Tuesday, December 14, 2010

Joulupalloilua

Mä oon hankkinut hiukan lisää askartelumateriaaleja...eikä hajuakaan mitä mä niistä tekisin...

koitan löytää jotain inspistä...

Valitettavasti yks mun ihanista lasipalloista on mennyt rikki, mutta tosi kauniilta se näyttää kyllä silti, sitä ei henno heittää pois.

Nämä pallotkaan ei tunnu löytävän mitään paikkaa, kun meille ei voi joulukuustakaan tuoda. Tilaa on liian vähän ja pelkään, että kissat sen kaatais kuiteskin.

Oikeastaan mä en haluaiskaan tänne nyt mitenkään kamalasti tilpehööriä ripotella, vain joitan pientä ja yksinkertaista. Mutta sormet niin syyhyäis kuitenkin askareluhommiin. Mä jotenkin olen tottunut siihen, että joulun alla on kamala kiire ja kaikenlaista joulujuttua pitää vääntää tuutin täydeltä. Mutta se oli silloin, kun mulla oli se putiikki, nyt kun en tee (ainakaan toistaiseksi) mitään käsitöitä myyntiä varten, niin eihän niitä kovin paljoa pieneen huusholliin omiksi tarpeiksi tartte.

Miten on jouluvalmistelujen laita teillä muilla? Rupeeko homma oleen pulkassa vai vielä pahasti kesken?

Arkistoista löyty yks kuva meidän kuusenkoristeista sieltä Suomesta.


14 comments:

  1. Sinä onnellinen! Olet aika mukavassa tilanteessa mitä jouluun tulee. Ota nyt lungisti ja nauti tunnelmista. Käyn näillä sun sivuilla rentoutumassa.

    ReplyDelete
  2. Kuusi koristeltii eilen jasonin kanssa.Yleensä se tehdään vasta aaton aatona,mutta tänä vuonna suunnataan kait Jouluks Kuopioon,joten ajattelin et voitais tehdä se jo nyt.
    Sormet myös syyhyis tehdä jotain,mutta aika ei tunnu riittävän ja tilat on niin pienet.Huomenna onneks vapaapäivä ja jos ton toisen ison huoneen sais Joulu kuntoon,niin sit meinaan olla vaan.
    Luonto on nyt niin Joulu fiiliksissä,puut kuurassa ja pakkanen leijuu ja väreilee...siinäpä sitä on Joulua kerrakseen...ihan parasta sellasta.

    ReplyDelete
  3. heh, kynttilöitä polttelen läpi vuoden ja sen lisäksi joulukoristeeksi hain kuusen tuosta meidän torilta lähinnä lapsia varten, sitä ei ole edes koristeltu vielä.....ja siinä se sitten onkin..niin ja hyasintti on joka joulu oltava.

    ReplyDelete
  4. Tänä vuonna olen ollut kumman rauhallinen. Yleensä intoilen joulukorttien askartelusta, koristelusta ja lahjojen paketoimisesta, mutta nyt on kaikki toisin. Tosin jouluvaloista intoilin jo marraskuun puolella joten se asia on pulkassa ;)

    Perheen kanssa tehtiin sopimus että ei osteta yhtäkään lahjaa tänä vuonna, kaikenlaista tilpehööriä kun on kaikilla jo niin paljon, ja jo vähän liikaakin. Silti tunnen että "lahjattomuus" ei verota yhtään tulevan joulun tunnelmaa, kunhan on jouluna ympärillä perhe ja tehdään hyvää perinteista jouluruokaa kuten aina. Tänään eräs toinenkin sanoi että onkohan se joku vallitseva yleinen ajatus tänä vuonna että ei kannata turhia hötkyillä, pitää olla vaan ja nauttia! :)

    ReplyDelete
  5. Ihanaa, että joku jaksaa askarrella. Itse ajattelin ensi vuonna tehdä lasten kanssa joulukortteja, mutta tänä vuonna meni liukuhihnalta.

