Friday, August 27, 2010

Summa summarum

Kiitos taas kaikille edelliseen postaukseen kommentoijille. Siella oli paljon tosi hyvia vinkkeja, aionkin kerata niista myohemmin itselleni listan, julkaisen sen jossain vaiheessa taalla ja lisaan siihen ehka muutaman oman vinkinkin. Voisin oikeastaan koittaa laatia siita jonkilaisen huoneentaulun, etta vois laittaa sen muistuttamaan itsea, jos edelleen tuppaa hyvat konstit unohtumaan.

Mutta tulihan noista kommenteista muutakin mieleen. Mulla edelleen vahvistu se ajatus, etta todellakin voisi opetella uutta asennetta ja tapoja, sen sijaan, etta yrittaa vaan tyytya sellaiseen, johon on kuitenkin aina tyytymaton. Tiedan kuitenkin, etta kylla mua aina jossain mieleni sopukassa sekasotku hairitsee. Mulla on ollut sellainen asenne, etta ma nyt olen vahan tallanen laiska ja saamaton. Kuvittelen pienten ja helppojen asioiden olevan jotenkin liian vaikeita opittavaksi.

Mutta oppiihan sita ihminen ihan mita vaan, jos on tarpeeksi motivaatiota ja innostusta. Eli miks ei sitten voisi opetella myos sellaisia kaytannon tapoja, joilla vois helposti lisata omaa viihtyvyytta. En tarkoita, etta pitaisi alkaa suhtautumaan tiukkapipoisemmin mihinkaan, vaan pikemminkin huomata, etta kodin siistina pitaminen on mukava asia, josta itselle tulee kaikki hyoty. Jos sen nakee ikavana velvollisuutena, joka pitaisi tehda, niin sama asia kaantyy  pakkopullaksi. Ja eihan sitten ole ihme, jos ei huvita tarttua harjanvarteen.

Tasta nyt lahden sitten liikkeelle, pienilla askelilla. Olen jo aloittanut kehysinventaarion, se oliskin jo aika iso askel, jos saisin kehykset kaapin nurkasta heitettya seinille.

***
I have huge pile of frames in my closet waiting for pictures and hanging. I've just felt my self a little bit too lazy to get that work done. But I try to inspire my self to get things done with joy and pleasure, instead of forcing and blaming my self.

19 comments:

  1. Joku minua viisaampi totesi, että keho menee sinne minne pää menee. Siis tässä tapauksessa kai voimme aika paljon muokata sitä millaisia olemme jos vähän uudistamme ajatteluamme. Mutta kun ei millään jaksaisi, ainakaan juuri nyt...

    ReplyDelete
  2. Johanna
    Hyvin sanottu, uskon tuohon. Free your mind, and your ass will follow...

    Makaan en jaksa viela, johtuu ehka vanhoista uskomuksistani, eli olen tottunut pitamaan itseani laiskana. Mutta ehka nyt pitaa todellakin aloittaa siita ajatuksen muokkauksesta.

    Joten otetaan nyt rennosti. Ei mitaan kiiretta. ;)

    ReplyDelete
  3. Ihania kuvia taas,rauhallisia ja täynnä toivoa.Parempi välillä olla ajattelematta liikaa...antaa asioiden mennä omalla painollaan,hiljaa hyvää tulee.Kiva että olet saanut työn teosta taas kiinni.Ihanaa viikonloppua täältä kylmästä ja sateisesta Suomesta.Tässä tällänen ihania kuvia sisältävä vintage tyylinen blogi vinkki...en tiedä kiinnostaako tai oletko jo nähnyt...kuvat on jotenkin vaan niin ihanaisia ja herkkiä http://www.thecherryblossomgirl.com

    ReplyDelete
  4. Ihanuudet
    Kiitos. Ma olen tosiaan taas paassyt kiinni paremmin tuohon tyontekoon. Ja, etta se jatkossakin sujuisi paremmin, niin haluaisin paasta joistakin turhista rasitteista eroon. Ja olen ihan samaa mielta, etta on tosi hyva olla ajattelematta ja kelaamatta liiaksi, asiat todellakin menee paremmin omalla painolla.

    Kavin kurkkaamassa tota blogia, aivan ihania kuvia siella olikin, lisasin se heti blogilistalleni.

    Et arvaa, kuinka kateellinen olen kylmasta ja sateisesta saasta. Taalla on ollut kamalat helteet, olen ollut ihan vankina taalla sisalla. Tanaan on kylla huomattavasti viilentynyt, vain 31 C, joten uskallettiin jo haaveilla, etta huomena mentas hiukan taas kaupungille.

    Ihanaa viikonloppua myos sinne koto Suomeen. :))

    ReplyDelete
  5. Joo, aamulla siivotaan. Ihanaa ;) Oikeesti.

    ReplyDelete
  6. Eksyin vasta tänään blogillesi ja olen aivan mielettömän ihastunut näkemääni ja lukemaani. Sulla on upea värisilmä ja tyylitaju ja rutkasti elämän kokemusta.

    Tämä on ollut mulle todella innostava elämys tutustua värikkääseen ja hersyvään kotiisi ja elämänmyönteisiin ja viisaisiin ajatuksiisi.

    Olen aivan samaa mieltä, että ihminen oppii kyllä mitä vaan tahtoo. Ja itse voi päättää, tekeekö asiat ilolla vai väkipakolla.

    Mulla on itselläni ihan samanlaisia asenne ongelmia tuon siivoamisen suhteen, mutta tästä inspiroituneena taidan minäkin siivota aamulla.

    Aulikki

    ReplyDelete
  7. Aulikki
    Kiitos ihanasta kommentista. Tosi kiva, etta eksyit blogilleni, toivottavasti viihdyt jatkossakin ja ilahdutat kommenteilla.

