Sunday, February 20, 2011

Kulta vai hopea?

Värikollaaseissä oli vuorossa taas viiden värin haaste ja värit nyt taas oikein mulle mieluisia. Mustasta, harmaasta ja valkoisesti nyt olen aina pitänyt, hopean ja kullan kanssa mulla on mieltymykset vaihdelleet ja olen jotekin yrittänyt päästä selville, että kumpi olis enemmän mun väri.

Hopea sopii mun ihonväriin paremmin ja olinkin tosi iloinen, että anopiltani viime hääpäivänä saamani vanha vihkisormuskin on valkokultaa, joten sen kanssa sopii sitten hyvin hopeanväriset muutkin korut, tosin harvoin muita koruja käytän. Mutta en osaa päättää mitään lopullista noiden värien suhteen, tykkään molemmista ja kyllähän niitä voi mielestäni jopa yhdistelläkin.

Niimpä molempia värejä löytyy jonkin verran myös meidän sisustuksesta, mutta ehkä kuitenkin enemmän hopean väriä, kuvista nyt vain ylin ja alin vasemmalla on täältä omista nurkista. Muut on sitten taas sieltä sun täältä Los Angelesista. Höpsis...kun luin uudelleen, niin onhan keskirivin keskimmäinen ja oikeanpuoleinenkin kuva täältä meiltä kotoa.

Miten on, kulta vai hopea? On joku ihan selkeästi jomman kumman kannalla?

Lisää kollaaseja täällä.

25 comments:

  1. Olen aina inhonnut kullan väriä ja nyt vasta tajusin kuviesi kautta Värikollaasin tämänkertaisten värien absurdiuden -mielestäni kulta ja hopea eivät mahdu samaan tilaan (olen umpimielinen!:P). Oikeasti kullan inho varmaan tulee minulla koruista -se ei sovi ihoani vasten, kun taas hopea näyttää hyvältä.

    ReplyDelete
  2. Hopea. En tykkää yhtään kullan väristä eikä se sovi minulle. Onneksi on valkokulta. :)

    ReplyDelete
  3. Hopea on lähempänä omaa värimaailmaani. Kultaa pienen pienissä erissä. Komea kollaasi.

    ReplyDelete
  4. Tämä kollaasi on taas niin hieno ja upea. Lepuutan tässä silmiäni.

    Minulle kelpaavat kaikki värit. Koruja omistan minimaalisen vähän, niitä harvojakaan en osaa käyttää. :-)

    ReplyDelete
  5. Kaunis kollaasi.

    Ja ehdottomasti kulta.

    ReplyDelete
  6. Koska minulle käy paremmin lämpimät sävyt, niin kultaa sen olla pitää :-)

    ReplyDelete
  7. Minä annan ääneni hopealle! Tämä taitaa olla enemmän tällainen ihonvärikysymys, koska lähinnähän tässä korut tulevat mieleen. Mun vihkisormukset on kyllä kultaa, mutta niin ohuet, etteivät haittaa, vaikka muuten käytän hopeaa (lähinnä korvikset).

    Mutta sä saat kyllä väristä kuin väristä hienot kuvat!

    ReplyDelete
  8. Kaunis on koosteesi, kaikkine väreineen. Itse olen kyllä hopea-ihminen, mutta kulta silloin tällöin virkistää kummasti!

    ReplyDelete
  9. Kaunista, glamouria ♥
    Ja kulta niissä vähissä koruissa, joita omistan ;)

    ReplyDelete
  10. Hopea on minun materiaalin, mutta kultaa kyllä vähän joukossa.
    Kollaasistasi katselin ensin hopean. Mukava kollaasi

    ReplyDelete
  11. Kauniita, mielenkiintoisia kohteita olet kollaasisi koonnut.

    ReplyDelete
  12. Aika jännä miten vahvasti hopea äänestettiin täällä johtoon. Itse olin jo valmiiksi samaa mieltä.
    Kulta on huomiovaras, vähän pröystäilevä, liian kirkas ja mitä 'keltaisempi', sitä kaihdettavampi minusta, koska en erityisesti pidä keltaisesta (muualla kuin luonnossa).

    Sinun kollaasisi täällä, omalla paikallaan ja omana kokonaisuutena taas on oikein harmoninen, hillityllä tavalla kaunis.

    ReplyDelete
  13. Hieno kollaasi,upeasti tuo kulta vetää huomion puoleensa.Mulle sopii kyllä paremmin hopea,ehdottomasti.

    ReplyDelete
  14. Kaunis, kaunis, kaunis! Kissallasi kultaiset silmät ja kauniisti kaikki katseet nurkakasta nurkkaan.
    Tässä järjestyksessä, valkokulta, kulta ja hopea (arkikäyttöön). Hei, timantit yhdistävät LOL,

    ReplyDelete
  15. Ehdottoman ihana kollaasi. Kulta ja hopeakin tasapainoisesti mukana.

