmeisimmin kalliimpien ominaisuudet. Upea kuva!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Matkatar. Mä en tiedä millasta piirustuspöytää tarkotat, mutta tuskin iPad sellasta korvaa. Mä kyllä itse hankin sen just siksi, että voi piirtää suoraan näytölle, mutta kyllä se aika kömpelöä on.

      Delete
  7. Ihmeellinen on digitaalinen maailma ja immeisen mielikuvitus! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Digitaalinen maailma on kyllä kiehtova ja mahdollisuuksia täynnä. :)

      Delete
  8. She is a snow queen, must check this out with ipad. Cheer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Kaylene, check out, iPad is so much fun. :)

      Delete
  9. Kaunis työ! Tykkään noista sun naisten silmistä erityisesti. Surulliset ja kauniit. Hyvää pääsiäisen jatkoa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Eliisa ja mulla menee piirtäessä suurin osa ajasta silmiin, ne kiehtoo mua, teen ne aina ekaks. Oikein ihanaa pääsiäisen jatkoa myös sulle. :)

      Delete
  10. ahhhhh, love those pictures!
    Mette

    ReplyDelete
  11. olet osaava, innostava ... kiitos kun jaat ihanuudet kanssamme !!!
    tässä linkki kaunottarelle sopivaan koruun ... korukoplan haasteessa / Samuli Heimosen maalauksessa ihan samoja sävyjä :))) http://kotikuto.blogspot.com/2012/04/korukoplan-haaste-korukopla-challenge.html riitta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos rok ja ilo on kokonaan mun puolella, kyllä nimenomaan tää jakaminen innostaa tekemään. Ja kurkkasin linkin, värit olis kyllä just eikä melkein nappiin. Ja ihana koru. :)

      Delete
  12. Oi kuinka sä osaat nää jutut. Mä olen ihan käsi kaikkien kuvankäsittelyjen kanssa, haluaisin oppia, mutta kaipaisin jotakuta näyttämään miten kaikki käy. En millään jaksa lukea manuaaleja tai keikkua tuntikaupalla kokeilemassa jollain ohjelmalla, josta en ymmärrä mitään.

    Tässä on todella hieno tunnelma, pidän kaikesta, kasvoista ja yhdistelmästä tuohon Marilynin asentoon. Upea valkoinen väri. Huippu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Birgitta
      Mä en kanssa jaksa lukea manuaaleja, siksi mä käytänkin mahdollisimman yksinkertaisia kuvankäsittelyohjelmia. Alku oli kyllä mullekin hankala, luovutinkin ekojen yritysten jälkeen joksikin aikaa. Lasteni avustuksella pääsin kuintenkin jonkilaiseen alkuun ja sitten olenkin oppinut kokeilemalla ja ahkeralla yrittämisellä. :)

      Delete
    2. Hyvä idea toi nuoriso =) Kiitos!

      Delete