Friday, November 26, 2010

Kysymyksia ja vastauksia haaste

Nappasin Yaelianilta taman haasteen.


1. Miksi loit blogisi? Syksylla 2006 perustin ekan blogin, oikeastaan aluksi ihan oman putiikkini mainostamis tarkoituksessa. Mutta aika pian bloggaaminen laajeni kasittamaan kaikki muutkin elamani alueet. Toi kuva on on viiminen kuva musta putiikissani, ennen Kaliforniaan lahtoa vuonna 2007.

2. Minkälaisia blogeja seuraat? Sisustus- ja taideblogit on ykkosena. Mutta luen mielellani myos esim. henkisen kasvun blogeja ja ulkosuomalaisena seurailen mielellani myos muiden ulkosuomalaisten blogeja.


3. Lempimeikkimerkki? Everyday Minerals. Kaytan oikeastaan vain mineraalimeikkeja, loysin tuon merkin netista vertailemalla eri mineraalimeikkisarjojen arvosteluja. Everyday Mineralsilla on hyva hinta/laatusuhde.


4. Lempivaatemerkki? Noin ylipaatansa en perusta paljon merkkien paalle. Mutta vielakin muistelen kaiholla Prinsessa Itkupillin-vaatteita. Oli tosi kiva suunnitella vaatteita, lahinna kierratysmateriaalista, kun mulla oli taitavia ompelijoita, jotka sitten kaytannossa toteuttivat ne suunnittelmat. Kuvassa merirosvopaita, johon toivon taas pian mahtuvani.

5. Välttämätön meikkituotteesi? Mineraalimeikkipuuteri ja musta mineraaliluomivari kulmien piirtoon.


6. Lempiväri? Yleesa sanon sininen, mutta nykyisin mua oikeastaan kiehtoo kaikki pehmeat ja hiukan murretut savyt.  Harmaa taitaa olla talla hetkella lemppari.


7. Hajuvetesi?  Talla hetkella True Religion for Women, kaytan yleensa yhta tuoksua, kunnes nena tottuu siihen liiaksi tai muuten kyllastyn. Nykyisin kaytan harvoin hajuvetta, tykkaan viela tosi paljon tuon tuoksun raikkaudesta.


8. Lempielokuvasi? Blade Runner. Tuo kuva on otettu Bradbury Building:ista, jossa tehtiin Blade Runnerin sisakuvaukset. Koitin muokata sita hiukan Blade Runner henkeen.


9. Missä maassa haluaisit vierailla ja miksi?Japanissa. Olen luvannut vieda molemmat lapseni Tokyoon. Toistaiseksi olen vienyt heidat vasta Little Tokyoon taalla LA:ssa.

10. Keksi viimeinen kysymys ja vastaa siihen itse? Mita bloggaminen on merkinnyt ja merkitsee sinulle?

Edeleen bloggaamisen tarkein anti on mulle se, etta voi esitella toitani ja tuotteitani. Mutta erityisesti taalla Amerikassa siita on tullut myos tarkea henkireika, olen loytanyt paljon uusia ystavia ja juttu seuraa blogeista.

Mutta ylitse kaiken muun, olen loytanyt elamani rakkauden bloggaamisen ansiosta. Taalla meidan eka keskustelu Robin blogilla ja taalla Rob kommentoi ekan kerran mun blogilla, olin ihan onnessani, voi noita aikoja, niita on niin mukava muistella.... ;)

En haasta nyt ketaan, koska tama meemi on kiertanyt niin ahkerasti blogeilla, mutta tasta sen kylla saa napata. :))

Tassa muuten viela biisi, jonka videon Rob oli juuri pari minuuttia aikaisemmin laittanut blogilleen, kun loysin sinne ekan kerran. Tama biisi vei jalat altani...ja vie vielakin.

18 comments:

  1. Kiva kun säkin laitoit tämän haasteen:-) Enpäs tiennytkään,että sulla oli oma vaatemerkki,tuon merirosvopuseron perusteella aika kivan erikoisia vaatteita.Ja sun love storysi blogin kautta on kyllä aika mahtava juttu:-)

    ReplyDelete
  2. Aivan ihana pusero! Ostan heti jos myyt<3 Kiva lukea miten olette tavanneet miehesi kanssa.

