Monday, January 3, 2011

Kinkkinen kollaasi


Tämän kertainen värikollaasi meinas tuottaa ylipääsemättömiä vaikeuksia. Tuota kirkasta vihreää ei yksinkertaisesti tahdo löytyä meiltä mistään. Syy on selvä, mä en pidä siitä väristä. Se tosin on Robin lempiväri. Kumpikohan täällä meillä dominoi värien suhteen?

No ehkä mä hiukan dominoin, mutta koitan ottaa Robin mielipiteen kyllä huomioon, tosin sitä ei nyt edes kiinnosta sisustusasiat ihan yhtä paljoa kuin mua. Ja oikeastaan meidän nykyiset värit on meidän molempien yhteisisä lempivärejä. Mitenkä on teidän huushollissa? Päätetäänkö sisustusasiat yhteistuumin vai dominoiko jompi kumpi?

Ratkasin kollaasiongelman tekemällä kollaasin tällä kertaa hiukan eri tavalla, eli sommittelin värit valmiiksi ja kuvasin muutamia otoksia. Sain yhdistettyä nyt värikollaasin osaksi hiukan suurempaa projektia, eli tänään mulla on ohjelmassa materiaalien uudelleen järjestys.

Mulle on kertynyt tännekin jo aika uskomattomat määrät kaikkea pientä nippeliä ja nappelia. Olen oppinut tässä vuosien varrella, että jos inspiraatio on aluillaan, kuten nyt vähän siltä tuntuu, niin kannattaa ekaks järjestellä materiaalit kunnolla. Se helpottaa niin valtavasti työtä sitten jatkossa. Mulla on taas mielessä niin monta ideaa, että saa nähdä miten käy. Pitää ensin rauhoittua ja antaa niiden muhia rauhassa. Sillä aikaa voin jatkaa järjestelyhommia.

Täällä muuten lisää noita valkomustavihreä kollaaseja.

26 comments:

  1. Kivat kollaasit,ja mulla on melkein samannäköinen helminauha! Mä taas pidän nykykään vihreästä ihan hurjan paljon!

    ReplyDelete
  2. Mä en kanssa tykkää tuosta vihreästä eikä onneksi mieskään...kyllä mä dominoin sillä miehen koti oli pelkkää pyökkiä ja sinivalkoista unikkoa ja sinistä Ikeaa tavatessamme...niistä ei ooo enää mitään jäljellä....ei edes koboltinsinisiä kartiolaseja:DDD mutta ei kuulemma haittaa...

    ReplyDelete
  3. Kauniisti sommittelit kauniit esineet. Mukavia pikkurasioita sinulla täynnä mielenkiintoisia rakennusmateriaaleja. Jäämme odottamaan lopputuloksia. Inspiraation kyllästämiä päiviä toivotellen.

    ReplyDelete
  4. Oikein onnistunut kollaasi taas jälleen kerran! Mulla oli aikaisemmin tähän vihreää hiukan varauksia, mutta päätin sitten ostaa yhden puseron. Voi, se on yksi parhaimmalta ylläni näyttävä pusero! En ole koskaan erityisemmin innostunut ajatuksesta, että punatukkaisilla pitäisi olla turkoosia tai vihreää, mutta kyllä ne värit hyvin käyvät. Harmi vain, kun letti alkaa olla kohta harmaampi kuin punainen...

    ReplyDelete
  5. Minä päätän kaiken, miestä ei kiinnosta. Hyväksytän kyllä kaikki seinän värit sun muut "isot jutut" ja kysyn mielipidettä... Mutta minuun luotetaan sisustusmaussa 110% mikäs sen mukavampaa :) Mies itse aina ihastelee meidän viihtyisää kotia...

    ReplyDelete
  6. Kiva asettettelu ja juuri sopivan verran vihreää piristämään, muttei liikaa.

    Mitenkähän kävisi minun ja Hänen noissa väriasioissa?! Siitä joudumme aika pian keskustelemaan, kun yhdessä kesämökkiä laitamme. Onneksi ollaan vasta ulkokorjauksien kanssa tekemisissä. Olen kyllä aika kaikkiruokainen, enkä usko miesystävänikään olevan mikään ongelmatapaus näissä väriasioissa.

    ReplyDelete
  7. Sait silti tehtyä vaikka inhokki mukana. Mulla ei luonnistu, meillä ei oikeesti ole yhtään vihreetä inhoon sitä niin paljon.

    ReplyDelete
  8. Kauniin kollaasin kokosit. Onneksi on tuo lapsi ja vihreitä leegoja näyttää olevan lattialla tälläkin hetkellä. Musta ja valkoinen eivät ongelma.
    Meillä on miehen kanssa onneksi aika sama maku. Mutta saadakseni jonkun uuden värin läpi, mun on toimittava ja sijoiteltava esim. tyynyjä esille - puhumalla en saa vakuuttuneeksi.

