Sunday, August 17, 2008

Prinsessakarkki alkupalaksi

Perjantaina käytiin Ventura Bulevardilla hiukan ikkunaostoksilla. Siellä on muutama todella ihana sisustusliike, mä laitan pian lisää kuvia, mutta halusin nyt laittaa jo yhden tälläisen suloisen prinsessakarkin. Mun silmiä hivelee aina kaikki krumeluuri ja kimallus, mutta aina vaan parempi, jos on jo hiukan ajan patinaa ja muutenkin kivasti kulahtanutta.

Käytiin myös Ikeassa, ja mä mietin, että onkohan hinnat ja valikoimat samanlaiset eri maissa, vai onko sellaisia kansallisia juttuja mukana. Mä teen postauksen siitä Ikeastakin myöhemmin, mutta tuli mieleeni jos teillä on siellä jossain päin maailmaa paikallisen Ikean kuvasto, niin vois vertailla jotain juttuja vaan ihan mielenkiinnosta. Joten kaivakaa kataloogit esille, palataan asiaan ensi viikolla. ;)

6 comments:

  1. Täällä juuri ostin Ikeasta (Ruotsin puolelta Haaparannalta) dvd-cd-hyllyn (Benno-mallia), sen hinnaksi tuli kruunuista euroiksi käännettynä noin 27 euroa.

    Enemmän minäkin pidän ajan patinoimista tavaroista, joilla on tarina (kuten tuo ihana kuvasi!), mutta joskus on vain jotain ostettava uutenakin, kuten juuri tuo hylly.

    Muutan kahden viikon kuluttua uuteen kotiin, jonka tila on taas ihan erilainen kuin entisessä..

    ReplyDelete
  2. Moips täältä Turusta, tuohon naapuriinn Raision puolelle aukesi juuri kesällä uusi Ikea ja postiluukusta ilmestyi uusi kuvasto. Olis kyllä mielenkiintoista vertailla.

    ReplyDelete
  3. Olen käynyt aikoinaan Espanjassa Ikeassa. Suht samat tavarat, mutta esillepanossa Suomeen verrattuna oli eroja. Siis interiööreissä.
    Kiva vertailla miten nyt on.

    Vanhaa ja kulahtanutta sekoitan uuden joukkoon ripauksina. Olen kuitenkin modernin tyylin sisustaja. Samoin ropsautan joukkoon silkkiä (oloh laskarit), jossa on silkinkiiltoa.
    Romanttista suosin myös kattauksissa ja pienissä tekstiilipinnoissa ripauksina.

    Ihailen vanhaa liikkeissä, kute kuvasi mukaisia tuotteita, jos minulla olisi kesähuvila, siellä toteuttaisin vanhaa ja romanttista linjaa. Vanhojen kalusteiden pitää olla siis vanhoja ei uusvanhoja.

    ReplyDelete
  4. Sooloilija
    Laitoinkin jo tonne uuteen postaukseen sun cd-hyllystä.

    Ja just noin se on, joskus on jotain ostettava myös uutena, siihen Ikea on mun mielestä just nappiin. Selkeät linjat sopii hyvin yhdisteltäväksi vanhojen patinoitujen juttujen kanssa.

    Muutto uuteen kotiin on aina niin jännää aikaa. Tosi kiva, että sulla on edessä sellainen kiva tapahtuma.


    Ansku
    Juu, tule kuule oman kuvaston kanssa, niin vertaillaan, on paljon kivempi selailla sitä yhdessä kuin yksin. ;)


    Arleena
    Sulla näyttää olevan todella varma ja oma sisustusmaku. Sen huomaa kyllä sun postauksista. Se, että yhdistelee erilaisia juttuja, tekee just sisustuksesta persoonallisen, se että missä suhteessa siellä mitäkin antaa sen yleisilmeen, ja yksityiskohdat on sitten kuin mausteita.

    Ja mä olen samaa mieltä tosta, että vanhojen kalusteiden tulee nimenomaan olla vanhoja, uusvanha ei muhunkaan kyllä kolahda. Tosin on myös joitan kulahtaneita, aivan uutta designia, lähinnä kierrätys idealla,ei siis uusvanhaa.Sellaisista pidän tosi paljon. Toivottavasti ymmärsit mitä yritin sanoa, en saanut nyt paremmin sanoja aseteltua. ;)

    ReplyDelete
  5. Ihana karamelli! - Tulee mieleen Hannu ja Kerttu, mutta nyt prinsessatyylillä.

    ReplyDelete
  6. Marja,
    Hannussa ja Kertussa on aina ollut jotain kiehtovaa, mutta enemmän vielä olen sellainen prinsessatyyppi, että kaikki prinsessa asiat aina mua kiinnostaa. ;)

    ReplyDelete