Showing posts with label Mexican. Show all posts
Showing posts with label Mexican. Show all posts

Friday, June 21, 2013

Greetings from Olvera Street


Happy Summer Solstice 2013!
Ja oikein ihanaa juhannusta kaikille sinne suloiseen koto Suomeen.






Tuesday, April 26, 2011

PÄäKaLLoja ja LuURaNkOja

Alkukirjaimet haasteena on PÄ-alkuinen sana ~ idean löytyminen aiheutti taas uskomattoman paljon PÄhkäilyä, mutta löytyihän se lopulta ~ PÄäkallo.

Ja laitetaan nyt sitten taas muutama muukin kuva, eli pääkallo poikineen, niitähän täältä kyllä löytyy. 



Los Angeles muistuttaa paikoitellen enemmän meksikoa kuin tyypillistä amerikkalaista kaupunkia. Usein tuntuu, että täällä pärjäis paremmin espanjan kielellä, kuin englannilla. Se oli mulle kyllä aika ylläri. Mutta mua on aina jotenkin kiehtonut meksikolainen kulttuuri ja siihen täällä pääsee kyllä aika mukavasti tutustumaan. Rakastan tälläistä perinteistä meksikolaista kansantaidetta.

Tuesday, January 18, 2011

Mutka matkassa ja kommentoinnista








Meidän oli tarkotus mennä viikonloppuna taas sinne Chinatowniin, mutta pysähdyttiinkin ihan sen vieressä olevalle La Placita Olvera:lle. Se uskomaton värikäs pikku keidas täynnä meksikoilaista kulttuuria. Se on vanhin osa Los Angelesia.

Koska täällä on taas ihan helle kelit, eilen kohos jo yli 30 C, niin tunnelma tuolla Olveralla oli kuin olis ollut ihan oikeasti Mexisossa. Se on monikulttuurisen Los Angelesin yksi parhaista puolista, että pääsee oman kaupungin sisällä matkustamaan melkein kuin ulkomaille.

Sitten vielä  hiukan kommentoinnista. Mä tykkään kaikenlaisista kommenteista ja ne on aina tervetulleita. Mutta sellanen vähän kyllästytää, jos kommenttiloota alkaa paisua sellaisesta keskustelusta, jolla ei ole mitään tekemistä ko. postauksen kanssa. Eli jos on jotain ihan muuta kysyttävää tai muuten vaan jotain muuta asiaa mulle, niin aina voi lähettää sähköpostia. Eli tästä lähtien tulen katkaisemaan sellaiset keskustelut jo ihan alkuunsa, jotka lähetevät rönsyilemään sivuraiteille aiheesta.

Haluan pitää tämän blogin nyt hyväntuulisena ja terapeuttisena keitaana itselleni. Mulla on nyt elämässä menossa aika hämmentäviä ja raskaitakin asioita, joiden vastapainoksi tarvitsen iloa ja pirsitystä. Henkilökohtaisemmista asioista en halua täällä kertoa, ei siksi, että ne olis salaisuuksia, vaan siksi, että ne ei kuulu tämän blogin aihepiireihin.