Tuesday, August 17, 2010

Ronsu



Ok, selvasti huojentuneena voinkin sitten jatkaa...viittaan tassa siis tuohon edelliseen postaukseen. Mulla on ollut hiukan epavarmuutta siita, mita uskallan kirjoittaa. Se johtuu varmaankin siita, etta olen aina ollut jotenkin vaaralla lailla liian kiltti. En kiltti niin, ettako olisin aina kayttaynyt oikein ja sopivasti, vaan kiltti niin, etta en ole aina uskaltanut olla oma itseni. Mulla jotenkin vaihtelee toisaalta miellyttamisen tarve ja sitten taas toisaalta olen aika kapinallinen. Ristiriitainen yhdistelma. 

Edit. Tasta postauksesta lahti osa tekstia ja yksi kuvakin pois. ;)


11 comments:

  1. Minkä tasoisen printterin mielestäsi noille kuvilla tarvitsee, kelpaako perus printteri valokuvapaperilla mielestäsi hyvin?

    ReplyDelete
  2. Minusta näitä postauksia ja henkisiä pohdintojasi on mielenkiintoista lukea. Yleensä vaan monet ihmiset keskellä arjen härdelliä eivät avaudu tämänkaltaisista "oikeista" asioista. Itselleni avoimuus on tärkeää, kuten asioiden pohtiminen ja niiden jakaminen ja pähkäily yhdessä.
    Värimaailmastasi älä milloinkaan luovu! Värit ovat ihania, ja juuri sinun värisi niin kauniisti valittuja. Jokin aika sitten pohdiskelit kauppasi olemusta Treella. Minä nautin väriloistostasi jo silloin. Maailmassa on liikaa mustan ja valkoisen harmoniaa tai ruskean ja harmaan "surkeaa iloittelua".
    Rohkeesti vaan!

    ReplyDelete
  3. Hyvä vuorikristalli ja hyvä Ganesha :)
    Kaikin puolin hyvät terveiset täältä vaan, vaikken mittään järkevää keksi :)

    ReplyDelete
  4. Yoli
    I love Ganesha. :))

    Hannele
    Kiitos, teen sitten lisaa molempia. ;)

    Neiti i
    Ma kaytan ihan tavallista kotiprintteria, mulle kelpaa se laatu. Se on ihan itsesta kiinni millaisen laadun haluaa tai mihin kayttoon sita ajattelee.

    Rva Pioni
    No niin, on tietty ymmarrettavaa, etta kun on keskella arjen hardellia, niin eihan siitan ole valttamatta aikaa paljon avautua. Mulla on nykyisin hyvaa aikaa jopa sellaiseen.

    Vareista tuskin koskaan luovun, rakastan vareja. Tosin huomaan, etta jotain pehmenemista mulla niiden suhteen on. Olisin varmaan laittanut kotini vaaleammaksi, ellei mun mies rakastais rempseita vareja. ;)

    ReplyDelete
  5. Johanna
    Olitkin taalla samaan aikaan. Vuorikristalli ja Ganesha on meidan "etelanmatkan" tuliaisia. Kiitos hyvista terveisista, mitapa sita muuta tarttee sanoa. ;)

    ReplyDelete
  6. Mä olen innolla lueskellut sun kirjoituksia ja olen itsekin jo pitkään ollut kiinnostunut kaikesta henkisenkasvun kirjallisuudesta. Mutta käytännössä on ole saanut oikein minkäänlaisia tuloksia.

    Mitä sä ihan käytännössä teet? Musta tuntuu, että mulla junnaa kaikki ihan samaan malliin kuten ennenkin.

    Rakastan kitshia, voiko ton kuvan painaa esim. kangaskassiin?

    AnnuRiina

    ReplyDelete
  7. Ihana norsu! Ja hyviä mietteitä, samoja on ollut itsellä.

    ReplyDelete
  8. Gilding Lilies
    Thank you. :))

    AnnuRiina
    Kuullostaa tutulta, ma lueskelin vuosikausi kirjoja ja yritin mielestani ihan tosissani ja mutta mitaan muutoksia elamassa ei tapahtunut.

    Kaytannossa yritan rauhottaa mieleni aina kun se tulee levottomaksi. Alussa se oli paljon vaikeampaa, koska mulla oli niin paljon aiemmin tukahdetuttuja tunteita ja ajatuksia. Ja alussa olin myos karsimaton ja odotin heti jotain muutoksia ja petyin kun mitaan ei tapahtunut.

    Toi prosessi on vaatinut jatkuvaa harjoittelua, mutta sita mukaa, mita paremmin maltan etsia sita sisaista rauhaa ja unohtaa kaiken muun, niin elama on muuttunut pikku hiljaa paljon seesteisemmaksi. Ja sita kautta olen saanut valtavasti voimavaroja kayttoon.

    Yritan aina aloittaa paivani rauhallisella mielella. Ja jos paivan mittaan jokin asia vaivaa, niin pysahdyn ja yritan jalleen rauhoittaa mieleni. En enaa yrita ratkaista mitaan ongelmia kelaamalla tai miettimalla niita puhki, ne ratkeaa kuin itsestaan, kun annan ne "korkeamman" kateen.

    Eli mulla kaytannossa toi tarkoittaa sita, etta koetan irrottautua siita mielessa jatkuvasti soljuvasta dialogista. Ei se valttamatta vaadi mitaan lootusasentoa tai fyysista lepoa, teen sita jatkuvasti askareiden ohessa. Koitan keskittya vain tahan hetkeen, tassa ja nyt.

    Itsekin ajattelin, etta voisin painaa ton kuvan johonkin kankaalle, eli kuvan voi tosiaankin hyvin painaa esim. kangaskassiin.

    Helena
    Kiitos, ma rakastan tota norsua ja kiva aina kuulla, etta samoilla linjoilla taalla muitakin menee. ;)

    ReplyDelete