Monday, March 29, 2010

Violettia ja mustaa ~ Purple and Black

Violetti on vari, jota vihasin lapsena. Ja edelleen mulla on jonkinlainen viha/rakkaus-suhde violettiin.Ma edelleen vihaan liian voimakasta perusviolettia, se nayttaa mielestani jotenkin halvalta. Mutta muut violetin savyt on ihania, rakastan hempeaa lilaa ja hiukan punaiseen pain taittuvia tummia savyja.

Violettia loytyy mulla aina ainakin meikkipussista, luomivarina kaytan usein hiukan punertavaa lilaa. Vaatteissakin loytyy vaalea lilaa ja purppuraa. Sisustuksessa violettia loytyy talla hetkella vain pienina yksityiskohtina.

Violetti on vari, joka pahimmillaan on suorastaan allottava, mutta parhaimmillaan mita upein ja sykahdyttavin vari.

Lisaa violettimustaa taalla.
***

When I was a child, I hated purple. And still I have kind of hate/love-relation to it. At it's worst purple is cheap and irritating, but at it's best it's the most delight and thrilling color.

21 comments:

  1. Sä oot niin hyvä sisustamaan, joten vilkaisisitko juttuani sisustamisvinkeistä Majatalosta. Sä muistat kämppäni hyvin. Mikä olisi makuuhuoneen uusi sävy, en osaa päättää.

    Kiva että Rob kuuntelee nostalgista Olavi Virtaa. Hän taitaa olla oikein romantikko maultaan. Ja Kalevalastakin löytyy kaikenlaista. Kun se on luettu voikin siirtyä Kantelettareen. Olen muuten sävellyt sen loruja pari.

    Omistan teille muuten juttuni Avioliitosta Kosmoskynässäni. Se sopii jotenkin tuollaiselle yhdessä kasvavalle rakkaudelle. Ja toisen läpikotaisin tuntemisen halulle...

    ReplyDelete
  2. Hippiviolettia tuli mieleen kollaasistasi, jess.

    ReplyDelete
  3. Natti kollaasi :)

    Mulla on joku ihme ongelma ollut aina violetin kanssa. En osta edes violetteja kukkia...

    ReplyDelete
  4. Eivät auenneet kuvat täälläkään, bloggerissa on serveri errorissa tällä hetkellä.

    ReplyDelete
  5. Marja
    Juu, tuun katsomaan sun juttua ja onhan tassa nyt kertynyt 30 vuodessa jotain kokemusta sisustamisesta. ;)

    Robilla on ihan mielettoman hyva musiikkimaku, se osaa loytaa todellisia helmia. Ja onneksi meidan musiikkimaku on hyvin samanlainen. Pitaakin suositella Kanteletarta, tosin aika hidasta luettavaa tuo Kalevala taitaa olla myos englanninkielella.

    Ja kiitos, olen tosi immarreltu tuosta avioliitto jutusta. Ja meilla on tosiaan aika lempea ja karsivallinen liitto, todellakin yhdessa kasvamista. :)

    Susu
    No juu, kyllahan violetti on aika hippi ja toisaalta gootti. Sen verran mussa kylla taitaa olla molempia, etta violetti kiehtoo aina.

    Susa
    Kiitos. :)

    Violetti on kylla tosi haastava vari, jopa kukissakin. Ma kylla rakastan violetteja tulppaaneja, ne muuttaa variaan ihanasti purppuraan vanhetessaan.

    Arleena
    Mulla on ollut kanssa koko aamun vaikeuksia kuvien kanssa. Vain harvalla blogilla on kuvat auenneet, talla hetkella en nae edes oman blogini kuvia.

    Toivottavasti vika korjautuu pian.

    ReplyDelete
  6. Kaunis kollaasi, syvä lila hienosti mukana.
    Kuvat näkyvät nyt. Minulla oli äsken ruokablogissa ongelmia, siirrossa ilmoitti, että kuvaa ei löydy.
    No nyt näkyy sielläkin jo.

    ReplyDelete
  7. Arleena
    No just alko mullakin kuvat nakymaan. Ja loysin yllattavan hyvia violetteja tohon kollaasiin, vaikka epailin, etta niita ei loytyisi tarpeeksi. :)

    ReplyDelete
  8. minä rakastan violettia! Minun autokin on violetti.

