Wednesday, November 10, 2010

Mina pienena

Sain Johannalta tan lapsuusmeemin:


1. Mitä vastasit lapsena, kun sinulta kysyttiin mikä sinusta tulee isona?
Balettitanssija tai taiteilija. Myohemmin haaveilin ratsastuksen opettajan ammatista.

2. Mitkä olivat lempisarjakuviasi ?
Meille tuli Akkis ja Nakke Nakuttaja. Teini-iassa luin innolla myos Tenavia, Lucky Lukea, Asterixia ja Ahmed Ahnetta. Mutta siihen on sitten mun sarjakuvainnostus lopahtanutkin.

3. Mitkä olivat lempipelejäsi ?
Rakastin kaikenlaisia peleja. Ulkona leikittiin kirkkista, hailiihailoota, varia, varjoa, maata. Hypattiin narua ja twistia. Ja sitten oli kaikki kivat lautapelit, mieleen muistuu ainakin Kimble ja Afrikan tahti. Ai niin ja mulla oli myos  sellanen ihana koiranayttelypeli, jonka nimi oli muistaakseni Champion.

4. Mikä oli paras syntymäpäiväsi ja miksi?
Synttarit oli aina kivoja. Kavereita, limpsaa, jatskia ja karkkia. Mieleeni on kuitenkin jaanyt parhaiten 10 vuotis synttarini, koska sain lahjaksi pitkaan toivomani oman koiran. Mun eka oma lemmikkini oli villakoira Manolito.

5. Mitä sellaista olisit ehdottomasti halunnut tehdä mitä et ole vielä tehnyt?
Ma halusin pukeutua pitseihin ja hepeniin, tosin olen kylla tehnyt sita myohemmin. Mutta lapsuudessa meilta ei sellasia loytynyt. Aiti puki meidat sillain yksinkertaisen tyylikkaasti, mulla oli Marimekkoja, mutta ei prinsessamekkoja.

6. Mikä oli ensimmäinen lempiurheilusi ?
Luistelusta tykkasin kovasti, vaikka en koskaan saanutkaan haaveilemaani luistelupukua. Ratsastuksesta tuli kuitenkin mun lempilajini koko nuoruusiaksi.

7. Mikä oli ensimmäinen musiikki-idolisi ?
Ihan pienena en musiikkia niin kuunnellut, mutta tykkasin Victor Klimenkosta. Eka idolini oli Cliff Richards (oli myos Johannan ja Eijan idoli). Myohemmin sitten kiinnostuin  musiikista tosi paljon. Teini-iassa musiikki tais olla mulle elamaa suurempi juttu.



8. Mikä on paras joululahja (tai vastaava) jonka olet saanut ?
Mulla ei ollut lapsena Barbia, mulla oli vaan Skipper ja Ken. Skipper tais olla mun rakkain lelu. Ja sitten vauvanukke Eveliina ja ihanat nukenvaunut.

Musta tuntuu, etta tahan meemin on jo niin moni haastettu, etten haasta eteenpain, mutta tietty tan voi tasta napata, jos et viela ole haastetta saanut.