Monday, August 30, 2010

7 asiaa minusta + edit

Rva Pionilta sain tunnustuksen, kiitos siita. Tama tunnustus on nakojaan levinnyt kuin kulovalkea, joten en jaa sita eteen pain. Mutta paljastan itsestani 7 asiaa, kuten tassa yhteydessa asiaan kuuluu:

Edit.  Mulla oli niin tyhmat ja mielenkiinnottomat paljastukset, etta mun oli pakko muuttaa niita  klo 8.13 pm edes hitusen mielenkiintoisimmiksi, ei ne nytkaan ole kovin kummosia, mutta ehka sentaan jotain mita en ole aiemmin kertonut...

  1. Minulla on ollut 5 poikakaveria, joista 4:n kanssa olen asunut yhdessa, 3:n kanssa olen ollut kihloissa ja naimisissa 2:n kanssa. Olen onnellisesti naimissa talla hetkella 1:n kanssa. 
  2. Perheessani puhutaan yhteensa 4 kielta taydellisesti, olemme asuneet yhteensa 3 maanosassa ja maassa ja meilla on sukulaisia 7 maassa. Meidan perhe on 4 kulttuurin suloinen sekasotku.
  3. Olen ollut Kylli-tadin piirustuskoulussa. Aikuisena kavin vuosikausia elavanmallinpiirustuksessa. Olen aika hyva piirustelija.
  4. Olen asunut saman jarven rannalla Matti Nykasen kanssa. Matti taitaa asua siella vielakin.
  5. Mun ainut ammatillinen loppututkinto on kuorma-autokortti. Muut opinnot olen jattanyt kesken.
  6. Olen ollut Catwalk-mannekiinina 7-vuotiaana Puotinharjun ostarilla lastenvaateliikkeen muotshowssa.
  7. Mulla paha tapa toimia ennen kuin ajattelen, niin kavi naiden tunnustustenkin kanssa. Johanna jo kerkis kommetoida niihin tylsiin paljastuksiin, joten mainittakoon tassa, etta niissa kerroin niinkin jannan paljastuksen, kuin etta pida italialaisesta ja ranskalaisesta ruuasta ja kulahtaneista vahoista esineista..;)

 Muistojen arkistosta loytyi kuva mun entisesta tyonurkkauksesta Kangasalta.

22 comments:

  1. Olipa kivoja tunnustuksia! Ja kuule, mä olen kulahtanut, en uusi. Ruokamakukin osuus aika lailla yksiin.

    ReplyDelete
  2. Johanna
    lol, no taalla toinen kulahtanut ja tosi vanha. Ja kiva, etta loyty jotain yhteista, viihdyttas sitten ainakin samassa ruokapoydassa. ;)

    ReplyDelete
  3. Uuh, mäkin oon ollut Catwalkilla! ...joskus 2-vuotiaana. :D Sillon kun olin vielä söpö. Mutta! Jos et löydä mua muuten enää, niin blogin uusi osoite on: http://kettuakanssa.blogspot.com/

    En oikein tiedä löytyykö se ihmisille automaattisesti jos sitä seuraavat, mutta tuossa osoite :)

    ReplyDelete
  4. mukava oli lukea tunnustuksia!!!ja vau!tuo kirjotuspöytä...iiiihana!!!:)

    ReplyDelete
  5. Jenni
    Juu, makin olin hiukan sopompi siella catwalkilla kuin nykyisin.

    Kiitos linkista, pitaakin tarkistaa, etta mulla on sun blogiosote kunnossaa. :)

    Malla
    Kiitos, ja minakin hiukan ikavoin tota kirjotuspoytaa. ;)

    ReplyDelete
  6. Ihana tuo vanha työhuoneesi, josei siellä jotain luovaa synny, ni ei sit missään!