    ReplyDelete
  9. Kaunis kollaasi, jossa on monia hienoja yksityiskohtia.

    ReplyDelete
  10. Mielenkiintoista lilaa...varsinkin tuo teekannu on kaunis, niin ja koko kollaasi tietenkin, sitä katselee vähän pitempäänkin..teetä ja timantteja...

    ReplyDelete
  11. Elisa Day
    Violetti taitaa olla sellainen vari, etta jos sita rakastaa, niin sitten rakastaakin intohimoisesti. ;)

    Unelma
    Kiitos, loytyihan siihen aika kivoja juttuja. :)

    Kiirepakolainen
    Juu, toi teekannu on todella ihana, se oli mulla haaveissa pitkaan. :)

    ReplyDelete
  12. Tykkään tästä kollasistasi...
    siitä löytyy kaikenlaista, väristä violetin maailmasta..
    itse olin violettifani pari vuotta..Värjäsin melkein kaikki vaatteeni violetiksi...Nyt tilalle tullet vaaleat, haaleat, haikulivärit...

    ReplyDelete
  13. Minulle myös tuli hippeys mieleen tai hilpeys :)

    ReplyDelete
  14. Kaunis, tyylikäs ja upea.Hyvin valitut kuvat.

    ReplyDelete
  15. Vasta hetken blogissasi pyörineenä pystyn jo sanomaan, että kovasti tykkään. Kauniita kuvia, ja kaunis on värikäs maailmasi. Tuo aurinkoisen osavaltion valo on jotain niin hienoa, että toivon pääseväni siellä käymään vielä uudestaan!

    ReplyDelete
  16. Hanne
    Mulla kanssa on usein ilmennyt varikaudet varjaysvimmana. Uusi vari on kiehtonut niin, etta varikylpyyn piti todellakin laittaa melkein kaikki. ;)

    Mulla violetti on jaanyt kuitenkin sellaisena hempeana versiona edelleen kayttoon. Munkin varimaailma on ehka hempeytynyt ja vaalentunut.

    Hirlii
    Kiva, kyllahan tasta mun elamasta aika paljon hippeytta ja hilpeyttakin loytyy. ;)

    Kuvatar
    Kiitos tosi kivasta kommentista. :)

    Ansku
    Kiitos ja taytyy todellakin sanoa, etta aika suuri kiitos taytyy antaa Kalifornian aurinkoenergialle naiden kuvien suhteen. Tama aika taalla on ollut terapiaa ja valohoitoa. Kiva, etta se valittyy kuvieni kautta.

    Toivottavasti paaset uudelleen Kaliforniassa kaymaan. Kylla tama on todellakin yksi parhaista paikoista vierailla. Ja asua.

    ReplyDelete
  17. oi jälleen näyttää upealta! vaate näyttää kivalta, olisi kiva nähdä kokonaan. ja ihana tuo "helmiverho"!

    ReplyDelete
  18. Onpa kaunis, hienoja violetteja tavaroita sinulla.

    ReplyDelete
  19. Kauniita kauniita violetteja juttuja kauniissa kollaasissasi:) Violetti taitaa olla parhaimmillaan pieninä määrinä, kuitenkin väri minun makuuni.

    ReplyDelete
  20. hheidi
    Toi vaatekuva on kirppikselta, joten se ei oo mun oma. Mutta vasta tosta kuvasta itsekin huomasin, etta toihan oli aika kiva. Mulle usein kay noin kun olen kameran kanssa liikkeella, en keskity tavaroihin ja vasta kotona katselen, etta hei, ma haluun ton! ;)


    tanssiva harmaa pantteri
    Kiitos, oli kiehtovaa tehda violettia kollaasia.


    Inkivaari
    Kiitos. Musta se todellakin sopii pieniin yksityiskohtiin ja miksei isompina pintoinakin, mulla oli joskus vaalean lilaa seinissa makkarissa ja tykkasin siita. Mutta vahvaa violettia en jaksa isoina pintoina.

    ReplyDelete
  21. Kivoja juttuja on kollaasissasi! Minulla on sama, että tykkään violetin tietyistä sävyistä enemmän. Sellainen 80-luvun(?) sähkönsiniseen vivahtava violetti ei oikein sytytä.

    ReplyDelete