Friday, August 22, 2008

Pink is not just a color,,,,

....Pink is an attitude! Vaaleanpunainen tai pinkki, riippuen sävystä miksi sitä nyt sitten nimittääkin, on väri joka jakaa yleensä mielipiteet, joko sitä rakastaa tai inhoaa. Mä rakastin sitä jo lapsena, mua harmitti kun jouduin balettikoulussa ryhmään, jossa oli vaaleansiniset puvut, vaaleanpunaiset puvut toisessa ryhmässä oli niin paljon "oikeamman" näköiset. Pinkki onkin aika yleisesti pikkutyttöjen suosikki väri, myös monet pikku pojat tykkää siitä, mutta hyvin pian heille selviää, että pinkki on vain tyttöjen väri.












Photos by Itkupilli


Yleensä pinkki mielletäänkin hyvin naiselliseksi väriksi. Sitä pidetään jotenkin köykäsenä ja kevytkenkäisenäkin. Mutta monet naiset haluaa tehdä todella painokkaasti selväksi, että he eivät pidä pinkistä. Mutta toisaalta taas monet naiset tekevät selväksi yhtä painokkaasti, kuinka he rakastavat pinkkiä. Huomasin tämän asiakkaista, kun pidin omaa kauppaa. Pinkki oli juuri se väri, johon reakoitiin voimakkaasti. Muistakin värimieletymyksistä toki tuli usein puhetta, mutta keskustelun sävy ei ollut niin kiihkeä. Mulle jäi sellainen hassu tuntuma, että ihmiset, jotka olivat hyvin tosikoita ja suhtautuivat omiin mielipitesiinsä suurella kunnioituksella, niin he olivat ensimmäisenä aina kieltämässä pinkin! Kuin se olisi loukannut jo pelkällä läsnäolollaan heidän hyvää makuansa.

No mä tykkään edelleenkin pinkistä. Mun katse ohjaituu siihen väkisinkin kaikkialla. Minusta se on hyväntahtoinen ja ystävällinen väri. Naisellinen tottakai, mutta kyllä mun mielestä se sopii myös miehille. En nyt ihan pinkkiä pukua miehelleni ostasi, mutta esim. pinkki paita voi olla ihana ja miehekäskin.

No tämä ei ollut mikään vakava kannan otto, pikku höpinä vaan tässä iltapäivän ratoksi. Mutta tietty olis kiva, jos kuulis mitä mieltä muut on pinkistä. Vihastuttaako vai ihastuttaako?