Wednesday, March 23, 2011

Betsey Johnson





Nyt tähän väliin taas yks mun lemppari kaupoista ~ Betsey Johnson.

Ja joku voi jo arvata, että tämäkin kuuluu sarjaan "liian ihana" kauppa. Mä olen täälläkin pyörinyt lukuisia kertoja, muutamaan kertaan olen jo jonkin vaatteen tai laukun kanssa ollut kävelemässä kassalle, mutta sitten olen kuitenkin sortunut jahkailemaan ja tyhjin käsin olen aina tästäkin kaupausta poistunut. Ei ehkä ihan tyypillinen mummojen kauppa, mutta mä nyt en tunnetusti juurikaan piittaa iästä. Enkä aina ole edes niin turhan tarkka hyvästä mausta tai tyylikkyydestä. Pukeutumisessa voi olla hauskuutta ja huumoriakin.

Betseyllä on aina niin herkulliset värit. Ja rimpsuja ja röyhelöitä löytyy. Tosin mulla on kaksi hyvinkin vastakohtaista mieltymystä, mitä vaatteisiin tulee - niiden pitää olla tosi yksikertaisia ja yksivärisiä, tai sitten niiden pitää olla tosi erikoisia ja väriä saa olla sitten ihan reilustikin. Tykkään yleensä tosi paljon printeistä, mutta olen tosi kronkeli niiden suhteen. Niiden pitää olla just eikä melkein. Betsyltä löytyy silloin tällöin aika kivoja juttuja minunkin makuuni.

***

Betsey Johnson, one of my favorite shops here in LA. I love her thrilling colors and ruffles and prints. Even though I have actually two totally different styles, what it comes to clothes and accessories - I  love colorful, frilly stuff, but I´m very choosy with colors, patterns and prints, they must be just perfect or if not, I rather choose solid and simple ones. Betsey has sometimes quite delightful stuff for my taste.

15 comments:

  1. Nyt puhut kuin minun suulla: joko yksinkertaista ja klassista tai sitten väriä ja barokkia. Tuo turkoosi-pinkki -yhdistelmä kutkuttelisi samoin munakoison värinen takki, onkohan neuletakki. Nuo yllä voisin hyvinkin kuvitella astelevani. Tosin en ihan tässä meidän naapurustossa, sillä menisi turhan värikkääksi. Porvariston hillitty charmi nääs...

    ReplyDelete
  2. Tuosta tuli mieleen, että minnekähän on shoppailija kadonnut minusta viime vuosina? Tuollaiset liikkeet esim Lontoossa saivat kiljumaan riemusta ja ryntäämään sisään. (Siihen aikaan se olikin yhtä ryntäilyä Lontoon reissuilla)! ;D

    Röyhelöt ei oo mun juttu, mutta muuten tuostakin liikkeestä ottaisin ihan mitä vaan - jopa nuo sovituskoppien verhot! ;P

    Mustaa ja harmaata - tai sitten elämä risaiseksi ja mahdollisimman värikästä ja erikoista! Siinä minun yleisimmät kategoriat ja alan kai monen mielestä kohta jo olla siinä "mummoiässä". Mulle kuitenkin ikä paperilla on vain ikä paperilla! Tämä pää ei halua vanheta koskaan! Miksi vain nuorena saisi nauttia elämästä? Nih?

    ReplyDelete
  3. Ihania juttuja tuolla! Pitää paremmalla ajalla tutustua leidin tuotantoon paremmin, mut osaatko sanoa, millaista hintatasoa kauppa edustaa?

    ReplyDelete
  4. Ihanat näyteikkunat ja tuo kauppa muutenkin.nettisivut oli kyllä pettymys...niin jenkkityyliset ja tylsät.Niiden perusteella ei kyllä tulis hirveesti ostettua...voisit tarjota niille sun palveluitas.Sun kuvies perusteella olisin voinut ostaa useammankin tuotteen.

    ReplyDelete
  5. Eihän se Betseykään iästä piittaa :)
    Ihanat muuten noi liitukuvat edellisessä postauksessa. Mä en tajuu, miten saat aina otettua niin mahtavia kuvia. Toi on hauskaa ku liiduissakin lukee Crayola :) -Outi-

    ReplyDelete
  6. Ihania näyteikkunakuvia!!
    Vaikken ihan näekkään itseäni tuossa vaaleanpunaisessa tylliunelmassa mutta pitkästä aikaa syntyi shoppailufiilis, niin ihanan kesäisen värisiä nuo vaatteet.
    Saisivat oppia Suomessakin enemmän tuota värien käyttöä, henkilökohtaisesti saan näppylöitä termistä "klassinen perusvaate"...

    ReplyDelete
  7. Voi, niin Betseytä♥♥♥
    Ei ihan suomalasiseen arkeen, mutta tämäkin mummu varmaan kävelis sisään ja sekois☺
    Voishan sitä sitten kotona salaa sievistellä moisissa,sitten kun mummotaudin sekaan iskee oikein kunnon rinsessafiilis☺☺☺

    ReplyDelete
  8. Ai että olit taas ottanut ihania kuvia (myös edelliset liitukuvat olivat aivan upeita)!