    ReplyDelete
  6. Johanna
    Juu, taitaa olla vaan jäänteitä menneisyydestä toi ajatus, että joulun alla pitäisi olla jotenkin kiirettä ja hässäkkää...eihän mulla ole sellaiseen nyt mitään syytä. ;)

    Ihanuudet
    No sittenhän on jouluvalmistelut hyvällä mallilla, jos on puut kuurassa ja pakkanen väreilee. Mitenköhän sellaiset sais askarreltua tänne?

    Ja sulla on kuusi koristeltuna, sehän on jo iso juttu. :)

    Lepis
    Hyvä kysymys. ;D

    Sissi
    Mä olen yrittänyt löytää hyasinttiä, täällä se ie taida kuulua mitenkään perinteisesti jouluun, jos löydän sellaisen, niin se riittäisi jo melkein tuomaan joulutunnelman. :)

    Linda
    Lahjojen ostamattomuussopimus on kyllä tosi hyvä, siitähän sitä stressiä tulee, kun niitä lahjoja miettii. Se yhdessä olo on kyllä paljon arvokkaampaa, kuullostaa tosi kivalta teidän joulu. :)

    Helena
    Mä oon aina ollut himo askartelija, nyt on vaan outoo kun sitä ei tarvitse työnpuolesta tai muutenkaan tehdä. Lasten kanssa oli kiva askarrella, harmittaa, etten tehnyt sitä enempää, niin oli mukamas aina kiire. :)

    ReplyDelete
  7. Loihdit varmasti jotain ihanaa, ja voithan antaa ystävälle lahjaksi, jos omaan kotiin ei mahdu. Omat jouluhommat aika hyvin pulkassa, siivous tietenkin vielä tekemättä ja saattaa jäädäkkin ;-)

    ReplyDelete
  8. Vähän sama homma ko Lepiksellä, mikä joulu. Lahjat valmisteltu pitkin syksyä, mitään en koristele eikä ole kuusta koskaan ollut. Minusta on höpsöä täyttää arvokasta kaappitilaa joulukoristeilla joilla on käyttöä kaksi viikkoa vuodessa, kukat ja kynttilät riittää eivätkä ime kaappitilaa:)
    Hiplailen kaupoissa kyllä kaikkia ihania koristeita mutta pysyn kovana:)
    Laitoin blogiini tiedot jotta sinäkin voit tilata oman leimasimen jos haluat eikä maksa paljo yhtää.

    ReplyDelete
  9. Hienoja palloja Sinulla ja jeps kaikki on ihan kesken, proosallisesti laatikot yms teen itse kun nyt on löysää aikaa joka kuitenkin kohta loppuu sitten kuitenkin kesken, liikaa aikaa tarkoittaa että sitä "tuhlaa":)

    ReplyDelete
  10. SuviAnniina
    Juu, mä uskon, että jotain pientä ehkä vielä saan aikaseksi. Joulu siivous saa meilläkin vielä odottaa, ettei tartte siivota moneen kertaan. ;)

    Henrietta
    No toi on niin hyvä periaate, kukat ja kynttilät olis kyllä ihan riittäviä koristeita, mulla on just täällä se ongelma, ettei yhtään ylimääräistä säilytystilaa ole.

    Mä kävinkin kurkkaamassa jo sun linkkejä ja lemasimesta ja korttien painatuksesta aloin jo haaveilla. ;)

    Mustaleski
    Noi pallot oli ihan pakko ostaa, vaikken tiedä ripustanko niitä mihinkään.
    Ah, kun saiskin kunnon kotitekoista suomalaista jouluruokaa! Mulla on niin ikävä juuri laatikoita.

    ReplyDelete
  11. Wishing you and family a very happy christmas time.
    cariños

    ReplyDelete
  12. Olen tyydyttänyt askarteluhaluni tekemällä käsitöitä ja maalaamalla, moni kaveri saa tänä jouluna paljon lahjoja!
    (eli hyvä etteivät jää omaan nurkkaan!)

    ReplyDelete
  13. maria cecilia
    Thank you and very happy christmas time to you too. :))

    Susu
    Se on aina kiva, jos voi antaa omatekemiä tekemiä juttuja lahjoiksi. Mä oon vaan kamalan ujo antamaan omatekemiä. ;)

    ReplyDelete