Tuesday, August 5, 2008

Nyt kaikki puhaltamaan yhteen hiileen!

Mä en ole tunnetusti mikään hyvä kokki, oikeastaan olen tosi huono. Osaan kyllä pilkkoa salaatin ja tehdä herkullisia voileipiä, mutta melkein siihen se sitten jääkin. Tosin makkarakeitto multa onnistuu, se on mun herkkua, sitä en oo kyllä kokeillut täällä Jenkeissä, kun ne makkarat näyttää niin erilaisilta. Kunnon makkarakeittoon tarttee HK:n bleauta. Mun tekimiä lihapullia mun lapset pelkäs. Lopulta eivät välttämättä suostuneet tulemaan edes keittiöön, jos mun lihapullia oli siellä tarjolla.

Mieheni on kyllä aivan yhtä surkea kokki, mutta joskus vahingossa syntyy ihan kelvollinen ateria. Rob rakastaaa grillaamista, mutta siinä onnistumis prosentti on aika alhainen. Ruuan esille pano ja kattaus ei ole ehkä myöskään esteettisesti kauneimpia. Mutta siis, joskus, ruoka saattaa olla aivan syötävää. Tässä on ikuistettuna onnistunut ateria, joka nautittiin luolamiehen ottein.

Meillä on muutenkin sellainen tapa, että käytämme vain yhtä yhteistä lautasta ja mukia tai no ehkä joskus myös lasia. Alkoholia nautitaan kyllä useimmiten omista laseita. Joskus on käytössä kaksi haarukkaa, joskus käytämme vain yhtä. Meillä on kummallakin uskomattoman samanlainen maku ruokien suhteen ja hyvin samanlaiset pöytätavat. Yhdessä meille onkin sitten kehittynyt ihan omanlainen ruoka- ja tapakulttuuri. Ei välttämättä kovin eleganttia, mutta meille molemmille mieluisaa. Me elettään kuin kaksi teini-ikäistä. Ilman vanhempien nalkutusta.

Tää postaus oli vain aasinsilta. Oikeasti mä vaan halusin tulla anomaan, että menkää nyt jotkut pliiz tilaamaan Elegian blogi siis blogilistalta, tästä pääsee sinne suoraan. Mä haluan nähdä kun se laittaa ruokaa. Kolme uutta tilaajaa riittää! C´mon, se on muutekin ihan hauska ja kiinnostava blogi!

Mäkin ehkä teen ton saman postauksen joskus, jos mulle vaan siunaantuis enemmän tilaajia, en viitsi lähteä näin alhaisista luvuista vielä liikkeelle. Mutta kiitos kaikille tämän hetkisille tilaajilleni, vaikka valitettavasti, te ette voi tässä asiassa auttaa. ;D

18 comments:

  1. Ihan syötävältähän tuo ruoka näyttää :) :D Teini-ikäiset ilman valvontaa.

    ReplyDelete
  2. Heh! Hyvä kirjoitus :)

    ReplyDelete
  3. Ruokahan näyttää rehevältä ja kun kerroit, että se syödäänkin "käsin" niin aina vain parempaa.
    Tuota mehevää ruokaa ei voikaan syödä ns "pikkurilli ylhäällä"

    Suosittelen sinulle silloin tällöin ruokapostauksia, saadaan uutta näkökulmaa sillekin puolelle ja vähänkuin amerikan malliin.

    Odotan myös Elegian ruokapostauksia, suosikkimäärää en voi enää lisätä, sillä olen jo Elegian kanta-asiakas, samoin kuin täälläkin.

    ReplyDelete
  4. Hahhah, vai pelkäsivät lapsesi lihapulliasi, heh. Hauskaa!

    Minä pidän ruuanlaitosta ja leipomisesta. Pitäisiköhän joskus tehdä ruokablogi, no ei todellakaan.

    ReplyDelete
  5. Haha, toivottavasti lapset eivät saaneet traumoja sinun ruuista. Minulla ei ole vielä ollut tilaisuutta pelotella ketään (paitsi itseäni) omilla tekeleilläni :D

    Oikeastaanhan tässä alkaa pelottaa, jos tuo 60 tulee täyteen, glup!

    Teillä on Robin kanssa kiva tapa syödä. Mekin syömme joskus samalta lautaselta esim. buffetissa jälkiruokalautanen on yhteinen, kun ei kuitenkaan paljon jakseta enää siinä vauheessa mättää.

    Muuten pidetään eri lautaset, kun meillä nuo ruokavaliot on vähän erilaiset, mutta ei paljon. Onneksi tämän talouden keittiössä on yksi kokkaustaitoinen ja -intoinen ihminen (siis mieheni) :D

    ReplyDelete
  6. Ai niin, tuosta ruuasta piti sanoa, että sehän näyttää ihan ruualta ;)

    Mutta mitä tuo vihreä "ruoho" on tuossa maissin päällä? Näyttää aika kivalta...