    ReplyDelete
  7. Hehe mäkin olin Catwalkilla, 10-12 v, en muistakaan enää...
    Ja voisit kirjoitella siitä 4 kulttuurin kohtaamisitakin jos haluat. Minua kiinnostaisi. Myös kielten asiat, miten lapsilla kielenoppiminen sujui, kun täällä meillä on vain kaksi kieli, eikä kumpaakaan puhuta enää tai vielä täydellisesti.
    Ja hieno vanha työhuone!

    ReplyDelete
  8. Ai kun oli kiva lukea tunnustuksiasi.Tuo eka piti lukea pariin kertaan että tajusi;D
    Meillä on vähän samoja juttuja,nimittäin tuo kielet perheessä ja mäkin olen ollut Kylli-tädin oppilas!Ai niin catwalkilla olen minäkin ollut ,18-vuotiaana,ja jalat hermostuksesta tutisten...

    ReplyDelete
  9. Kylli-tädin piirustuskoulussa! *vihertää*

    ReplyDelete
  10. Voi, mä tykkäsin niistä vanhoistakin tunnustuksista! Mutta kiva, kun tuli lisää. Kylli-tädin taidekoulu olisi ollut sellainen, josta varmasti olisin nauttinut. Teillä ei käy aika pitkäksi, kun voitte vaihtaa kuulumisia ja kieltä.

    ReplyDelete
  11. Hei, ja mäkin olen ollut catwalkilla. En kyllä kerro milloin ja missä. On nääs aikaa vierähtänyt.

    ReplyDelete
  12. Marianne
    No juu, kyllahan tuollakin yhta sun toista synty ja tyohuoneeni levisi kylla ympari olohuoneen, ei pysynyt tossa nurkassa.

    Vanda
    No taahan on oikea catwalk-mallien kohtauspaikka, ehka pitais puhuakin siita lisaa. ;)

    Kyllahan tuosta kulttuurien kohtaamisesta voisi kirjoitella lisaa. Lapset on jo aikuisia ja asuvat Suomessa, joten eivat ole nyt taalla kielikylvyssa. Mutta meilla oli kylla Suomessakin jonkun aikaa 3 kulttuurin koti, jolta ajalta englanninkieli sujuu aika hyvin kaikilta. Meidan kotikieli on taallakin englanti, joten aika hyvin parjaillaan.

    Yaelian
    Voi, miten kiva, mehan ollaan sitten melkein siskoja, eiks vaan, kaikki Kylli-tadin lapset on kai. ;)
    Ja vau, 18-vuotiaana catwalkilla, voin kuvitella etta siina on jalat tutissut.

    Mymska
    Juu, yksi mun elamani huippu kohdista. ;)

    Johanna
    No meilla on yhteisena kielena kylla vain englanti. ;)

    Ja tosiaan, kuten tuolla jo aiemmin sanoin, taalla on nakojaan catwalk-mallien kokoontuminen. ;)

    ReplyDelete
  13. Nää oli mielenkiintoisia, en tiennyt puoliakaan! :)
    Saanko udella missä kaikkialla olette asuneet ja mitä kaikkia kulttuureja perheeseen kuuluu?

    :)

    ReplyDelete
  14. Minäkin olen ollut catwalkilla kouluaikani ja myös omat vaatteeni ilman minua...
    Mutta siitä on jo aikaa. Sinulla on niin kiinostavat jutut ja olet varmaan hurjan kiva ihminen. Ja masennus sattuu myös kaikkeille ei sitä voi ajaa 200% koko ajan. Myös ihanat henkilöt saavat ottaa lomaa!!!
    Kivaa Jatkua!
    Voisimme vaikka kertoa vitsiä niin saa nähdä kuka nauraa parhaiten :o)

    ReplyDelete
  15. Ps! Unohdin!
    Minun miehen sisko etsi kuorma auto kuskia heidän yhtiölle täällä ranskassa (jos etsit työtä ja vaihtelua, ha ha ha)...