    ReplyDelete
  9. Ihania koruja ja mitä kaikkea hilpetööriä onkaan. Kaunista.

    ReplyDelete
  10. Perus vihreä on suosikkini! Ja kollaasikuvasi on oikein onnistunut... vihreää voi hyvin ripotella mausteeksi, melkein mihin vain : )

    Omin päin tulee sisustukset ja muut värivalinnat tehtyä, tosin juniorit saavat päättää omien huoneidensa värityksestä. Tehosteväristä / huone on ollut puhetta.

    ReplyDelete
  11. Kivoja!!! :)

    Vihreä ei ole ihan niitä munkaan lemppareita. Mies tykkää siitä kans, mutta ei sekään sisustuksessa. :)

    Kyllä meillä minä päätän sisustuksesta, mutta huonekalut ja sellaset isommat jutut päätetään yhdessä.

    ReplyDelete
  12. Hienosti löysit värit vaikka ongelmia sinulle olivatkin! Toivottavasti järjestely sai aikaan luovuuspiikin ja saadaan pian katsella tuotoksia! Meillä mies sanoi jossakin vaiheessa että hoida vaan sinä sisustus kun osaat sen. Toki hänen taulujaan oli joka huoneessa ja hän päätti työhuoneen tavaroista, enimmäkseen.

    ReplyDelete
  13. Yaelian
    Kiitos. Mä tykkään oikeastaan kaikista muista vihreän sävyistä, paitsi perusvihreästä. Tuosta hiukan pehmeämpää vihreää multakin löytyy nyt aika paljon vaatteista. :)

    Sissi
    No just noin mäkin olisin tehnyt...no oikeastaan teinkin, mitään mieheni entisestä sisustuksesta ei ole jäljellä. Ja kuulemma hyvä niin, ei hänkään ikävöi sitä pätkääkään. lol, naurattaa ne siniset kartiolasit, voi raukkoja. ;)

    Lepis
    Mä olen ihan hupsu kaikenlaisen pikku tilpehöörin perään, inspiksiä olis, mutten raaskis millään käyttää noita materiaaleja. Mutta kyllä mä jotain varmaan taas polkasen ilmoille. ;)

    Johanna
    Mä joskus jonkin verran perehdyin noihin värityyppeihin, siis mikä sopii millekin hius tai ihovärille, ja kyllä niissä mielestäni on perää. Mutta tietysti omat mieltymykset pitää ottaa huomioon. Mulla sattuu kyllä sattuu olemaan mieltymykset ja sopivat värit ihan samat. Ihonväri kai pysyy silti aika samana, vaikka letti haalistuiskin. ;)

    neitii
    No toi on hyvä, jos molemmat on tyytyväisiä sun dominointiin, aika samoin on myös meillä. Jotkut miehet vaan tuntuu olevan sellaisia jääräpäitä, että pitää ihan vaikka piruuttaan änkeä se oma mielipide, onnneksi meidän miehet ei oo sellasia. ;)

    ReplyDelete
  14. TeeTee
    No sulla on sitten jänniä aikoja tiedossa, tollaiset yhteiset projektit on kivoja, jos se yhteinen sävel löytyy. Toivotaan, että saatte mökistä sellaisen, että miellytttä molempia. :)

    Henrietta
    No meinas jäädä tekemättä, mutta koitan jotekin päästä sinuksi tuon värin kanssa, kun mieheni siitä niin pitää. ;)

    Heljä
    No juu, legoistahan löytyy just tota oikeaa vihreää. Tulee niin muistoja mieleen, mun pohjan huoneessa oli usein koko lattian peittämä legomatto, sillä oli kiva kävellä. ;)

    No ihan hyvähän se on, että mies on kiinnostunut sun ideoista ja että pieni demonstrointi auttaa siinä. ;)

    Liplatus
    No tuossa on kaikenlaista pikku rihkamaa, olen ostanut läjässä rikkinäisiä koruja ja niistä nyt sitten pitäis vääntää jotain. ;)

    Anne
    Toi väri taitaa olla sellainen joko tai, siitä pitää tai ei pidä.

    Mun mielestäni on kanssa tosi tärkeää, että juniorit pääsevät päättämään omien huoneiden sisustuksesta. Tuo tehosteväri idea on hyvä. :)

    Pieni Lintu
    No hyvä, ettei miehes sentään tota vihreää sisustukseen halua. Aika samallalailla teilläkin sitten mennään kuin meilläkin, minä saan päättää kyllä melko vapaasti kaikesta, mutta yritän ainakin kysyä miehen mielipidettä isommissa hankinnoissa.;)

    Savisuti
    Sormet syyhyää kyllä nyt niin askarteluhommiin, että voi olla, että pian pääsen tuumasta toimeen. Ja useimmat miehet taitaa kyllä ihan suosiolla luovuttaa sen kodin sisustamisen naiselle, jos luottavat siihen, että homma hoituu. ;)

    ReplyDelete
  15. Jostain syystä minäkään en tykkää vihreästä. Sisustusasioissa meillä menee miehen kanssa onneksi ajatukset yksiin :)

    ReplyDelete
  16. Great ♥ ihania sävyjä ja kuvia, mieli on jo ihan täysin kevätväreissä vaikka vuosi hädin tuskin vaihtunut, niin se vaan menee, ilahduta jatkossakin herkullisilla väriyhdisttelmillä :)

    ReplyDelete
  17. Hyvin rikas kokoelma! Helmiä, satasia...tietää varmasti vaurasta uutta vuotta:) Viehättävä kaiken kaikkiaan!

