Thursday, February 12, 2009

Vihreaa

Sainpas sentaan tehdyksi taman vihrean kollaasin, vaikka mulla oli sellanen hassu ole, etta mulla olis jotekin kiire, vaikka mulla ei mitaan muuta olekkaan niin runsaasti kuin aikaa. Mutta mulla on ollut sellainen vimma blogipohjien ja nappien kanssa, etta on ollut melkein sellainen tunne etta olis toissa. Tosin se on ollut ihan miellyttava ja positiivinen tunne. Mutta toli tosi rentouttava tehda tassa valissa tallainen rentoutustyo.

Luonnostahan taalla loytyy ymparivuoden vihreaa ja nain talvikaudella on ehka vihreys jotekin viela korostuu. Rempseaa vihreaa loytyy kylla muutenkin, talot on varikkaita ja suloisia limevihreita taloja on aika paljon. Maaliskuun 17. vietetaan Saint Patrick's Day:ta ja se alkaa nakya jo vihreina somisteina kaupoissa.

Vihrea on ollut mulle aina se vaikein vari. Ma en tykkaa perusvihreasta enka tummanvihreasta. Mutta toisaalta pidan kylla tosi paljon lime-, lehmus- ja sammaleenvihreasta. Meidan koko makkari on vihrea, seinat on vihreat ja sita loytyy muustakin rekvisiitasta, mun mieheni lempivari on vihrea. Somisteena siella on sitten sinista, lilaa ja turkoosia, jotka taas on enemman mun vareja.

Ensi viikolla olisi sitten vuorossa sininen, mutta mun on kylla ainakin itse tehtava siina valissa turkoosi. Muuten en ole niin kovin tarkka jarjestyksesta, mutta varien suhteen olen ihan patologinen jarjestelija. Eli vihrean jalkeen tulee turkoosi, yksi lemppareistani.

8 comments:

  1. Paljon kivoja yksityiskohtia tuossa kollaasissasi.Mä tykkään vihreästä tietenkin luonnossa ja vihanneksissa/hedelmissä, mutta kotona mulla ei paljon ole vihreää paitsi pari lamppua jotka toin Suomesta.Siellä mulla oli olohuoneessa paljon lehmuksenvihreää, niinkuin nyt mun 2 lamppua jotka mulla on olkkarissa täällä.

    ReplyDelete
  2. Vehreyden tulvahdus tässä kasvun värisessä kollaasissa. Yksityiskohdat ja silmät ovat terästä. Vihreä on niin vaikea väri, etenkin netissä, tässä on onnistuttu.

    ReplyDelete
  3. Yaelian
    No siina on hiukan vihreaa ihan taalta kotoa ja sitten sielta taalta kaupungilta. Luonnossa vihrea on tietysti aina ihana, mutta ei valttamatta aina kaikessa muussa. Sisustuksessa se on tietysti aika hyva vari siina mielessa, etta se on rauhallinen ja tasapainoinen. Pienena ripauksena se voi olla tosi ihana, kuten sullakin lampuissa.

    Lepis
    No vihrea on todellakin kasvunvari, mutta en tiennytkaan, etta se on vaikea vari netissa, joten onnistuminen on ollut aivan "vahinko". ;)

    ReplyDelete
  4. Pidin kollaasistasi, se oli eloisa. Eikä vihreä näyttänyt vaikealta oli oikein kotoinen kollaasissa.
    Juu sinin en ensiviikolla, mutta sinulla on sinivihreää eli turkoosia. Onhan siinäkin sinistä mukana vihreän seassa.

    ReplyDelete
  5. Arleena
    Kiitos ja oli oikein kiva tehda vihrea kollaasi. Mun on pakko tehda se turkoosi valissa, koska en itse pida sita sinisena enka vihreena, enka niiden yhdistelmana, vaan aivan omana tarkeana varina. Mutta teen sen tassa valissa, ja ensi viikolla sitten sininen, mun ykkoslempivarini. :)

    ReplyDelete
  6. Ihanaa vihreää ja kukin kuva ihan helmi yksinäänkin. Aivan ihana tuo vihreä penkki - voisin ottaa sellaisen meitin mökille!

    Itse tykkään vihreästä ja sen sävyistä, mutta en vaatteissa. Meillä on kotona lilaa ja vihreää sisustusväreinä. Ja mun silmät on vihreät ;)

    Ihana "pakkomielle" sinulla tuon värijutun suhteen :D Jään innolla odottamaan turkoosia kollaasiasi!

    ReplyDelete
  7. Hassua, meillä on sinun kanssa aivan samanlainen maku vihreän suhteen. Itsekään en pidä perus tai tummanvihreästä, mutta lime, minttu, oliivi ja sammale, kaikki ihania vihreitä. :) Kaunis kollaasi, tekisi mieli tehdä kollaaseja itsekin jos omistaisin photoshopin. :)

    ReplyDelete
  8. Elegia
    Toi vihrea penkki olikin tosi ihana ja muutenkin taalla on niin mielettoman varikasta, etta mun silma lepaa noissa hehkuvissa vareissa.

    No lila ja vihrea hallitsee kylla meidan makkaria, vihreaa on nyt sen tilalla, missa mulla yleensa on sinista.

    No mulla on tollasia pienia pakkomielteita, joita en paase yli, onneksi ovat sellaisia, ettei haittaa joka paivaista elamaa, ainakaan kovin pahasti.



    Kazza
    Toi taitaa olla tyypillista, etta jos ei tykkaa vihreasta, niin sitten tykkaa juuri noista samoista tietyista vihreista, mulla on muutama ystava, joilla on aivan samallalailla, yhdessa aina allotaan perusvihreaa. ;)

    Ma tein ton kollaasin Flickr:in mosaic makerilla. Ja Picasallakin on mosaiikki maker, muistaakseni. Eli ei tartte valttamatta olla photoshoppia, ma kaytan muuten yleensa kuvien kasittelyyn PaintShop Pro:ta.

    ReplyDelete