    ReplyDelete
  16. Jälleen olet nähnyt vaivaa koostaessasi, mukava katsoa. Olisinpa hoksinut "kultaa ja hopeaa", aattelin vaan väreinä.;)

    ReplyDelete
  17. Ylellinen kollaasi.

    Kultaa tai hopeaa, ihan sama, molemmille allerginen :(

    ReplyDelete
  18. Leena
    Aika yleinen ajatus toi on, että kulta ja hopea ei sovi yhteen ja eihän se ehkä olekkaan mikään helpoin väripari yhdistettäväksi.

    Tiina
    Niin, onneksi on valkokulta, mä oon nyt ihan ihastunut siihen.

    Lepis
    Just noin mun mielestäni voi hyvin yhdistellä hopeaa ja kultaa, hopeaa enemmän ja sitten kultaa vain ripaus.

    Unelma
    No mulla on korujen suhteen just ihan samoin. ;)

    Ebru
    Kiitos ja sieltä tulikin ekan kullan puolustaja. ;)

    Pami
    No sitten tosiaan kulta sopii paremmin. :)

    Tuire
    Useinhan vihkisormukset on kultaa, mutta kyllähän niiden kanssa voi hyvin käyttää hopeisia koruja.

    kiirepakoilainen
    No just niin kuin mä, vaikka tykkään enemmän hopeasta, niin kultakin on ihan kiva joskus. ;)

    Marja
    Kiva, että taas tuli yksi lisä ääni kullalle. ;)

    Arleena
    Kiitos, aika samoilla linjoilla olet siis sinäkin. ;)

    Kutuharju
    Juu, yllättävää, että hopea saa selkeästi enemmän suosioo. Mä en tykkää sellasesta liian kiiltävästä kullasta, hiukan patinoitunut on parempi.

    Yaelian
    Kulta tosiaan nousee tossa kollaasissa esille.

    kaari3
    Kiitos, Mariella on tosiaan kultaiset silmät.

    Mulla on kanssa nyt valkokulta noussut lista ykköseksi ja tietty timantit on aina ihania, niillähän voi yhdistää mitä vain. ;)

    tanssiva harmaa pantteri
    Kiitos, kyllä ne mielestäni sopii hyvin samaan kuvaan.;)

    Liplatus
    Mä niin nautin näiden kollaasien teosta, että näen mielelläni hiukan vaivaakin. ;)

    Susu
    Kiitos. Ja hassua, nyt kun ton sanoit, niin muistan, että mähän olen kanssa allerginen molemmille, piti lopettaa sen takia korvisten käyttö. Mutta en edes ajatellut asiaa sormuksen kohdalla, nyt ainakin näyttää, että valkokulta ei ole aiheuttanut mitään allergista reaktiota, hopea mustuu mun iholla ihan hetkessä.

    ReplyDelete
  19. Minä en ole missään joko-tai -ihminen, tykkään molemmista kohteesta riippuen ja kohtuudella käytettynä. Harmonisesti koottu kollaasi, kuten sinulla aina.

    ReplyDelete
  20. Sirokko
    Kiitos ja sä osasit pukea hyvin sanoiksi tuon, just noin mäkin ajattelen. ;)

    ReplyDelete
  21. Ehdottomasti hopea. En ole koskaan pitänyt kultakoruista, enkä voisi kuvitella kullan värisiä esineitä asuntooni. Hassua sinällään, sillä on ollut aikakausi, jolloin keltainen oli sisustuksessa lempivärini. Toisaalta nämä värit keltainen ja kulta ovat sukulaisia keskenään mutta silti täysin erilaisia!

    ReplyDelete
  22. Sinikarhu
    Niin, kyllä munkin mielestäni keltainen ja kulta on aivan erilaisia väreja luonteeltaan. Keltainen tai kultainen sisustuskin jo kuullostaa ihan erilaiselta. ;)

    ReplyDelete
  23. Noin äkkiseltään sanon aina että Hopea; ja tarkoitan erityisesti koruissa. Sitä on helpompi yhdistää.

    MUTTA mun rakkaimmat korut&sormukset on kultaisia, pidän niitä melkein joka päivä. Olkoonkin vähän kakofoniaa jos on kultaiset sormukset, hopeinen kello ja ranne koru... ? ;)

    ReplyDelete
  24. Minulla kävi vuosi sitten kotona sisustuksessa muutos, aloin haalia kullan sijaan hopeaa ja harmaata mukaan sisustukseen. Koruissa taas käytän kultaa, kun olen värianalyysin mukaan ihoväriltäni "lämmin syksy" ja kulta sopii silloin paremmin.

    Ovela tuo kollaasisi alhaalla keskellä oleva kuva, jossa esineet leijuvat.

    ReplyDelete
  25. MaaMaa
    Mun mielestä ihan hyvin kultaa ja hopeaa voi yhdistellä ja varsinkin niin päin, että hopeaa on enemmän ja kultaa vain hippunen. ;)

    Trina
    Mulla on käynyt sisustuksessa just samallalailla. Lämpimälle syksylle sopiikin kulta kauniisti. :)

    ReplyDelete