Sunday, September 14, 2008

Aurinkopullosta halpaa hupia

Eilen piti tehdä aluksi vain pieni kirppiskierros ja sitten oli tarkoitus suunnatta kohti keskustaa, mutta me eksyttiinkin sellaselle jättikirppikselle, jossa ei olla ennen käyty.

Ekaks meidän mukaan tarttui tuo aurinkopullo (1 dollari), se jotenkin katsoi meitä niin vetoavasti, että me ei hennottu jättää sitä sinne. Nyt ollaan siirrelty sitä ikkunalta toiselle sitä mukaan kun aurinko siirtyy. On niin hauska katsella tota keltasta välillä myös pinkkien, turkoosien, oranssien ja violettien verhojen vieressä. Halpaa viihdettä siis meidän perheessä.

...sitten löyty peili ja kätevä iso peltipurkki. Se ei ole oikeasti antiikkia, mutta kelpuutin sen mukaan, koska tuollaisille isoille purkeille on mulla aina käyttöä. Sitten alkoikin löytyä vähän sitä sun tätä, joten meidän piti etsiä ostoskärryt. Mutta kärryjen kanssa olikin tosi vaikea liikkua ahtaalla tupaten täynnä olevalla kirppiksellä.

Oikeastaan meidän piti alunperin mennä sinne kirppikselle katselemaan nimenomaan vaatteita, mutta kärryt ja väen tungos alkoi niin ahdistaa, että päätettiin tulla uudemman kerran joskus hiukan hiljaisempana aikana. Joten vaatteet jäi nyt väliin.

Mä ostin myös pari hauskaa pikku maustekaappia á 2 dollaria, ne mä aion maalata, sitten sinne jäi yks ihana sohvapöytä. Toivottavasti se löytyy sieltä vielä ens kerrallakin.

13 comments:

  1. Miten raikkaita värejä! Oikein ilo silmälle. Halpaa huvia tosiaan, muutamalla dollaria saa niin paljon mielihyvää ja piristystä kotiin. Pitääkin taas mennä kirpparikierrokselle kun jaksaa. Sieltä kun ei ikinä tiedä mitä ihanaa löytyy. Tosin kirpparivaatteita en voi sietää, jokin niissä vanhojen vaatteiden hajussa minua etoo. :P Harmi sinänsä, koska sieltä varmasti löytyisi halvalla vaikka minkälaisia helmiä.

    ReplyDelete
  2. Aurinkopullo käy hyvin yhteen noiden pirteiden verhojen kanssa. Minusta ikkunalaudat on ihania - harmi, että niitä on lähinnä vanhoissa taloissa (siis Suomessa: etenkin sellaiset isot ikkunalaudat miellyttävät).

    ReplyDelete
  3. Halpaa hupia todellakin. Juuri sinun näköisiäsi tavaroita!

    Minä en osta enää mitään, tuntuu, että kaikki paikat ovat niin täynnä, ja olen ajatellut, että pitäisi ennemminkin lähteä karsimaan tavaramäärästä.
    Hmm, mistököhän aloittaisi...

    ReplyDelete
  4. Aloita, Susu, tietokoneesta ;D Taitaisi kyllä olla se viimeinen vehje, joka lähtisi (ainakin minulla).

    ReplyDelete
  5. Mä rakastan tollaisia peltipurkkeja.

    ReplyDelete
  6. No nyt pitää lähteä kirppiskierrokselle. Ihania ostoksia olet tehnyt. Toivottavasti vielä löytyy se pöytä josta mainitsit..

    ReplyDelete
  7. Kazza
    Vihreä on ollut mulle aina vaikea väri, mutta nyt olen oppinut pitämään siitäkin.

    Mä olen kyllä ostellut paljonkin vaatteita kirpparilta, kyllä se haju pesemällä lähtee. Ja ostelen myös lapsilleni vaatteita kirpparilta, ne on molemmat sellaisia, että tykkää enemmän kirppislöydöistä kuin uusista vaatteista.


    Elegia
    Mä rakastan sellaisia leveitä ikkulautoja, mulla oli sellaset siellä Suomessa, täällä meidän ikkulaudat ei ole kovin leveät, ja kissat tiputtelee joitakin tavaroita alas.


    Susu
    No juu, mä en tarvi kovin kalliita tavaroita, että saisin niistä iloa.

    Mä en kanssa nykyään osta juuri mitään, koska en halua, että paikat alkavat täälläkin pursuta yli äyräiden, kuten mulle Suomessa tapahtu. Tänne lähdin yhden matkalaukun kanssa, kaiken muun jätin taakseni. Se tuntui tosi vapauttavalta, joten yritän välttää nyt keräämästä liiaksi maallista mammonaa.

    Elegia
    Älä yllytä!


    Allu
    Mä kans tykkään peltipurkeista, ja aina tykkään enemmän esineistä joilla on jotain hyötykäyttöäkin. Tonne uumeniin uppoaa aika paljon tavaraan säilöön.

    Sooloilija,
    Onnea sulle kirppiskierrokselle!

    ReplyDelete
  8. Ihania löytöjä. Mulla muuten taitaa olla keittiönkaapin päällä samankaltainen peltipurkki kuin sulla tos kuvassa. Kuten ehkä jo tiedät, olen heikkona kaikenlaisiin purnukoihin ;-)

    Ja lisäkuvia kaipailen jo isoimmista hankinnoistasi, kuten niistä maustekaapeista ja sohvapöydästä... ;-)

    ReplyDelete
  9. Sari
    Sun purnukat on tosi ihania.

    Sohvapöytää ei olla vielä ostettu ja kaapit olen ajatellut maalata, mutta tartten hiukan lisää maaleja, mä olen kyllä ajatellut ottaa sellaisia hiukan laajempiakin sisustuskuvia, mutta kun on vielä keskeneräistä, niin en ihan vielä, mutta pian varmaan tulee joitan. ;)

    ReplyDelete
  10. Värikkyys piristää:)
    Meilläkin on leveät ikkunalaudat täällä, Suomessa ne puuttuivat kokonaan. Niihin on kiva kerätä kaikkea;)
    Eilen sain myös tilaamani verhokankaat, pojalle keltaista, vihreää, tyttö halusi punaista. Tiedä sitten kyllästyykö tuohon punaiseen helposti. JOnkun pitäisi vaan nyt sitten ommella niitä verhoja:)

    ReplyDelete
  11. Marjut

    Leveät ikkunalaudat on kyllä aina tosi ihanat, siinä valoa vasten monet esineet on parhaimmillaan.

    Kivoja pirteitä verho värejä. Ja verhojen suhteen ei tarvitse olla liian varovainen, koska ne on aina niin helppo vaihtaa, jos tuntuu, että kaipaa jotain uutta. Itse tykkään joskus vaihtaa kesäksi vaaleat verhot ja talveksi tummemmat. Tosin nyt valitsin kaikkiin ikkunoihin tänne tosi värikkäät verhot, vaikka täällä ei ole talvesta juuri tietoakaan.

    ReplyDelete
  12. Ihan parhaita ovat ne kirpputoriretket, jolloin ei aio ostaa mitään mutta sitten tekeekin huikeita löytöjä. Ja miten ekologista!

    ReplyDelete
  13. Ilona
    No sillain kirppikseltä parhaiten löytääkin, jos menee jotain etsimään ihan vartavasten, niin silloin ei tunnu löytyvän mitään. Mä pidän myös erityisesti tosta ekologisesta lisä bonuksesta.

    ReplyDelete