    Kysymykseesi: Maku on käynyt samaksi vuosien mittaan, mutta jos Bob asuisi yksin, olisi omenalaatikko vieläkin sohvapöytänä. Makuni on kuitenkin kovin skandinaavinen, jos sinulla on aikaa, luo blogistani: Taupe Rainbow (July). LOL.

    ReplyDelete
  18. Mari
    No sä oot sitten onnekas, kun teillä on sama maku. :)

    Sarppu
    No täällä ei värit lopu kesken, mä puolestani kaipailen kyllä nyt talven värejä, josta juuri postasinkin. ;)

    Kaari3
    Kiitos, mulle tuli väkisin dollarit mieleen tosta väriyhdistelmästä, joten pitihän sinne yks seteli ympätä.

    Lol, Rob on kyllä aikalailla kun sun Bob, sen oma sisustus oli kyllä aika ankee, mutta se kyllä väittää viihtyvänsä nyt itsekin paremmin. Mä meen heti lukeen...

    ReplyDelete
  19. Juttu: Olen asunut USAssa n. 30 vuotta, Ensimmäisinä vuosina, kun tulimme kyliltä, vitsailin "Apua, meidät on ryöstetty!" Sitten muistin, että eihän meillä ollutkaan pientä tilpehööriä joka puolella kuten naapureilla. Nautin toisten sisutuksista ja kokoelmista, mutta oma makuni on lähinnä "soft contemporary".
    Thanks for listening :)

    ReplyDelete
  20. Kauniita hilpetöörejä. Kollaasissasi on vanhahtava tunnelma.

    ReplyDelete
  21. Hienot kollaasit! Kauniita helmiä ja muuta kivaa, jotka kyllä laittavat sormet askartelemaan!

    ReplyDelete
  22. kaari3
    lol, juu, voin hyvin kuvitella, että teidän koti ehkä erottu sitten tyypillisestä amerikkalaisesta sisustuksesta. Mulla on taas aina ollut hiukan sellainen krumeluurimaku, joten mun koti erottu Suomessa tyypillisistä kodeista, tosin kyllä täälläkin, kovin perinteiseen tyyliin en halua sisustaa, haluan tehdä asiat omalla tyylillä, ei mitään liian hienoa, vaan mieluummin vanhaa ja kulahtanuttta. Mun anoppi ihmettelee mun tyyliä, se ei ymmärrä, miksi joku haluaa kotiin "halvan" näköisiä ränsistyneitä juttuja. ;)

    Miiwi
    Kiitos, kyllähän noi helmet mun sormia kovasti syyhyttää. ;)

    ReplyDelete
  23. Hienostihan sä selvisit tuosta kollaasista, vaikka väri hiukan tökki sua;-)

    Kyllä meillä on yhteinen sopimus, että mun mielipide voittaa ;-) no ei onneksi ihan oikeesti. Mutta joissain asioissa näyttää siltä, että mä annan suosiolla miehen päättää ja sitten taas toisinpäin. Kodin sisustus menee onneksi aika samoilla värilinjoilla.

    ReplyDelete
  24. Hieno kollaasi. Kirkas vihreä on raikas sävy. Sisustuksessa sitä meillä löytyy lasitavarassa ja siinä vierashuoneen retrosisutuksessa, joka on toistaiseksi taas komerossa.

    ReplyDelete
  25. Tanssiva harmaa pantteri
    No miten multa meni sun kommentti äsken ohi...ja kiitos, halusinkin siihen vanhahtavan fiiliksen, kiva jos olen onnistunut. ;)

    Birgitta
    No vaikeuksia oli, mutta en antanut periksi.

    Se on hyvä, jos ainakin värien suhteen olette samoilla linjoilla, meilläkin lopulta löyty siinä yhteinen sävel, mun valittiin väreja, joista molemmat pitää. ;)

    Arleena
    Kirkas vihreä on kyllä raikas ja tuosta hiukan hennommasta vihreästä tykkään nykyisin tosi paljon. Toi on kiva, että vaihtelet noita sisustuksia, se piristää aina. ;)

    ReplyDelete
  26. Löytyiväthän siitä kuvasta kuitenkin kaikki tarvittavat värit.

    ReplyDelete