Sunday, February 6, 2011

No nyt olikin ihan mun lemppari!


Jos oli viime viikon värikollaasissa vaikeat värit, niin tämän viikon kollaasissa olikin oikein helpot, ainakin mulle. Eli haettiin valkoharmaata, sähkönsinista ja mustaa. Ja erikoishaasteena oli, että jostakin kollaasin esineestä tulisi löytyä jotain kirjoitusta tai kirjaimia. Oops...niinhän se tosiaan olikin, että jostakin esineestä...no mulla nyt löytyy kirjoitusta ja kirjaimia lähes kaikista esineistä. Ja se myöskin teki tän kollaasin laatimisen helpoksi, koska muuten olis tullut runsauden pula näiden värien kanssa. Sininen on mun ollut aina mun lemppariväri, joten sitä mun kuvista kyllä löytyy.

Tästä yhdistelmästä tuli mieleen 80-luvun loppu. Mulla oli silloin sähkönsinistä tosi paljon vaatteissa, jopa yksi talviturkki, josta todella tykkäsin. Ja kenkiä ja laukkuja ja ei pidä unohtaa sähkönsinistä ripsaria. Sisustukseni oli silloin lähes valkoinen, tehosteena kuintekin ripaus mustaa ja sinistä. Joten jos olis mulla olis ollut täällä kuvia niiltä ajoilta, niin niistäkin olis helpolla ton kollaasin koostanut. Tällä kertaa kollaasi on kuitenkin koottu sieltä täältä ympäri Los Angelesia.

Ja siitä tulikin mieleeni, että lupasin tehdä tänne jonkilaisen koosteen Los Angelesin kirppareista, second hand- ja antiikkiliikkeistä. Se on mulla työn alla, tosin mitään kaikenkattavaa siitä tuskin tulee, tämä kaupunkin on niin valtavan iso pannukakku, että mulla on itsellänikin vielä monta kolkkaa koluamatta, mutta laitan vinkkejä niistä paikoista, joissa itse käyn.

29 comments:

  1. hahah tuollane luuranko taas : D siisti tukka tolla tossa keskellä. vois olla vähän huomion keskipisteenä ku tollanen päässä kävelis kadulla (:

    ReplyDelete
  2. Siis toinen kirjain/tekstihullu siellä!? ;D Minulla on kahvikupeista ja verhoista lähtien tekstiä, joten olisin kyllä voinut myös tehdä kollaasin vaikka mistä. Ainoa vaan on se, että minulla on tosi vähän niissä sinistä väriä. Valkoista, harmaata ja mustaa senkin edestä olisi löytynyt, mutta punaisella sävytettynä.

    Tämä kollaasisi on taas täynnä kaikkea mielenkiintoista, jota piti oikein lähemmin tutkia.

    ReplyDelete
  3. hheidi
    No luurangoissa löytyy, taitaa olla muutama kaapissakin.;) Juu, mä kanssa luulen, että tolla tukalla sais päät kääntymään.

    TeeTee
    Mä oon ihan tekstihullu, tykkään siksi myös kaikenlaisita kivoista pakkauksistakin juuri tekstien takia. Tekis mieli laittaa seinillekin tekstejä tai kirjaimia. Kollaasiin löyty kanssa paljon materiaalia. :)

    ReplyDelete
  4. Aika ihana kollaasi! Todellakin helppo tällä kertaa,mutta saa nähdä jos multa löytyy mitään laitettavaa..

    ReplyDelete
  5. Hieno toteutus! Onpas lehtiautomaatti vähän kärsinyt :) Mulle tulee näistä väreistä mieleen Eestin lippu.

    ReplyDelete
  6. Yaelian
    Juu, värit oli ainakin mulle tosi helppoja, kyllä säkin varmaan jotain löydät. ;)

    Johanna
    Noita räjähtäneitä lehtiautomaatteja täällä riittää, mullakin löytyy kuvista niitä kaikissa sateenkaaren väreissä, jokin mua niin aina tuollaisessa rupsahtaneessa viehättää.
    Ja tosiaan, Eestin lipun värithän noi just on. :)

    ReplyDelete
  7. Miten saitkin puolestaan minun inhokkiyhdistelmän näyttämään noin kivalta? :D tykkään etenkin luurangosta ja kylteistä.
    Ehkä uskaltaudun itsekin osallistumaan tähän haastavaan haasteeseen.

    ReplyDelete
  8. Haneli
    Ai, sun inhokkiyhdistelmä, ehkä sun pitäis nyt tosiaan osallistua, sulle vois käydä samoin kuin mulle edellisessä, että aloin jopa tykkäämään entisistä inhokeista.