    Mulla on ollut kova paa ja uskomattoman vaikea on ollut tajuta, etta omia asenteita voi muuttaa ihan missa asiassa vaan ja todellakin tehda sitten sellaiset asiat ilolla, jotka ennen on hoitunut vaan vakipakolla.

    Aamulla siivotaan. ;)

    ReplyDelete
  8. Mä olen työssä yövuorossa ja täällä on mukavasti aikaa seikkailla blogeissa. Joten palaan tänne varmasti uudemmankin kerran. Pääsen tästä pian lähtemään kotiin, mutta harvoin tulee uni heti, joten tänään aloitan päiväni siivouksella ja voin sitten päiväunien jälkeen herätä viihtyisässä kodissa.

    Aulikki

    ReplyDelete
  9. Aulikki
    Ma luulin jo, etta toi sun kommentti katos johonkin ja kopioin sen sahkopostita tanne, mutta olihan se taalla. Tassa on jotain ongelmia, kommentit nakyy ekaks sahkopostissa ja sitten viiveella taalla.

    Kiva, etta voit tyopaikalla surffailla netissa. Ja hyvia paiva unia sulle, meilla ollaan taalla viela perjantai-illassa, joten mulla on viela aikaa aamusiivoukseen. Ma oon nyt kanssa jotenkin jamahtanyt tahan koneelle, koitan loytaa nyt telkkarista jonkun leffan, olen istunut tassa nyt ihan liikaa. ;)

    ReplyDelete
  10. Huomenta Suomen lauantai-aamusta! Mä olen löytänyt uusia kankaita ja innostunut myös taas töistäni - tosin ihan muista kuin niistä, joita nyt pitäis tehdä :)

    P.S. EN siivoa tänään - eiku kesäkengät pitikin raivata eteisestä... sanoi mieheni :D

    ReplyDelete
  11. Tuire
    No innostus on hyva, vaikkei se aina suuntautuis siihen mita pitas tehda. Yleinen innottomuus on jotenkin kaikista rasittavinta.

    Makaan en nyt oo enaa ihan varma, siivoanko sittenkaan huomena, riippuu tosta miehesta, jos se innostuu lahteen kaupungille, niin saatampa minakin suunnitelmia muuttaa.

    Mutta onhan jo kesakenkien siivoaminen pois eteisesta aika hyva teko. Mulla oli usein kesa- ja talvikenkat sekaisin sotkuisina kasoina. Taalla on onneksi aina kesa, niin ei ole tota ongelmaa. ;D

    ReplyDelete
  12. Kehykset mielessä sielläkin. Taitaa kuulua syksyyn tälläinen pesänjärjestely. En tiedä kyllä onko teillä siellä syksyä ollenkaan...

    ReplyDelete
  13. Liivia
    Juu, mulla on ollut aika vahvasti kevat ja syksy pesanrakennuskausia. Taalla mulla on rutiinit jotenkin sekasin, eihan taalla ole kunnon vuodenaikojen vaihtelua. Mulla on pyorinyt noita kehyksia nurkissa jo pitkaan. Alyttoman vaikea loytaa niille paikkoja ja inhoon tehda seiniin turhia reikia. ;)

    ReplyDelete
  14. Hei!
    Lupailin sinulle tuolla päiväkahvilla jo laittaa joskus kommenttia, joten tässä nyt jotain!
    ( se viesti tuli anonyymisti, kun sähläsin jotain sen lähettämisen kanssa)
    Siivoaminen on mulla sitä, että joka päivä putsaan ja järjestän jotain pientä ja vanhat sananlaskuthan pitää paikkansa vie mennessäs tuo tullessas sekä kaikki paikoillaan paikka kaikilla!
    No, syksy ja tämä pimeä aika ei kyllä minua inspiroi mihinkään suurempaan suursiivoukseen olen kuin karhu joka rupeaa talviunille ja herää vasta tammikuun eka päivä!
    Mutta toivotaan että syksy olisi kuitenkin uusien asioiden oppimista!

    ReplyDelete
  15. My name is
    No kiva, etta laitoit kommentin ja mainitsit kylla tuossa vanhan hyvan viisauden. Mulla toi sujuu joskus ihan itsestaan, yleensa sillon kun on siistia. Mutta sitten se paasee lipeamaan, ja tuntuu, etta kaikki tavarat kadottaa paikkansa. Mutta toi olis kylla just se, mihin haluaisin paasta.

    Ma kaipaan taalla talviunia, jotenkin on hiukan rytmit sekaisin kun ei oo selkeasti vuodenaikoja. Ma rakastin peitonalle kapertymista ja pimeita iltoja.

    Ainahan oppimista piisaa, se on kylla kiva juttu. ;)

    ReplyDelete
  16. Aivan mahtavan hyvä blogi sulla! Kiva että löysin tänne.

    ReplyDelete
  17. Voi ei, sattuneesta syystä en jaksa ajatella siivoamista, mutta sinun kuviasi jaksan kyllä ihastella taas ja taas ja taas. Tervehdys teittin lauantaihin!

    ReplyDelete
  18. Helena
    Kiitos, tosi kiva nahda sua taalla ja sulla on myos ihana blogi, juuri sellaista supisuomalaista idyllia, jota taalla ikavoin. ;)

    Johanna
    No juu, sulla on kylla aika pateva syy olla ajattelematta siivousta. Sehan nyt ei kuitenkaa ole mikaan maailman tarkein asia muutenkaan. Taalla valkeni lauantai aamu pilvisena ja viileana ja se on ihana ihme! Talle paivalle luvataan asteita vain 26 C, joten voi olla, etta meilta jaa siivoukset ja me lahdetaan nauttimaan tasta viileydesta kaupungille.;)

    ReplyDelete