    Tuo turkoosi ja punertavan violetti (purppura?) ovat jotenkin niin puhutellut minua viime aikoina, oranssikauteni loppui kuin seinään. Oli pakko lahjoittaa oranssit vaatteet ystävälleni, kun en vaan enää sitä väriä sietänyt.

    Jotenkin nuo lempivärit vaatetuksessa ja sisustuksessa vaihtelevat elämäntilanteen mukaan.

    Kyllä tuolta Betsyltä voisi vaatteita mukaan tarttua, vaikka tuo shoppailuinto onkin näin vanhemmiten harventunut lähes olemattomiin...

    Oikein mukavaa päivää ja aurinkoiset terkut täältä Suomesta!

    ReplyDelete
  9. No ihan samoilla linjoilla sitten mennään. Ja hassua kyllä, mä olin paljon rohkeampi pukemaan krumeluureja ja erikoisia vaatteita Tampereella kuin täällä LA:ssä. Tosin on täällä tietty paikkoja, joissa voi toki pukeentua ihan miten lystää, mutta täällä meidänkin kulmilla barokkiröyhelöt kyllä herättäis kummastusta. ;)

    TeeTee
    Mä olen kanssa melkein täysin menettänyt kiinnostuksen shoppailuun, mutta joskus, kun olen ostamassa lahjoja, niin saatan pikkusen innostua, harvoin tosin niin paljon, että oikeasti jotain itselleni ostaisin.

    Ja ihan samat sanat, mustaa ja harmaata tai sitten ihan toinen äärilaita. Mä jo olen mummo, eli kai siis mummo iässä, mutta en osaa antaa sen vaikuttaa omaan pukeutumiseen tai muuhunkaan käytökseen. ;)

    ReplyDelete
  10. Anne Vee
    Hinnat on ehkä hiukan yläkanttiin, eli nimestä joutuu pulittamaan. Muutenhan täällä on aika edullinen hintataso Suomeen verrattuna. Mä itse selaan tuolla aina alehyllyt, niistä löytyy ihan kohtuullisella hinnalla.

    Ihanuudet
    Totta, nettisivut on yllättävän tylsät ja tosiaan niin jenkkityyliset, vaatteet näyttää paljon paremmilta liikkeessä.

    Outi
    Juu, Betseystä tykkään just siksi, että hän uskaltaa olla räväkkä iästään huolimatta. ;)

    ReplyDelete
  11. Koo
    ulla meinas aamukahvit pärskähtää näppäimille, kuin luin ton "klassinen perusvaate". Mikään ei voi kuullostaa tylsemmältä, paitsi tietty jos laittaa sen eteen vielä "hillitty".

    Mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei suomalaisten pukeutuminen mitenkään epäedullisesti erotu jenkkien tyylistä. Kyllä tuollaiset Betsey:n kaltaiset rempseät vaatteet on aika harvinaisia. ;)

    Pepi
    Me mummot voidaan kyllä ainakin kotosalla sekoilla rinsessafiiliksissä. Ja jos oikein innostutaan, niin kai sitä voi jonkun kivan rimpsun päällensä laittaa myös ulos mennessä. ;)

    Jaana
    Lempivärit kyllä tosiaan vaihtelee, mulla ainakin, ja aika nopeastikin. Mulla oli kanssa hetken oranssikausi, mutta vaatevärinä se ei sovi mulle ollenkaan.

    Mulla on kanssa kyllä shoppailu into laantunut huomattavasti sitten nuoruuspäivien.

    Oikein ihanaa viikonloppua sinne koto Suomeen. :))

    ReplyDelete
  12. kiva blogi! :)

    http://annika-its-all-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Kävin ihastelemassa kauniita kuviasi. Tykkään niin turkoosin ja pinkin yhdistelmästä.

    ReplyDelete
  14. Tossa tokassa kuvassa on toi pinkki tylliunelma, MÄ NIIN haluisin sen vaikka näyttäisin ihan pelleltä.Olen haaveillu vuosia tyllihameesta, olisin vaikka kotona se päällä ku en kehtais julkisesti sen kans esiintyä.

    ReplyDelete
  15. Betsy on todella värikäs mimmi! Kriittisyys ykskaks hävisi minulta täyttäessäni, äh, tota, äh, no tiedät, kuuskyt-jotakin:) Kuvioita on tullut mukaan, värejä on ollut ennenkin. LBD on aina paikallaan ja hyvä omistaa. Kävimme Anrin kanssa Bridal Show'ssa tänään ja varovasti kyselin, josko saisin laittaa sulkia hiuksiini häihin. En saanut lupaa! Noh, see siitä keikailusta. P.S. Kivasti piilotit keijut kukkiin, en meinannut ensin huomatakaan.

    ReplyDelete