Saturday, February 25, 2012

和紙 washi tape

Täällä on viime aikoina ollut puhetta lauantain postinjakelun lopettamisesta. Kannatan ideaa, koska se säästäisi varmasti pitkän pennin. Mutta tänään olin oikein iloinen, että posti jaetaan ainakin vielä lauantaisin. Eli tänään tuli innolla odottamani teippipaketti Texasista. ;)

Tuolla edellisessä postauksessa puhuin teippiläjästä. Ei minä sentään niin paljon niitä tilannutkaan kun muistin. Mutta ihan kiva alun Washi-teippiharrastukselle tuokin pino on.

Vaikeutena nyt on vaan koittaa pysyä coolina, jotten sotke koko kämppää. Mulla on ollut odottamassa niin valtavat määrät kaikenlaista materiaalia, johon teippejä voi käyttää, etten nyt tahdo saada mitään järjestystä aikaiseksi.

 Mutta eiköhän tämä tästä lähde sujumaan, kun pahin alku innostus hiukan laskee.

Kun saan jotain hiukan konkreettisenpaa aikaiseksi, niin palaan asiaan. ;)

Törmäsin muuten kahteen suomalaiseenkin nettikauppaan, joista ainakin noita Washi-teippejä löytyy, tässä linkit:

Teippitarha
Peikonpoika

***

I got my Washi-tapes from Texas today. I´m so excited, but I´m afraid I have to wait until my bug lows down a little bit, or I will mess the whole house. When I get something done, I will get back and show what I´ve done.

26 comments:

  1. Replies
    1. Kiitos, mä olen itsekin niin noiden teippien lumoissa. ;)

      Delete
  2. Just joo, minäkin huomasin, että nyt on näitä teippejä - niitä on vaikka mitä ihania. (Minä kun en tarvitsis yhtään mitää uusia houkutuksia, kun en kauheasti saa mitään aikaiseksi ;) Sinä saat varmasti mitä ihanimpia juttuja noista tehtyä. - Mut kyllä mä noitakin tahtoisin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. No suoraan sanoen, mä yritin vastustaa tätä houkutusta ja onnistuinkin pitkään, mä en olis tarvinnut kyllä yhtään uutta hömpötystä entisten lisäksi. Meillä on kohta koko koti teipattu. ;)

      Delete
  3. Koristeellisia! Ne ovat jo noin rullapinona komea ilmestys. Hannoisinkohan käyttää... ;)
    Jännittyneenä odotellan mitä kaunista niistä teet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulla on sellanen paha tapa, etten millään raaskis tehdä mitään, jos on oikein ihana materiaali. Pihtaan vaan ja odottelen jotain super-ideaa. Nyt mä oon kyllä teippaillut kuvia seinille, mutta pelkään pahoin, että olen käyttänyt liian pieniä pätkiä. Mutta koitan nyt päästä tosta höperöstä tavasta eroon, mulla on täällä nurkat täynnä vaikka mitä materiaalia, pakko sitä on ruveta käyttämään. Ehkä tästä alkaa uusi kausi. ;)

      Delete
  4. Upeat teipit! Noistahan voisi tehdä vaikka mitä - en minä välttämättä (poropeukalo) mutta lapset.

    Minä en taas millään haluaisi luopua lauantaijakelusta. On kiva, kun posti tulee lauantaisinkin. Monta kertaa on odotettu paketti tullut juuri silloin :)

    Teillä onkin huomenna huisketta ja hulinaa, kun Oscarit jaetaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noi teipit on niin helppoja käyttää, että poropeukalokin voi loihtia niillä vaikka mitä. ;)

      Mä kyllä itsekin tykkään tuosta lauantaijakelusta, mutta voin kyllä elää ilmankin sitä, jos sen lakkauttaminen on järkevää.

