Saturday, June 19, 2010

Aloittelijan napayksia ~ Beginners shots



Meidan hortensiapensaat puskee nyt niin kukkaa, etta sielta riittaa maljakoihinkin yllin kyllin. Hortensiat on niin herttaisia kukkia, etta piti kaivaa niiden seuraksi pitsiliina ja vanhoja hopea astioita. Ma olen kylla aika romantinen homppa mita kukkasiin tulee.

Samalla tuli siis somistettua sovapoyta uudelleen. Ja mun taytyy nyt kehua mun miestani, vaikkakin se on muutenkin mun taydellinen ihanne mieheni, niin siina on viela sellainen ylimaarainen bonus, etta se osaa siivota hyvin. Jos Rob innostuu siivoamaan, niin se siivoaa perusteellisesti. Ja koska taa meidan koti on sen verran pieni, niin eihan tassa paljoa siivoamista edes ole. Joten mulle jaa usein vain kaikkein hauskimmat hommat, eli somistelu. Valilla meilla on kylla molemmilla hiukan laiskempia kausia, jolloin siivoukset ja somistelut jaa vahemmalle. Mutta nyt meilla oli tosi puuhakas viikonloppu.

Ja ma olen nyt kylla ihan hopsahtanyt tahan valokuvaamiseen. Mulla oli vuosikausia valokuvausinnostus ihan jaissa. Ja oikeastaan olen joutunut taas opettelemaan kaiken ihan alusta. Mulla oli jarjestelmakamera kaytossa viimeksi 80-luvun alussa. Ja nyt mulla on ollut taa eka digijarkkari vasta alle vuoden. Enka enkan puolenvuoden aikana kovinkaan siita innostunut tai oikeastaan en osannut sita kayttaa. Mutta nyt muutaman viimeisen kuukauden olen jalleen hiukan paasemassa sisalle valokuvauksen ihmeelliseen maailmaan. Nyt mua ei oikeastaan huvittaisi paljon muuta tehdakkaan kuin kuvata. Ja musta tuntuu, etta tallaiset Still Life asetelmat on ehka mun ominta aluetta. Ainakin talla hetkella nayttaa pukkaavan tata tyylia.

***
I've been so excited about photographing, although I was years totally without taking pictures. I had my previous SLR-camera in early 80s and I've had my first digi-SLR just about one year. First 6 month I was not so interested about it or actually I could use it. But now past 6 months I've started learning something. Specially I love to shoot Still Life photos. I think it's my thing, at least now.