Friday, May 18, 2012

Sivupohjista ja naamakirjasta...

Bloggerilla on tapahtunut kaikenlaisia uudistuksia, jotka ovat myös vaikuttaneet blogin ulkoasuun. Mä oonkin saanut aika paljon kysymyksiä, koskien sivupohjia ja bannereita yms. Ja olen vastaillut yksitellen kysyjille. Mutta nyt ajattelin, että ehkä olis näppärämpää laatia ohjeet tänne blogille. Mullahan on yhtä sun toista ohjetta englanninkielellä mun sivupohjablogilla. Mutta jos tuntuu olevan tarvetta suomenkielisille ohjeille, niin kommenttilootaan vaan viestiä ja kysymyksiä. Ja tietty saa esittää toiveita myös uusien sivupohjien ja bannereiden suhteen.




Ja vielä yks juttu. Facebookissa on nyt vihdoin ryhmä KAIKILLE bloggaajille, mutta ryhmään pääse vain kutsulla ja tietty se edellyttää facebook profiilia. Minä kutsun mieluusti sinne lisää blogiystäviä. Jos oot jo mun kaveri facebookissa, niin laita mulle siellä viesti halukkuudestasi, jos et vielä oo kaveri ja haluaisit olla, niin laita sähköpostia (kirsi007 at gmail dot com). Mä sain itse kutsun Tiinalta, jonka blogilla tähän asiaan ekan kerran törmäsin tässä postauksessa...höh...hassusti sanottu, mutta en keksi nyt parempaa ilmausta. ;)

***
I have made some instructions (in English) how to use my backgrounds with new blogger templates, you can find them on my  *Cute n CooL* BLog Stuff -Blog.

17 comments:

  1. Minullakin on oma naamakirja, mutta jotenkin en ole siihen innostunut. En osaa käyttää sitä, en hyödyntää millään muotoa. Ehkä minä vaan en ymmärrä..... pah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulla meni kanssa pitkään, ennen kuin innostuin naamakirjasta. Mutta kun vihdoin pääsin juonesta kiinni, niin nyt viihdyn siellä mainiosti. Mutta eihän se mikään pakollinen juttu ole. Mulle se on tärkeä ehkä siksikin, kun olen täällä niin kaukana kaikista ystävistä.

      Delete
  2. HEI!

    Olen facebookissa (Liisu Liisukainen (Ilmatar). Minulla on vain 6 kaveria siellä, sillä en jaksa olla suuressa joukossa. Kaikki kaverini ovat samalla myös ystäviäni.

    Nyt haaveilen, että saisin Sinut, itkupilli kaveriksi, joka viitsisi olla samalla minun ystävä(olen myös itkijä: aamuitku, päiväitku, iltaitku, ne ainakin muistan hoitaa). Olisiko mahdollista? Ymmärrän, jos et halua. Yleensä ihmiset tykkäävät suurista joukoista, ja Sinä olet sellaisiin tottunut. Ei minulla mitään vaatimuksia olisi. Yleensä hyväksyn ihmiset sellaisina kuin he ovat. Ja harvoin pyydän ketään.
    Blogissa minut voi tavata osoitteessa: http://pikkuliisu.blogspot.com/

    Olisin todella iloinen, jos olisit ystäväni. With Love Liisu

    PS. On meillä ainakin yksi yhteinen ystävä: Tshehov. Olen lukenut kaikki hänen näytelmänsä kirjoina ja pidän erikoisen paljon hänen novelleistaan. Haluaisin Sinut myös blogini "lukijaksi", mutta se on jo liikaa pyydetty, ymmärrän. Esiinnyn täällä netissä ikäänkuin sivuhenkilönä, pysyttelen pelkkänä Liisuna. Se antaa minulle vapaudentunteen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei Liisu, kaveripyyntö on lähetetty. Ja jos haluat, voi liittää sut siihen Blogistan-ryhmää, olathan sinäkin toki bloggaaja. Minäpä tulen nyt ihan heti miten kurkkaamaan myös blogillesi. Heippa nyt, mutta nähdään varmaan myöhemmin ainakin sitten siellä naamakirjassa. ;)

      Delete
    2. Hei, pitkästä aikaa hyvä mieli, kiitos!!! Yllätit minut perusteellisesti nopeudellasi ja ystävyydelläsi! Kirjoitan tämän kiireessä, älä välitä virheistä jos niitä tulee.Sormet ihan hyppivät ilosta ja ... mutta palaan asiaan, nyt minun on lähdettävä, mutta pidetään yhteyttä. Heti kun palaan, tutkin jalan... ei kun kädenjälkiäsi!

      Delete
  3. Hei
    Nyt on kevät käynyt käyntiin täällä Ruotsin länsirannikolla, tuomi ja hedelmäpuut kukkivat. Vaan monta +astetta ei ole öisin, asumme 600 m merestä
    joten sen kylmyys estää lämmön.
    En tiedä kuinka hyvin googlen kääntäjä kääntää, mutta on eräs hyvä ruotsinkielinen opas blogspotia varten.
    http://fixa-din.blogspot.se/
    Leppoisaa viikonloppua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Jatta. Pitää tsekata toi linkki. Ikävöin tuomen tuoksua. ;)

      Delete
  4. Minä taidankin olla jo sun kaveri naamakirjassa,Käyn siellä tosi harvoin ,nyt olen ollut hieman aktiivisempi Hävikistä Herkuksi-tempauksen vuoksi,mutta mietin,että jos olisi tuollaisessa ryhmässä,tulisiko siellä käytyä useammin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juu, kavereita ollaan, mä lisäsin sut siihen ryhmään. Jos et tykkää, niin pääseehän sieltä pois. ;)

      Delete
  5. Oh, I'd like to know, how to make photos like this..... beautiful! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Mette...that would be quite complicated to explain. ;)

      Delete
  6. Juu jos vain jaksat niin olisi kiva saada tänne Suomeksi noita sivupohja ohjeita ;) Kiitos jälleen etukäteen ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oikeastaan se olis nyt tosi helppo kääntää valmiit ohjeet suomenkielelle, joten taidan tehdä niin mahdolllisimman pian, ainakin siis ne, mitkä olen jo englanniksi kirjoittanut.

      Delete
  7. Hei, ja kiitos liittämisestä! :)

    ReplyDelete
  8. Heppipeppi :)
    Mut joku lisäsi siihen ryhmään jo, mutta lähdin samantien pois ... blogimaailmaan en halua mun nimeä (naama on jo!) ... ;)
    Mulle riittää ne vähän pienemmät piirit, joissa on sikakivaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heipsan MaaMaa, sikakivat pienet piirit on ihan parhaita. ;)

      Delete