    ReplyDelete
  7. Eiköhän siinä ole kevätsipuleita maissin päällä? Mukavasti juurineen päivineen :D Ei vaan ihan hyvän näköistä ruokaa. Muakin alkoi kiinnostaa että mitä kokkaavat yleensä ihmiset, joista kumpikaan ei ole erityisen hyvä ruoanlaittaja? Lisää ruokapostauksia! :)

    ReplyDelete
  8. Niin ja vähintäänkin yksi pieni kuva lihapullista ;)

    ReplyDelete
  9. Marjut, toi olikin ihan onnistunut kokkaus, oli hyvää. Eikä kukaan ollut komentamassa pöytätavoille. ;))


    Kiitos anonyymi! :D


    Arleena
    Me ei oikein viitsitä enää niitä pikkurillejä ylhäällä kun kukaan ei onneksi ole katsomassa. ;)

    Voisin tosiaa alkaa laittamaan näitä ruokapostauksia. Siinä madaltuis kynnys sitten muiltakin.

    Ja mä kanssa odotan innolla Elegian ruokapostausta, ja kyllähän siellä on luvassa paljon muutakin mielenkiintoista. :D


    Susu, ai, sulla ei siis oo vielä ruokablogia? Niin, ihmekyllä ei mullakaan, yleensä mulla on aina tapana perustaa uus blogi, kun jotain jännää tapahtuu, ehkä mä voisin perustaa sellaisen hauskan blogin jossa esittelen Robin suloisia kattauksia ja sitten sellaisen Elegian tyylisen tumman blogin jossa esittelen suomalaista kotiruokaa. Reseptejä en sentään uskalla laittaa. ;D


    Elegia, valitettavasti lapset kyllä ovat saaneet traumoja myös mun ruuista.
    Elegia, ala jo valmistautua, kyllä se 60 on jo varmaan täysi. Ne luvuthan päivittyy aina keskiyöllä, joten tänä yönä kun kello lyö kaksitoista, koittaa sun kohtalon hetki. ;)

    Täsäs just naurettiin, että meidän tärkein työväline keittiössä on silmälasit, että näkee lukea lämmitysohjeet pakkausten kyljistä. ;D

    Ii, vastasitkin Elegian kysymykseen, kevätsipuleitahan ne on. Ja oikeastaan tuohan on hyväidea, voisi tosiaan antaa vinkkejä muille yhtä onnettomille, eli ruokavinkkejä kokkaustaidottomille.
    Valitettavasti en tullut koskaa ottaneeksi kuvia lihapullistani, ja jos sellaisen postaisin, mun pitäs siis taas perustaa uusi blogi, sellainen tumma ja pelottava.
    Mutta kun seuraavan kerran olen Suomessa, niin voinhan koittaa sitä, ja yritän ottaa kuvat myös mun lasten naamoista, kun ne näkee äipän yllärin. Elegia voi sitten käyttää niitä kuvia omissa luomuksissaan. ;))

    ReplyDelete
  10. Pitääkö mun nyt ottaa se blogilista käyttöön, että saadaan Elegia kokkaamaan! Jooo....

    ReplyDelete
  11. Lepis, se on pieni askel sinulle, mutta suuri askel koko bloggaavalle maailmalle!

    ReplyDelete
  12. Apua, onneksi ei vielä joudu kokkaamaan! Alkaa kohta kaduttaa koko tempaus. Tuossa aamulla tutustuin jo lieden namiskoihin, kyllä ne vielä on hallussa :D

    Siis tumma ja pelottava RUOKAblogi! Sieltä varmaan tosiaan löytyis aineksia vähän pelottavimmillekin kuvamuokkauksille. Voi tosin olla, etten edes uskaltaisi tehdä niitä :D

    ReplyDelete
  13. Elegia, toi on just se mitä sun ei pitäis tunnustaa, että suakin välillä pelottaa. Me kun niin halutaan nähdä sitä pelottavaa kamaa, mutta uskottavuus menee, jos sä ittekin niitä pelkäät. ;)

    ReplyDelete
  14. Nyt jäämme innolla odottamaan Elegian kokkikoulua ;D

    ReplyDelete
  15. Lepis, juu ja hiukan jo pelottaa. ;)

    ReplyDelete
  16. Unettoman yön ja sen aiheuttaman harmituksen jälkeen ajatus siitä, miten lapset pelkäävät lihapulliasi on ihan hulvattoman hauska!! Kuvassa näkyvä ruoka näytti herkulliselta. Itse olen laittanut blogiin pari ruokakuvaa.. En ole mikään maailman ihmeellisin kokki, mutta ruuan kuvaaminen on ihan kivaa. On myös mukavaa, jos joku saa idean omista ruokapostauksista.

    ReplyDelete
  17. Katilein

    No yleensä käy just tollain kivasti, että kauhun hetket kääntyy myöhemmin huvittaviksi, mutta usko pois, ei mun lapsia silloin naurattanut. ;)

    Mä tykkään kanssa kuvata ruokaa, mutta harvoin siihen löytyy mahdollisuus täällä kotona. Pitääkin käydä tsekkaamassa sun sapuskoita, eihän sitä koskaan tiedä vaikka saisin minäkin uusia ideoita sieltä, sen verran yllytys hullu olen, että joskus kyllä saatan jotain uutta reseptiäkin kokeilla. ;D

    ReplyDelete