Wednesday, December 8, 2010

Joulumanipulointia ja ihan pikkusen askarteluakin

 Mä olen istunut tosi tiiviisti tässä koneella vääntämässä uusia jouluisia kollaasiarkkeja.

Ja ihan pikkuisen olen askarrellut lisää...eli sain liimatuksi yhden jouluisen kuvan pullon kylkeen.

 Sormet vaan syyhyttäis nyt käydä oiken kunnolla käsiksi askarteluhommiin...

Paljon muuta en ole saanut aikaiseksi, kuin että keittiön pöytä on täynnä kaikenlaista askartelumateriaalia.

 Ja mä tein pari vuotta sitten hyvän löydön pihakirppikseltä, $5 kolme laatikollista vanhoja joulukoristeita.
Tuo pullo päätyikin lopulta tähän mun työpöydälle. Ruusussa on niin ihana tuoksu. Nuuhkin sitä tässä vähän väliä.

Mä väänsin viime jouluksi jo aika hyvät valikoimat joulusia kollaasiarkkeja ja ne on menneet onneksi hyvin kaupaksi  vielä tänäkin vuonna. Mutta nyt sain siis vihdoin aikaseksi yhden uuden jouluisien arkin, ja vielä niitä pitää varmaan vääntää ainakin muutama. Mutta nyt tuntuu taas sujuvan, kun pääsin hyvään alkuun.

Nämä pakettikortit on tehty vasta digitaalisesti, noin pitkälle en ole viela oikeasti päässyt.


Tässä on jouluinen arkki kokonaisuudessaan.

14 comments:

  1. Ihania juttuja, ja ooikeesti, ovatko nuo vihreät kirppispallot lasia?? Ja vaikka eivät olisikaan, niin silti aivan ihania ♥

    ReplyDelete
  2. Linda
    Ne on lasia...ajattele, vitosella, tai siis ne olis maksanut vitosen, mutta maksoin kympin, kun musta se hinta oli aivan liian halpa. Kymppikin kyllä oli vielä pilkkahinta. ;)

    ReplyDelete
  3. Itkupilli, kauniita töitä. Sun tyyli on kyllä ihan omanlaisensa.

    Minulle on käynyt samalla tavalla pihakirppiksellä. Pyysivät kahta dollaria muovikassillisesta täysin käyttökelpoisia vaatteita. Annoin 10 dollari, kun olisi tuntunut ryöstöltä muuten.

    ReplyDelete
  4. Olisi uskomattoman jännittävää nähdä sinut työskentelemässä. Mielettömiä kuvia.

    ReplyDelete
  5. Nämä sun joulukuvat on aivan ihania <3

    ReplyDelete
  6. Osaisinpa miekin manipuloida. Edes kuvia. ;D

    Nuo vanhat kuusenkoristeet ovat hurmaavia!

    ReplyDelete
  7. Ihanan dekadentit pakettikortit;pidän niistä! Ja tuo pullo etiketteineen on ihana! Mille paperille tulostit sen`?

    ReplyDelete
  8. Hirnoja niin sun tyylisiä joulukoristeita:)

    ja nuo joulukuvat ovat aivan ihania<3

    Jamssi

    ReplyDelete
  9. Mäkin haluaisin oppia kans käsittelee kuvia,mutt jonkun pitäis opettaa ihan kädestä pitäen.Muuten en muista missä kohdassa se sun linkkis oli siihen kuvankäsittely ohjelmaan...saiskohan se uudestaan,kiitos ja muitakin helppoja vinkkejä ottaisin vastaan mielellään.
    Aivan ihania Jouluisia kuvia ja koristeet myös.Itsellä kaikki vielä vaiheessa.ja eikun nyt on lähdettävä kohta töihin,mutt onneks huomenna on vapaapäivä.

    ReplyDelete
  10. Ihanan vanhaa joulutunnelmaa noissa askarteluissa. Itseasiassa moderniinkin sisustukseen voi joukkoon lisätä harkitusti tuontyyppistä romanttista ja vanhaa.

    ReplyDelete
  11. Oi mitä ihanaa tunnelmaa, persoonallista ja kaunista. Hieman nostalgista ja romanttisen vanhahtavaa. Ihania, kuten kaikki työsi. Iloista joulunodotus aikaa sinulle:)

    ReplyDelete
  12. Johanna
    Kiitos. Ja tosiaan joskus noilla pihakirppiksillä pyydetään niin pilkkahintoja, ettei henno niin halvalla ostaa...tosin on kyllä sitten ihan toistenkin päin. ;)

    eve
    No se ei kyllä ole kovin jännittävän näköistä kun mä tässa koneella työskentelen, mutta toki toi manipulaation on kiehtovaa, siinä on vaan mielikuvitus rajana. ;)

    SuviAnniina
    Kiitos, olen oikein immartelu. :)

    Una ♥
    Manipulointi on kyllä tosi hauskaa, kannattaa kokeilla. ;)

    Yaelian
    Kiitos, ja ihan tavalliselle kopio paperille yleenä tulostan. :)

    ReplyDelete
  13. Jamssi
    Kiitos, olin tosi iloinen kun löysin noita vanhoja koristeita. :)

    Ihanuudet
    No mun lapset opasti mua aluksi ihan kädestä pitäen, ja loput olen sitten opetellut ihan itse, valtavasti harjoittelemalla. Tekemällä sitä parhaiten oppii.

    Mä en ole itse sitä Photoscapea paljon käyttänyt noiden kollaasien tekemiseen, oikeastaan vaan valokuvien filteröimiseen ja mosaiikkien tekoon. Tässä vielä se linkki:

    http://www.photoscape.org/ps/main/download.php

    Arleena
    Juu, mun mielestäni ripaus vanhaa ja romanttista sopii hyvinkin moderniin sisustukseen ja nouseekin siellä aika kivasti esille mukavana kontrastina. ;)

    Valokin värsyjä
    Kiitos, minä olen itsekin nostalginen, romanttinen ja vanhahtava. Iloista joulun odotusta sullekin. ;)

    Gypsy Purple
    Thank you, likewise. ;)

    ReplyDelete