    Mä kanssa tykkään tosta luurangosta. ;)

    ReplyDelete
  9. Mahtava kollaasi! Ja siis minkä näköinen blogi. Fif-fif-uu! Toi siis jäljitteli vislausta:)

    ReplyDelete
  10. Selma
    Lol, olipa kiva vislaus ja kiva, että löysit tänne. :))

    ReplyDelete
  11. Kollaasisi on taas ihanan monimuotoinen, tässä on paljon tutkittavaa.
    Odotan innolla postaustasi kirppareista. Olen keräillyt monta vuotta vanhaa valkoista ja turkoosia luulasia, siellä teillä sitä vielä taitaa löytyä. Nykyään valkoinen lasi on opaalilasia tai jotain muuta.

    ReplyDelete
  12. Unelma
    Kävinkin blogillasi kurkkaamassa luulasikokelmaasi. Mä luulen, että se on täälläkin nimellä bone glass. En ole siihen varsinaisesti kiinnittänyt huomiota, mutta kyllä täällä tuntuu olevan paremmat valikoimat kaikenlaisissa lasiesineissä, kuten muussakin antiikissa ja vanhassa tavarassa. Pitääpä nyt ihan katsellakin "sillä silmällä" kun taas käyn kierroksella. ;)

    ReplyDelete
  13. Luurangosta on kehkeytynyt kaunis naisihminen.

    ReplyDelete
  14. Viileän eteerinen pientä kauhua unohtamatta tuli mieleen kollaasista Hyvin vastattu haasteeseen

    ReplyDelete
  15. Sähkönsininen on sähäkkä väri. Minullakin oli 80-luvulla sähkönsinistä asusteena, leninki+musta kiiltonahkavyö +kiiltonahkakengät.
    Enpä ole koskaan nähnyt kenelläkään sinisiä hiuksia, rohkea peruukki.;)
    Tekstiä onkin kollaasissasi luontevasti, ilman lisäyksiä.;)

    ReplyDelete
  16. Aika sähäkkä peruukki. :D

    Kiva kollaasi jälleen kerran sinulla!

    ReplyDelete
  17. Tuli hymu huulen! Ihana kollaasi ja on siinä myös huumoria ...

    ReplyDelete
  18. Ihanan paljon tutkittavaa kollaasissasi!
    Olisikohan vielä äitini vintillä sähkönsininen juhlaleninkini, jossa mustia pilkkuja ... säästettynä sieltä jostain menneisyydestä...

    ReplyDelete
  19. flora
    Useinmiten käy toiste päin. ;)

    Arleena
    No mulla on löytyy tuollaista kauhukabinetti kamaa arkistoista sen verran, että niitä aina väkisinkin putkahtaa muiden kuvien joukkoon. ;)

    Liplatus
    Onkohan ketään, jolla ei olis jotain sähkönsinistä 80-luvulla löytynyt, se oli niin must väri niihin aikoihin.;)

    Pieni Lintu
    Juu, ei mikään luonnollinen peruukki. ;)

    Pauliina
    Kiva, huumori antaa aina kivan lisä silauksen. ;)

    Heljä
    Hyvä, että oot säästänyt, muoti kyllä kertautuu niin takuuvarmasti. Kuullostaa aika makeelta mekolta. ;)

    ReplyDelete
  20. Se sähkösininen tekoturkki ois ollu makee nähdä, varmasti säväyttäisi:)

    ReplyDelete
  21. Henrietta
    Se oli pitkään mun ihan lemppari talvitakki, käytin sen oikeastaan ihan puhki, kulahtaneena se oli mulla vuosia kotipihatakkina.

    ReplyDelete
  22. Taas kerran kivoja ja erilaisia yksityiskohtia. Nuo tekstitkin on mainioita.

    ReplyDelete
  23. Kiirepakolainen
    Kiitos. :))

    Trina
    Tekstihulluna tykkäsin erityisesti juuri tuota extrasta. :)

    ReplyDelete
  24. No wau taaskin. Kyllä on paljon katsottavaa, ja mielenkiintoista!

    ReplyDelete
  25. On vain tyylikäs ja sieltä kaukaa tuo tuulahduksen

    ReplyDelete
  26. -maiju-
    Kiitos, tohon löyty helposti paljon tavaraa. ;)

    Helinä Hukka
    Kiitos ja kiva, jos voin sinne välittää hiukan tätä täkäläistä elämän menoa. ;)

    ReplyDelete
  27. Wiskiä naukkaileva luuranko - hih. Mukavia tekstejä.

    ReplyDelete
  28. Tanssiva harmaa pantteri
    Juu, luuranko on aika hilpeä. ;)

    ReplyDelete