    Minua on myös jo jonkun aikaa sun taide innostanut ja olisin valmis hankkimaan jotakin meidän kotiin. My problem is just that how to get it...eräskin norsu sun blogissa jokunen aika sitten oli aivan valloittava mutta ihan liian pienikokoinen.

    ReplyDelete
  3. Voi, muistan niin hyvin noi sun merirosvopaidat ja muutkin Prisessa Itkupillin hauskat ja omaperäiset vaatteet. Ikävöin edelleen sun ihanaa kauppaasi.

    Terkkuja Tampereelta, tulethan vielä takaisin?

    Muistko mua, kävin kaupassasi useasti pieni Lola-chihuahua laukussa?

    Ninuska

    ReplyDelete
  4. Uskomaton rakkaustarina! Ja niin ihana!
    Mutta sieltä kommenttien ja bloggauksien välistä poimin taas yhden meidän kahden "ulkoisesti" ilmeisen erilaisen ihmisen (mutta ikätoverin) yhteyden: Echard Tolle..

    ReplyDelete
  5. Siis mähän muistan tuon Prinsessa Itkupilli -kaupan! En vaan ikinä ole osannut yhdistää sitä sinuun. Ihailin sen ikkunoita niiiiin monesti ohi kävellessäni. :)

    ReplyDelete
  6. Oi, tässä vanhan romantikon sydän väräjää. Tämä oli ihan uusi juttu Sinusta ja miehestäsi. Ja oma vaatemerkki. Sinulla on ollut jännittäviä asioita elämässäsi.

    ReplyDelete
  7. Yaelian
    Juu, ma suunnittelin myos vaatteita, vaikka olihan mulla siella putiikissani kaikenlaista muutakin. Mutta tykkasin tosi paljon vaatteiden suunnittelusta. Aika erikoisiahan ne etupaassa olivat. Jaksan itse vielakin ihmetella ja hammastella tota meidan love storya, se tuli niin yllattaen ja kuinka mahtava sattuma se oli, etta loysin Robin blogin. ;)

    Sissi
    Mulla on vaan ihan muutama vaatekappale jaljella sielta putiikista, joten niita en kylla raaski myyda. Mutta ei sita tieda, mulla olis into kylla taas alkaa tekeen jotain...katsotaan nyt.

    Ja noita printteja ja toita suuremmassa koossa on paljon kyselty, olen kehittelemassa sillakin rintamalla jotain. Kerron kylla taalla heti, jos jotain konkreettista saan aikaseksi.

    Ninuska
    No tottahan toki ma sut ja Lolan muistan. Onhan se ihan kiva kuulla, etta mua ja mun kauppaa siella ikavoidaan. Ei sita koskaan tieda vaikka palaisinkin. ;)

    Helja
    Kiitos, me ollaan taas itsekin vuosipaivan innoittamana muisteltu noita meidan alkuaikoja.

    Kylla meilla taitaa olla paljon yhteista, ikamme puolesta ainakin. Eckhart Tolle on jo aika iso yhdistava tekija ja kertoo aika paljon. ;)

    Tiina
    No voi kuinka hauskaa, etta sinakin olet kauppani ohi useasti kappaillyt. Mina olen tosiaan se kaupantati sielta. Terkkuja vaan Tampereelle. Kylla mulla on sinne aina ainakin pikkuisen ikava. ;)

    ReplyDelete
  8. Johanna
    No juu, onhan toi meidan rakkaustarina aika ihana ja hauska siina mielessa, etta siita loytyy niin paljon aineistoa netista.

    Ja kylla sita on tahan ikaan mennessa kerinnyt tekeen yhta sun toista.;)

    ReplyDelete
  9. Oli kiva lukea vastauksesi. :)

    Prinsessa Itkupillin ajan vaatteet ovat ihania.

    Blade Runneria en ole nähnyt, vaikka leffa on meillä kotona ja se on eräs mieheni suosikeista.

    Ja kuten muidenkin, myös minun mielestäni oli hauska lukea rakkaustarinanne alku.