    ReplyDelete
  16. Rekkanainen ja Kylli-tädin piirrustuskoulussa! Makee!
    Tiedätkö, just toissapäivänä minun pienimmäinen joka täyttää kohta 10, sattui pitkästä aikaa kurkkimaan Pikkukakkosta ja siellä oli Kylli-täti! Kerroin, että toi täti piirsi, kun olin pieni, kun piirsin. Poika sanoi ensin että häh? Toistin ja sitten se ymmärsi ja sanoi YO. Mutta minäpäs menenkin sen skeittisuojat ranteissa nukkumaan. Päällä nytkin :)
    Muistatko Kylli-tädin sormuksen?

    ReplyDelete
  17. Juu,ollaan me melkein! Kylli-täti oli tosiaankin ihana persoona!

    ReplyDelete
  18. Hei muakin kiinnostaa noi useamman kulttuurin jutut...meilläkin asustelee kahden kulttuurin lapsia.Tai siis kaikki kiinnostaa...ihan mikä vaan,oon kaikki ruokainen xxx

    ReplyDelete
  19. MaaMaa
    No juu, mahan olen itse asunut Euroopassa ja nyt sitten taalla Jenkeissa. Rob on taas puolestaan syntynyt Teheranissa, mutta on niin nuorena muuttanut tanne Jenkkeihin, etta on taysin amerikkalaistunut, joten meilla on keskenamme kotikielena englanti.

    Mutta Robilla on kotikielena vanhempiensa kanssa armenia, eli Robin perhe on kansallisuudeltaan armenialaisia, mutta asuivat ennen vallankumousta Iranissa. Mutta he kaikki osaavat siis myos englannin ja armenian lisaksi puhua farsia.

    Pauliina
    No voi jestas, meita catwalk malleja on taalla sitten paljon! Ja sa oot sitten viela muotisuunnittelijakin, ehka voisit meista koota itsellesi mallit seuraavaan muotinaytokseen. ;)

    Mun pitaa kylla ihan oikeastaan olla kiitollinen noista elaman vaikeammista ajoista, ne on opettanut mulle paljon. Olen kylla nykyisin paljon mukavampi ja leppoisampi, kuin joskus ennen. ;)

    lol, saisko siela ehka jokus vaikka kuukauden pestin, Ranska on mun lemppari maa! ;D

    Johanna
    En ma kylla saa valitettavasti ajaa sellasta yhdistelmarekkaa, vaan kuorma-autoo, rekkakuskin hommat olis kylla aika makeita. ;)

    Ja voi miten ihanaa, etta nayttavat Kylli-tatia viela telkkarissa, taitaa olla nykyajan lapsille vaan aika hassua ja eksoottista hommaa sellanen piirustaminen.

    Olin ihan unohtanut sen sormuksen, mutta nyt muistin, tosiaan, olihan silla se tietty myos siella piirustuskoulussa. ;)

    Yaelian
    Juu, me ollaan ihanan Kylli-tadin tyttoja. ;)

    Ihanuudet
    No mun lapset on jo aikuisia, joten toi kieliasia ei niita enaa liikuta, tosin meilla oli kylla Suomessakin 2-kultuurinen perhe vuosia ja meilla oli kotikielena englanti. Joten lapset kylla osaa sita aika hyvin.

    Ja ma taidan ehka kirjoitellakin lisaa meidan perheasioista, just teinkin uuden postauksen asiaa sivuten.;)

    ReplyDelete
  20. Mielenkiintoista kieli- ja kulttuurisekoitusta :)
    Kiitos kun valaisit!

    ReplyDelete
  21. voi, miten maailma on pieni! eksyin juuri blogiisi ensimmäistä kertaa, ja ryhdyin lueskelemaan - ja sitten huomaan että olet joskus työskennellyt/asunut kangasalla, jossa itse asuin ensimmäiset 20 vuottani.
    :)

    ReplyDelete
  22. MaaMaa
    Juu, mielellanihan mita valaisen lisaa. :))

    anei
    Juu, tosiaan, asuin ennen tanne Kaliforniaan tuloa Kangasalla ja mulla oli siella Urkutehtaalla putiikki. :)

    ReplyDelete