      Täällä on tosiaan huomena vilskettä, toisaalta tekis mieli mennä paikan päälle notkumaan, mutta ei siellä varmaan mitään näe, joten linnottaudun tuttuun tapaan kotisohvalle. ;)

      Delete
  5. Uusi lukija ilmoittautuuu!!! Aivan ihana blogi sinulla. :)

    Noit teippei oon yrittäny olla kattelematta kauheest ku tietää että niihin sortuu.. Nyt se sortuminen tais tapahtua. Hmmmm. :) Ihania juttuja oot keränny käytettäväks, mulla lähtis lapasesta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihanaa, aina niin mukava saada tänne uusia ystäviä, joten tervetuloa Helinä. ;)

      Niin, mäkin koitin vaan katsella muualle, mutta ei onnistunut. On ne vaan niin ihania. Joten siitä vaan teippaileen. ;)

      Delete
  6. Voi jestas, nuohan herättävät oikein teippaushimon! Saakohan noita askarteluliikkeistä.... täältä...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Varo vaan, teippaushimoa on vaikea vastustaa. Mä en tiedä, saako niitä sieltä askarteluliikkeistä, mutta ainakin löysin kaksi suomalaista nettikauppaa, josta niitä saa. Laitankin linkit niihin, siltä varalta, että teippihimo leviää...;)

      Delete
  7. Mahtavat teipit olet tilannut itsellesi. Odotan innolla mitä saat niistä aikaiseksi ;).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Erica ja olenkin jo jotain pientä tehnyt, vielä vähän lisää ja sitten ihan innolla kyllä näytän mitä on syntynyt. ;)

      Delete
  8. Nyt sanon, että ONNEKSI ei ole varaa tilata mitään, olen noita nimittäin "sillä silmällä" jo pitkään himoinnut. Olisin nimittäin jo aivan muumiona noiden ihanuuksien sisälle teipattuna. Iloa ja valoa sunnuntaihisi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pistä vaan jäitä hattuun Heljä, noi kyllä vie niin mennessään, eikä ole ihan halpaa hupia, niitä kun tekee heti mieli lisää. Oikein ihanaa sunnuntaita myös sinulle, vaikka siellä taidetaan kohta olla jo maanantain puolella. Itse olen tässä vasta aamukahvilla. ;)

      Delete
  9. Haa, luulin ensin noita teippirullia ihaniksi rasioiksi, tekstin lukeminen sitten laittoi silmäni oikeaan mittakaavaan.
    Kauniita teippejä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne tosiaan näyttää ihan rasioilta, jos ei huomaa mittakaavaa. Facebookissakin niitä luultiin hatturasioiksi. ;)

      Delete
  10. Oijjoiii ♥ Ihania, I-H-A-N-I-A teippejä! Ja kiitos linkeistä - vaikkei sieltä kyllä noin nättejä löytynytkään :P Mutta muutama "pakko saada" -tapaus kuitenkin, joihin varmasti saa uppoamaan jo ihan tarpeeksi rahaa..! ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ja noihin kyllä uppoaa huomaamatta rahaa. Mun tekis jo kanssa mieli tilata lisää, mutta koitan malttaa mieleni. ;)

      Delete
  11. Voi sielläkö on jo kevät... olipa siinä teippipoikineen ja tyttärineen, onko nyt niin että teipattu koti on onnellinen koti, kukkateipit eli sininen taisi olla suosikeista suurin.. hmm mihin sitä sitten laittaisi.. Sinulla on vähän sama juttu kuin minullakin kun ostin aivan ihania keijuaihioita joulukorteiksi, niin en raskinutkaan heti käyttää ja sitten olikin myöhäistä, hirvittävää jos muutossa joudun taas ne paiskaamaan vaikka roskiin, mitäänhän ne eivät paina eivätkä tilaa vie, mutta kun muutan hävitän aivan kamalasti turhaa tavaraa, joka ei sitten ollutkaan turhaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täällä on kevät, mutta ei se niin oikealta keväältä tunnu, kun oikeastaan täällä on aina kesä. Voi miten tutulta kuullostaa. Mä kanssa säästelen ja säästelen ja sitten ihan typeryyksissäni heitän paljon sellaista menemään, jotka ei oikeastaan edes vie paljon tilaa. Pitäis vaan osata järjestellä materiaalit tehokkaammin. ;)

      Delete
  12. Minä en ole tähän teippijuttuun vielä hurahtanut, saattaisi olla että olisin pääsemättömissä, jos jotain näin ihabnaa tipahtaisi postiluukusta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juu, kannattaa olla hurahtamatta, tämä villitys vie mennessään. ;)

      Delete