    ReplyDelete
  10. Luulen muistavani tuon merirosvopaidan, olikohan se ylläsi, kun kävimme sopalla?

    ReplyDelete
  11. Voih mikä rakkaustarina<3

    Kivalta näyttää suunnittelemasi
    paita
    toiv. viel joskus saat luoda uusia
    juttuja sen suhteen;)

    Muksaa lauantaita:)

    Jamssi

    ReplyDelete
  12. Hee, rakkaustarinat vetoaa aina. Taidan olla salaisesti romantikko!

    ReplyDelete
  13. Lumiomena
    Kiitos.

    Ja sun kannattaa katso Blade Runner, se on visuaalisesti niin kiehtova.

    Ja kiva, etta rakkaustarinamme kiinnostaa, kun musta on niin kiva siitta aina valilla hehkuttaa. ;)

    Susu
    Voi olla hyvinkin, etta just toi paita oli mulla paalla kun kaytiin sopalla (pitaa jalleen kerran lisata, etta se oli tosi herkullista). ;)

    Jamelia
    Kiitos. Ja ma kanssa niin mielellani viela loihtisin uusia juttuja, nyt vaan mulla ei valitettavasti ole niita ihania ompelijoita, joita siella Tampereella oli, joten pitaa kai opetella nyt itse ompelemaan. Ideoita kylla on. ;)

    Muksaa lauantaita myos sulle!

    Sissi
    Kiva, ma olen sellainen yltio romantikko ja siksi ihan silloin talloin muistella meidan tarinaa taalla blogillakin. ;)

    ReplyDelete
  14. Aah ihana rakkaustarinan alku...se on kait sitä sielujen sympatiaa!!??
    Sullahan on ässiä hihassa vaikka millä mitalla ja kaikki tiet vielä avoinna...nyt eikun kehittelet jotain hyviä juttuja,joiden ansiosta pääsisit vielä matkustelemaan tänne Suomeen useammin.Uskon ja toivon,että kaikki menee parhain päin myös perheesi osalta ja pääsette sinne Japaniinkin.Viikonloppua,nyt lähden tästä talomme ihanien naiste yhteiseen puusaunailtaan!!!!!

    ReplyDelete
  15. Oi, teillähän tosiaan on oikea The Love Story of the Digital Age <3
    Voi vitsit, mahtavaa, että olet itse suunnitellut vaatteita, se on aina ollut omakin haaveeni (yksi niistä sadasta...), mutta olen niin kämmäri sekä ompelussa että piirtämisessä, etten koskaan ole oikein tiennyt, että miten sen muka toteuttaisi :( Mutta ihanaa, että on ihmisiä, jotka jaksavat ja uskaltavat toteuttaa haaveensa!!! :)

    ReplyDelete
  16. Ihanuudet
    Mulla on tosiaan paljon uusia ideoita mielessa, ja sormet syyhya tehda jotain "oikeaa", koska nyt mun tyo on vain digitaalista.
    Mina uskon, etta me tullaan matkusteleen viela sinne sun tanne.
    Oih, ihanalta kuullostaa ihanien naisten yhteinen puusaunailta!

    Vera A.
    lol. Digital Age Love Story kuullostaa hauskalta.
    Ma oon niin utelias, etta kaikkea pitaa ainakin kokeilla. ;)

    ReplyDelete
  17. Ai ihanaa etta olette loytaneet toisenne bloggailun parissa! Tama onkin hyva tapa tutustua ihmisiin, ne joiden blogeja lukee saannollisesti (ja epasaannollisesti) tuntuvat ihan ihmisilta jotka jo tunnet ja juttua on todella helppo jatkaa oikeassa maailmassakin cybermaailman jatkeeksi.

    Hauskaa torstaita!

    ReplyDelete
  18. Katz NYC
    Täällä blogimaailmassa on kyllä tutustunut niin moniin uusiin ihmisiin, joita ei olis kyllä muuten tavannut.

    Ja mä olen sitä mieltä, että netti voi olla todellakin just se paikka, missä tapaa sen oikean. Mulle netti on niin tärkeä temmellyskenttä, että mistä muualta olisinkaan voinut sen oikea löytää. ;)

    ReplyDelete